libelle's streep je slank-dieet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

libelle's streep je slank-dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 18:05

Iemand ervaring met dit dieet? Ik ben vandaag begonnen en keek even wat je mocht eten en zo, maar dit kan toch nooit kloppen?? je mag niet onbeperkt fruit eten (sinaasappel is al 5 punten en je heb er totaal 15 in de groep groente en fruit) brood kan je amper eten. EWr zijn totaal iets van 35 vakjes of zo bij brood, maar 1 sneetje bruin brood is al 7 hokjes! en roggebrood al 8, dus 2 sneetjes bruin brood en 2 plakes roggebrood, dan heb je nog 5 vakjes over. niet genoeg dus voor een broodje.
Zo raar! aardappelen kan je dan ook al bijna niet eten trouwens, als je ook nog brood wilt eten.
heb nog niet zo'n vertrouwen in dit dieet, maar ga t wel proberen!

Onderschriftloos :Y)


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:07

Als je er al geen vertrouwen in hebt, is het dan niet beter toch iets anders te zoeken? Een dieet moet je nl. 100% achter staan wil het werken...
En nog beter dan een dieet is jezelf gewoon een gezond en goed eetpatroon aanmeten op basis van de schijf van 5 en daarbij goed bewegen.

En als antwoord op je vraag: ja het werkt, zo lang je ermee bezig bent, zo gauw je stopt en terug je normale eetpatroon hebt komen de kilo's er meestal stilaan terug bijgeslopen...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 18:10

nou dat laatste weet ik niet zo, want er is in korte tijd (2 maanden) wel een flink aantal kilootjes aangekomen en eerlijk gezegd denk ik dat zodra dit er weer af is, ik gewoon weer op gewicht zal blijven. (blijf ik nu namelijk ook)

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 16:32

Er zijn vast meer (vrouwelijke) bokkers die er een paar kilootjes af willen lijkt mij?

Onderschriftloos :Y)

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:45

Je bent niet de enige, zie het VT forum Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 16:47

VT.. uhm even wat gemist vrees ik. Ga maar eens even kijken, weet niet eens wat t is!

Onderschriftloos :Y)

Roosch

Berichten: 36632
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:49

SuperSmurf schreef:
Er zijn vast meer (vrouwelijke) bokkers die er een paar kilootjes af willen lijkt mij?


Ja klopt..
Het dieet met de vele boterhammen is ook handig

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:50

Dieten werkt niet! Anders was iedereen slank.
Veranderingen in een levenspatroon helpen wel. Dus meer bewegen en gezonder eten.

Niet om banketstaaf te doen, maar dieten zorgt alleen voor een jojo effect. Doordat je te weinig voedingsstoffen/calorieeen binnen krijgt worden vet en spieren (!!!) opgevreten. Zodra je weer gewoon gaat eten heb je veel minder spiermassa, dat in rust ook energie verbruiken. En dus kom je zo weer aan.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 17:10

nou ik eet sowieso al erg weinig, dus minder voedingsstofen zal ik niet binnen krijgen. Naar mijn idee juist meer, omdat ik nu gevarieerder moet eten.

En even een weetje: ik sport bij de sportschool en heb uiteraard mijn paard die elke dag van mijn bezoekje mag genieten. beweging is er dus genoeg.

Maar dat meer bewegen en gezonder eten werkte dus niet. En wat ik al eerder zei: het is er in korte tijd aangekomen en moet er dus ook weer afkunnen om vervolgens op hetzelfde gewicht te kunnen blijven. (zit al jaren op het zelfde gewicht)

Onderschriftloos :Y)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:17

Ok. Up to you.
Blijf wel gezond eten. Je lichaam heeft bepaalde stoffen nodig (oa eiwitten). Vaak merk je niet direct de gevolgen van een verkeerd voedinspatroon, dat kan zich jaren later nog uiten.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:30

ik denk dat een dieet wel helpt (een goed dieet) maar als je stopt en je valt terug op je oude eetgewoontes komt het net zo snel er weer bij.

je moet je leeftstijl veranderen, even dieeten heeft geen zin
X shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 17:32

jennygirl: dit dieet houdt ook in dat de eerste 5 groepem ( schijf van 5) verplicht zijn per dag.

En ja, ik weet dat ik genoeg en goed moet eten. Heb al aantal keer eetproblemen gehad, dus ben me zeer bewust van wat ik nu doe.

Iig thx voor je advies

Onderschriftloos :Y)

Roosch

Berichten: 36632
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:41

Ik fitness nu ook en drink veel water en eet veel boterhammen Lachen helpt echt!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 01:47

Whahaha, ik heb een pony gekocht voor mijn dochter en ik wandel de kilo's eraf... halve kilo per week tot nu toe. Gaat prima dus en ik krijg er nog conditie van ook. Dieeten zijn niks voor mij.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 02:03

Wat dieeten betreft heb ik ze allemaal gehad. In 2002 woog ik nog 119,5 kg en ik begon "mijn dieet" op 6 januari 2003. In totaal ben ik 60 kg afgevallen. SCHRIK denken een hoop mensen nu maar het is echt zo. Ik kon mezelf rollen !!!!! Was altijd slank en ben door omstandigheden in de prive sfeer dik geworden en wilde er toen ineens vanaf, wilde niet meer dik zijn. Op eigen houtje en zonder hulp van buitenaf is het gelukt. Ik kan je zeggen dat je wel een ijzeren wil moet hebben om door te gaan naar het punt waar je heen wilt. Ik heb mijn oude figuurtje terug en voel me weer pikkobello ! Welk dieet bij jou past moet je echt zelf uitplooien wat voor de 1 werkt, werkt voor de ander totaal niet. In iedergeval succes !!!!!

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:30

Dit topic past beter op Voedertijd, vandaar dat ik het verplaats.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:39

volgens mij is het het margriet-streep-je-slank dieet, dat andere blad dus Tong uitsteken Maar goed, het effect is hetzelfde. volgens mijn moeder werkt het goed. Proberen kan geen kwaad toch? Succes ermee!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 16:48

jah het is idd van margriet, maar had libelle niet ook zoiets?

En idd, ik ben nu al 1 kilo afgevallen en dit is nog maar de derde dag, dus ik ben weer gemotiveerd! Al dacht ik vanmorgen slim te zijn en mel met cruesli te eten, zodat ik smiddags brood en savonds aardappelen kon eten. Is cruesli toch 22 punten!! Oftewel, 220 calorien... Daar ging mijn plan!

En serval: super!! erg knap dat je het op eigen houtje hebt gedaan!

Onderschriftloos :Y)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:18

Cruesli bevat suiker, wat het knapperig maakt. Kun je beter muesli eten!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 18:35

jah dat zei mijn vader idd ook al! Dat wist ik eigenlijk niet! Morgen dus maar beginnen met optimel vruchten yoghurt...

Onderschriftloos :Y)

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:41

Ja hier probeer ik ook aan mee te doen. Lijkt me eigenlijk heel logisch. Alleen nu doet mijn stiefvader heel banketstaaf tegen mij, want nu eten ze patat zegt ie tegen mij 'ow nu kun je wel dat hele boekje weg gooien, hoefde ik het ook niet te kopieren (want mij stiefzus had het), ja want patat is dit en dat tja nu kom je alleen maar aan je valt echt niet af hoor'
Terwijl ik wel hokjes over had, en heel veel gefietst heb vandaag, vind ik dat ik toch best wel een klein bordje patat mag hebben! (met kethup en niet mayo)..Grrr wat een L*L die kerel!!!!!

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 11:14

nou dat is idd wel een beetje flauw als je er zo lekker 'gesteund'in wordt! Het is af en toe al niet echt bepaald makkelijk! Mijn zusje wordt echt moe van ons, het is nl de hele dag: ow maar ik heb nog zoveel hokjes en hoeveel hokjes is dat dan? Haha!
Maar het werkt wel! Ben in 6 dagen tijd al 2.7 kilo afgevallen! Dus dat schiet wel op!

Alleen eet ik liever gewoon gezond ipv patat (hou ik sowieso al niet van) want dat voelt voor mij ook gewoon beter.
Maar als jij hokjes over had (valt patat trouwens niet onder groep 6?) dan kan dat toch prima!

Onderschriftloos :Y)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:58

2.7 kilo, in 6 dagen? Dat is veels te veel. Doe je wel een beetje rustig aan Smurf? Optimel is lekker, maar bevat wel zoetstoffen, die in grote hoeveelheden weer ongezond zijn, dus eet het niet al te veel (ik kan dus zo een liter wegdrinken/eten op een dag)

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 18:27

nee hoor, niet te veel, je zou 2 kilo afvallen in twee weken, nja ik heb iets meer, maar ik eet gezond hoor! En niet te weinig, hou me keurig aan al die hokjes! Wist niet dat optimel niet zo gezond was.. eet gelukkig maar 1 kom per dag, dus denk dat dat wel kan!

(en ongezond en te veel afvallen is 3,5 kilo in een paar dagen, maar ik doe t nu verstandig! Haha! )

Onderschriftloos :Y)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:16

Optimel op zich is niet ongezond, maar grote hoeveelheden zoetstof wel. Er wordt beweerd dat het kankerverwekkend is. In America is Coca Cola al meerdere malen aangeklaagd door Cola Light drinkers.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers