Lekkere receptjes/tussendoortjes waar je niet dik van wordt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Lekkere receptjes/tussendoortjes waar je niet dik van wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 01:18

Hoi, nou zoals de titel al meldt ben ik dus op zoek naar lekkere receptjes en tussendoortjes waar je niet dik van wordt. Ik ben 16 jaar, ong. 1.80m en mijn gewicht hou ik liever privé. Ik zie er niet dik uit, ik ben alleen vrij stevig gebouwd. Hetgene waar ik vooral wil afvallen is mijn buik. Dit is mijn schema wat ik gewoonlijk zo ong. eet doordeweeks :

Ochtend : Bakje cruesli en yoghurt met een beker melk
Ochtendpauze op school : Liga (verschilt welke), een appel/banaan/kiwi/mandarijn en een flesje met light drinken (geen prik)
Middag: 2 boterhammen en een krentenbol of 3 boterhammen met een flesje light drinken (geen prik)
Na school : Biscuitje of fruit, drinken verschilt (meestal light)
Voor het eten : Soms eet ik dan nog wel een koekje of iets van fruit maar niet altijd, meestal wel iets te drinken
Avond : meestal schep ik 1x mijn bord vol en soms nog een beetje groente extra ofzo. We hebben vrijwel altijd sla met tomaten en komkommer e.d. Vaak pak ik als toetje nog iets van een appel/banaan/kiwi/mandarijn.
Na het eten : Meestal niks meer.

Dit eet ik zoal per dag. In de weekenden en vakanties als ik vaak de hele dag bij mijn paard ben en dus ook telkens in beweging ben, eet ik in de ochtend en middag meestal 4 boterhammen met gezond beleg. Weten jullie nog meer gezonde lekkere dingetjes ? Alle ideeën, suggesties en tips zijn welkom !!

blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Re: Lekkere receptjes/tussendoortjes waar je niet dik van wo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:41

een handje japanse mix (niet die met nootjes) of zelfgemaakte popcorn zonder suiker of zout mag je gerust eten. en filet american ook.
je kunt ook tzatziki maken van magere kwark/yoghurt met verse knoflook en komkommer. lekker met stukjes rauwkost (dippen).
vlees is minder vet als je het grillt.

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: Lekkere receptjes/tussendoortjes waar je niet dik van wo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 22:37

blackpegasus schreef:
een handje japanse mix (niet die met nootjes) of zelfgemaakte popcorn zonder suiker of zout mag je gerust eten. en filet american ook.
je kunt ook tzatziki maken van magere kwark/yoghurt met verse knoflook en komkommer. lekker met stukjes rauwkost (dippen).
vlees is minder vet als je het grillt.


Wat is Japanse mix dan ? Ik maak zelf nooit tzatziki en popcorn !! We eten thuis meestal nooit zo vet vlees, maar ik weet niet hoe mijn ouders dat klaarmaken. Weet je mss ook nog wat andere kant en klare tussendoortjes oid ?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:17

Japanse mix is een soort pittige chips
Maxielover, zo te lezen hou je er al een behoorlijk gezond eetpatroon op na.
Als je honger hebt dan zou je bijv. nog een salade tussendoor kunnen nemen of nog een extra stuk fruit.
Worteltjes ed. zijn ook lekker.
Ik geef nu wel tips, maar als er iemand een vetklep is dan ben ik het wel, ik heb bewondering voor je instelling
Verder zou ik me niet al te druk maken. Als je gezond bent en je goed voelt dan zou ik me zeker niet drukmaken om je gewicht. Als je werkelijk eet wat je hierboven geschreven hebt, dan heb je best een gezond eetpatroon.
Niet iedereen is slank, probeer dat gewoon te accepteren. Word je veel vrolijker van

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:08