Knapperig korstje (broodmachine)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Knapperig korstje (broodmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 23:02

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een broodmachine. De eerste broden waren heerlijk en allemaal gelukt.
Vandaag heb ik Frans brood gebakken volgens het recept uit het boekje van de broodmachine AFK. Het moet een knapperig korstje krijgen en dat lukte op de bovenkant na. Hoe krijg je een lekker korstje op het brood?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 23:02

Oplossing gevonden. Op French zetten.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:12

Even off topic... je hebt precies 24 uur tussen je berichten zitten... Haha!... en soort van on-topic... hoe bevalt de broodmachine tot nog toe? Kan je er eentje aanbevelen? En hoe makkelijk is het om verschillende broodrecepten met hulp van de machine succesvol tot uitvoering te brengen?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 23:16

Martine heeft afgelopen weekend hier gerevalideert na een astma aanval. We hebben van haar de broodmachine gekregen. Ik vond het brood bij hun altijd zo lekker.
Het is heel makkelijk, je gooit alles er in, programma kiezen, start en na3 uur heb je een heerlijk broodje.
Ik heb aan AFK, was vorige week bij de Marskramer in de aanbieding en was als beste koop getest bij de consumentenbond. In het boekje staan recepten en ook op internet.
Is echt een aanrader.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:17

Heb gehoord dat het brood heel snel oud is en bv een dag later niet meer te eten is.

Is dat ook jouw ervaring?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 23:19

Brood af laten koelen, snijden en in plastik de vriezer in.