minder jarige bokkers die willen afvallen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 01:45

--------------------------------------------------------------------------------

even voor iedereen die lijnen voor minderjarige slecht vindt...

BULLSHIT!!!


ik spreek je over een jaartje of 12 nog eens,oke?

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:27

lijnen voor minderjarigen is inderdaad niet iets wat genegeerd moet worden. Echter, wat ik wel zie is dat er door minderjarigen wordt gelijnd die absoluut niet te zwaar zijn.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:29

Menino schreef:
even voor iedereen die lijnen voor minderjarige slecht vindt...

BULLSHIT!!!

Ik heb samen met mijn moeder bij de weightwatchers gezeten, en daar hadden ze een speciaal programma voor kinderen, het enige verschil was dat je 3 zuivelprodrukten per dag moest nemen, en voor de rest werkte alles precies het zelfde


Weightwatchers is ook geen dieet... weightwatchers is het aanmeten van een goed, gezond en verantwoord eetpatroon wat je de rest van je leven zou kunnen volhouden... En dat is een dieet niet! En ik blijf er bij dat een dieet/lijnen voor een minderjarige slecht is...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:53

Dieten voor minderjarigen is niet altijd slecht. Op het moment is een groot gedeelte aan kinderen in Nederland veel te zwaar en moeten eigenlijk een dieet volgen. Het komt er op neer dat iemand moet leren hoe hij/zij moet eten, maar het is wel degelijk een dieet.
Probleem is dat kinderen begeleid moeten worden tijdens het dieten. Ook moet je opletten dat een kind nog groeit.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:07

Natalie schreef:
En ik blijf er bij dat een dieet/lijnen voor een minderjarige slecht is...

Kun je hier dan ook een toelichting op geven, waarom het slecht zou zijn?

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:36

ik zou ook graag 5 kilo ong wille afvalle!
ik ben 17 en 1.70 weeg 60/61 kilo
pff maar Huilen het lukt niet echt

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:38

Arno24 schreef:
Kun je hier dan ook een toelichting op geven, waarom het slecht zou zijn?


Omdat de meeste minderjarigen die aan een dieet beginnen dat op eigen houtje doen en dan vaak nog niet eens een dieet nodig hebben.

Ik heb het dan niet over de minderjarigen met echt last van overgewicht die onder begeleiding van een diëtist ofzo een dieet volgen... Maar over de meeste pubers die denken dat ze te dik zijn terwijl dat niet zo is en hun stofwisseling gaan verpesten door allerlei dieettrucjes te gaan testen.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:58

mymy schreef:
ik zou ook graag 5 kilo ong wille afvalle!
ik ben 17 en 1.70 weeg 60/61 kilo
pff maar Huilen het lukt niet echt

Met jouw lengte, leeftijd en gewicht lijkt het me sterk dat jij 5 kilo moet afvallen. Als je je lichaam wilt verbeteren (waarbij ik verwacht dat je vooral je billen en buik strakker wilt hebben) raad ik je aan om eens naar een fitness-centrum te gaan. Hier kunnen ze je helpen om die spiergroepen te trainen waardoor je het gewenste effect krijgt. Qua gewicht zit je heel erg mooi juist. Je zit eigenlijk tegen de ondergrens aan.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:04

Natalie schreef:
Omdat de meeste minderjarigen die aan een dieet beginnen dat op eigen houtje doen en dan vaak nog niet eens een dieet nodig hebben.

Ik heb het dan niet over de minderjarigen met echt last van overgewicht die onder begeleiding van een diëtist ofzo een dieet volgen... Maar over de meeste pubers die denken dat ze te dik zijn terwijl dat niet zo is en hun stofwisseling gaan verpesten door allerlei dieettrucjes te gaan testen.

Dit geldt niet alleen voor minderjarigen, maar ook voor volwassenen. Zeker volwassenen proberen de meest onbekende middeltjes en veroorzaken de grootste schade bij zichzelf.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:38

Ik ben 1.73 en ik weeg 72kg Scheve mond
Dus niet zeuren.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:01

Pas alstjeblief op met lijnen allemaal, ok?
Als je écht denkt dat je te dik bent, echt overgewicht hebt, neem dan contact op met een dietiste en ga niet zelf lijnen!

Maarja, dit roepen er wel meer, maar de meesten gaan toch op eigen houtje en dat gaat dan gauw de verkeerde kant op!

Echt, ik heb gevolgen gezien van kinderen die géén overgewicht hadden, of zelfs kinderen met wel overgewicht, die zelf gingen lijnen, en die gevolgen wil je niet weten

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:28

je lengte min 10 kg is je ideale gewicht...
ik ben 1,50 en weet dat ik niet veel meer ga groeien,misschien nog 2cm,maar meer echt niet
ik weeg nu 51 kg,dus dat is 11 kg te veel...volgens die berekening toch.
Ik zou graag tussen de 45 en de 47 wegen. Ik ben niet van plan om echt te gaan lijnen,maar ik ben gewoon bezig met gezond te eten en veel te bewegen. Ik hoef niet perse binnen 2 maanden ofzo op m'n streefgewicht te zitten,ik zie wel waar ik uitkom. Ik vind mezelf een beetje te dik,maar aangezien tegewoordig bijna iedereen dit vind van zichzelf,maak ik me er niet te veel zorgen over.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 02:33

Guanacotje, dat is een hele makkelijke berekening, maar ik zou hem niet zo strikt nemen. Ik kijk in je profiel en zie en slanke meid. Waarom wil je, in hemelsnaam, afvallen? Op deze site ( http://www.voedingscentrum.nl/body_mass ... _mass.html ) kun je ook zien wat je ideale gewicht zou moeten zijn, maar ik zou me er niet zo strak aan houden. Volgens dat ding is mn BMI 18.5, bijna te licht dus. Ik ben niet dik, maar te licht ook niet. En dan ben ik nog redelijk gespierd, en zoals je misschien weet, wegen spieren meer dan vet.

Je kunt als minderjarige best op dieet, maar doe het aub verantwoord, dus onder begeleiding van een dietiste, of door simpelweg niet meer te snoepen en wat meer te bewegen (nee, zappen telt niet als beweging). De reden dat veel jongeren tegenwoordig te vet zijn, is, volgens mij, dat ze te weinig bewegen, te veel voor de tv hangen en ongezond eten.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 03:02

dieeten is voor iedereen slecht.. of je nou 10 of 80 bent!

wat je moet doen is kijken waardoor je lichaam extra vet vast houdt.. eet je te veel vet, koolhydraten (vaak de hoofdoorzaak) of eet je te weinig fruit, groente of te weinig water..?

probeer in overleg samen met je Huisarts of een dieetiste een levenswijse uit te stippelen en niet af te vallen maar dit gewicht te houden.. je zal nog wel groeien en dan komt alles mooi in verhouding..

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:33

M3isSi3j"]
dieeten is voor iedereen slecht.. of je nou 10 of 80 bent!
[/quote]
Ik weet niet hoe je aan deze wijsheid komt, maar er klopt niets van. Als dieten nodig is, is het juist slecht als je NIET gaat dieten. Stel je voor dat je iemand met diabetes hebt, die zal als hij/zij overgewicht heeft toch echt op dieet moeten.

[quote="M3isSi3j"]
wat je moet doen is kijken waardoor je lichaam extra vet vast houdt.. eet je te veel vet, koolhydraten (vaak de hoofdoorzaak) of eet je te weinig fruit, groente of te weinig water..?
[/quote]
Dit klinkt alsof je teveel naar het Atkins-dieet hebt geluisterd in combinatie met richtlijnen goede voeding. Dat koolhydraten dikmakers zijn, klopt in het geval mensen teveel dingen als bijvoorbeeld pasta eten. Wat belengrijker is, is te weten hoeveel iemand ook erbij beweegd. Goede voeding is 1, beweging is 2.

[quote="M3isSi3j schreef:
probeer in overleg samen met je Huisarts of een dieetiste een levenswijse uit te stippelen en niet af te vallen maar dit gewicht te houden.. je zal nog wel groeien en dan komt alles mooi in verhouding..

Een huisarts mag geen dieet voorschrijven, alleen een dietist mag dat. Het beste kun je dan ook altijd naar een dietist stappen. Deze kan dan ook gelijk zien of het gewicht inderdaad correct is, of dat er sprake is van overgewicht.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:41

ben met je eens dat je moet bewegen wil je afvallen..

heb nooit gezegt dat je helemaal geen koolhydraten mag! maar dat je moet weten dat je niet te veel ervan moet eten!

en nee ik luister niet naar Atkins.. zo geweldig is dat niet..!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:05

Wat mij vooral opvalt is dat mensen jong en oud heel veel verkeerde opvattingen hebben over afvallen en daardoor de verkeerde keuze maken. Voor veel jongeren is het idd geen kwalijke zaak als er wat kilo'tjes afgaan, hoeveel er nodig zijn kun je beter met een professional overleggen, evenals de manier waarop. Het is flauwekul om te denken dat een dieet een kortdurend iets is. Op het moment dat je begint met afvallen zal je altijd op je voedings en bewegingspatroon moeten letten.
Een dietist kan voor je kijken of je voeding nog wel volwaardig is voor je leeftijd. En behoort ook een ster te zijn in het ontdekken van je knelpunten. Dat namelijk lang niet voor iedereen hetzelfde. Sterker nog er zijn heel veel mensen die meer moeten gaan eten om af te vallen.
En denk er aan dat ik heel veel mensen op oudere leeftijd terug zie, die al vanaf jongs af aan allerlei lijnpogingen gedaan hebben en waar wij dus niks meer voor kunnen betekenen omdat het lijf compleet in de war is geschopt door bv een te traag werkende schildklier, of een behoorlijke dosis depressiviteit.
Moraal van dit verhaal: jong of oud, laat je begeleiden door een professional en ga niet zelf zitten modderen.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:03

Ik heb een tijd geprobeert te lijnen... toen ik 14 was begon ik ermee... werd alleen maar zwaarder...

Nu ben ik 16... eet alles wat ik wil, beweeg wat en ik val af... ik let er echt niet meer op hoor.. mense moete me maar accepteren zoals ik ben... en anders maar niet!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:07

Enige tip die ik heb, ga naar dieetist(e) Die kan je deskundig advies geven.
Danielle_1, dat vind ik heel dom gezegd van je. Veel kinderen die echt lijnen/dieten zonder deskundig advies krijgen anexoria/boluimia.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:41

Ik mag hélemaal niet klagen, maar alleen m'n kont is te dik Scheve mond M' buik zit geen gram vet.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:56

Ruilen Schijnheilig

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:55

TongeR schreef:
ik ben net 7 kilo afgevallen.

nee voor mij eventjes rustig aan nu Lachen


eventjes voor de duidelijkheid, dit komt niet door lijnen ofzo.

voornamelijk door stress en drukke periodes. Scheve mond

(mijn berichtje was wat onduidelijk)

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:03

ilovehorses4ever schreef:
mense moete me maar accepteren zoals ik ben... en anders maar niet!



Super wijffiej!!! OK dan!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:57

als je als meisje in de groei toch wilt "lijnen"
pas wel op ajb
als je wilt afvallen/strakker worden(wat volgens mij meer het geval is)
eet gewoon je boterhammen en je avondeten
maar laat de snacks en snoeperijen staan
en ga lekker sporten
maar zorg dat je aan je bouwstoffen komt

als je wil gaan dieeten , doe dit ejb in overleg met een diéetist(e)
die kan je vertellen wat je per dag echt nodig hebt
en of je uberhaupt wel te zwaar bent

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:30

Je kunt met van allerlei eten aanpassen!


Gewoon niet snoepen, maar wel goed eten!

Idd slankie...
de nieuwe melk, voor de melkdrinkers onder ons...ik drink veeeel melk en hier kom je echt van aan...nu hebben we de nieuwe melk van de reclame de 0% vet melk...drink je toch melk maar zonder vet!
Je habt ook callorie arme jam....
Al dat soort dingen rekening mee houden....enne als je bv een scooter hebt....probeer eens meer te fietsen of ga lekker fitnissen..

ja ja binnekort meot mn ma er aan geloven....ik sleur dr mee op fit ness Haha!