Gekruider + meer water, of allebij niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Gekruider + meer water, of allebij niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 10:37

Ik merk dus van mezelf dat ik weinig water drink, en gewoon over het algemeen weinig drink. Maar ik eet ook niet gekruid of gezouten. Sterker nog, als ik kook gebruik ik nooit zout of kruiden (krijg altijd commentaar Haha! ).
Maar als ik gekruider en gezouter eet, drink ik ook een stuk meer.

Wat denken jullie dat beter is en waarom?
Meer specerijen, meer vocht.
Minder specerijen, minder vocht.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:45

ik denk Meer specerijen, meer vocht want vooral met dit weer mag je wel aardig blijven drinken en zout is met dit weer altijd goed!

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:50

Ik heb precies hetzelfde (niet met de kruiden dan) Maar het komt vaak voor dat ik een dag doorkom met 1 glaasje sap en een glaasje water, maar ik voel me er prima bij! Water drinken is voor mij als en straf, vind er geen bal aan maar het MOET * zucht*

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 16:59

Ik heb wat nieuws, aangezien ik echt niet van gekruid/gezouten eten houd.
Ik sprak een vriendin van mij wier haar paard slecht dronk. Nu geeft ze hem af en toe aanmaak-limonade, hij neemt het makkelijk aan omdat het zoet is, en het is ook niet echt slecht voor hem want ze haalt van die natuurlijke. Door de hoeveelheid suiker gaat hij goed drinken.
Nou vind ik pure aanmaak-limonamde niet zo lekker. Maar neem ik af en toe gewoon een klein hapje lik-it (van die zoete 'likstenen', ook vrij zacht zodat ik m'n tanden niet breek Pling ) en dat zuig ik langzaam op, de suiker smaak blijft uren in je mond hangen zodat je meer behoefte krijgt om het weg te spoelen. En die dingen lijken mij nou ook niet echt ongezond. Zit veel suiker in, maar ik kan wel wat energie gebruiken, helemaal met dit benauwde weer ben ik niet vooruit te branden Haha! .

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:37

ik snap het niet:
ik lus ook geen pure-limonade, maar dat is ook niet de bedoeling: je moet het aanmaken met water!

Of bedoel je dat je dat ook niet lust?

bij mij is het heel erg verschillend:
kan soms uren vergeten te drinken en dan zo ineens het gevoel hebben dat ik "droog sta", en dan zuip ik ook zo 3 glazen van wat dan ook maar achter elkaar op!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:15

Maar Locanda, wat heeft dat met gekruid/gezouten eten te maken?

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 08:10

nou, als ik gekruider/gezouten eet heb ik meer behoefte aan vocht. Ik drink van mezelf niet zo goed. En dus vroeg ik me af wat beter was..

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:20

Ik vind gekruid eten wel lekker, ik drink ook aardig veel. Daar komt bij dat wij vrijwel nooit frisdrank in huis hebben, we drinken meer sappen en ranja's. Ik vind het namelijk anders zo zoet, al die glazen sinas, cola, 7up, enz. Vooral met dit weer heb ik daar totaal geen behoefte aan.

Om weer terug te komen op het onderwerp: wel denk ik dat zout met dit weer heel goed voor je is, dat moet ook aangevuld worden, net als vocht.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:25

Genoeg drinken is sowieso belangrijk.
Of je nou gekruid eet of niet...Knipoog

Ik haal de 2 liter per dag ruimschoots... ik drink eigenlijk de hele dag door, koffie, cola light, vruchtensap, water, thee... Lachen