waar blijft het kookforum?????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 01:56

hihihi, dus m'n recept was geslaagd? *bloos*

Ik vind 't zelf altijd erg lekker en erg makkelijk, maar ja, het is altijd afwachten of iemand anders het ook lekker vind.

Maar blij toe dat het beviel Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 10:14

Gisteravond wilde ik me weer eens uitsloven in de keuken... Hetzelfde recept voor de tweede keer mislukt! Er rust denk ik een vloek op of zo. Ik probeer het ook geen derde keer meer, ik heb er nu echt genoeg van! We hebben maar weer chinees gehaald...*zucht* Het wordt tijd voor een kookforum, om me door deze moeilijke tijden heen te helpen... Haha!

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 14:08

Hier onder nog een paar lekkere recepten
Ik ben al in de klaas stemming!!!

Speculaas

400 gram bloem
2,5 theelepels bakpoeder
1,5 theelepel speculaaskruiden
200 gram boter
250 gram bruine basterdsuiker
75 gram amandelsnippers


Bloem zeven en mengen met het bakpoeder, de speculaaskruiden en het zout. Basterdsuiker en (koude) boter toevoegen. Kneed een soepel deegje en laat dat vervolgens een nacht staan. Zo trekt de geur van de kruiden in het deeg. Wie een speculaasplank heeft kan die met meel bestuiven en er stukjes deeg indrukken. Anders deeg uitrollen en koekjes snijden. Koekjes op een beboterd bakblik met amandelsnippers bestuiven. Vervolgens in een matig warme oven(160 graden) bruin en gaar bakken.



Pepernoten

Gebruik bovenstaand recept maar vergeet het amandelschaafsel. Draai bolletjes van het deeg en bak ze op een ingevete plaat ongeveer een kwartier in een matig warme oven (160 graden).



Borstplaat

12 lepels suiker
4 eetlepels water, melk of room
smaakmaker: vanille-, citroen-, cacao-, of frambozenessence evt. Cacao of oploskoffie.

Suiker met het water, de melk of de room heel langzaam aan de kook brengen. Zo'n 5 minuten laten koken. Als een druppel van het mengsel hard wordt in koud water is het goed. Wie cacao of oploskoffie wil gebruiken kan die gelijk met de suiker te koken zetten. Andere smaakstoffen pas toevoegen als de pan van het vuur af is. Figuren voor suikerbeesten van tevoren invetten. Wie geen figuren heeft kan een ingevette bakplaat gebruiken. Giet daar het suikermengsel op en laat het hard worden. Snijd kleine borstplaatjes uit het bijna uitgeharde mengsel. Neem de borstplaat met een schuivende beweging van de bakplaat af.



Caramel snoepjes

450 gram suiker
1 zakje vanille suiker
3 eetlepels water
50 gram boter
2 eetlepels stroop
3 deciliter melk
1,5 deciliter room

Suiker, vanillesuiker en water in een steelpannetje onder zachtjes roeren aan de kook brengen. Vervolgens boter en stroop toevoegen. Als de boter gesmolten is ook de room en de melk toevoegen. Op hoog vuur 15 minuten laten doorkoken. Daarna de pan van het vuur nemen en het mengsel opkloppen tot het dikker wordt. Schenk de vloeistof vervolgens in een bakblik met hoge randen waarin de caramel kan afkoelen en opstijven. Eenmaal koud geworden kan de caramel met een mes - in het bakblik - in blokjes worden gesneden.



Schuimpjes

3 eiwitten
375 gram poedersuiker

Oven op laagste stand voor verwarmen. Mixer en grote schaal ontvetten met azijn en keukenpapier. Eiwitten stijfkloppen in schoon gemaakte kom. Als de eiwitten stijf zijn, 2 eetlepels poedersuiker in de kom zeven. Daarna nog een minuut mixen. De rest van de poedersuiker door het mengsel scheppen. Schep op een ingevette bakplaat kleine hoopjes van het schuim. Bak die schuimjes in 2 uur in de voorverwarmde oven op de laagste stand. Na het bakken schuimpjes laten afkoelen op een taartrooster.

Haha!

Ik bok, jij bokt, Ik heb geboktet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers