te mager

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:38

dat heb ik ook.
wees blij
ik kan ook alles eten wat ik maar wil
ik ben 1.76 en weeg 57 kilo.

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:00

Nou ietsje meer vet zou bij mij toch een stukje mooier zijn
Maarja ik moet het er maar mee doen Haha!

Overigens rook ik niet, drink ik weinig alcohol, maar snoep ik wel redelijk wat Schijnheilig

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:44

nou mensen ik heb ook hetzelfde probleem...
'k ben 1.72 en weeg 53 kilo..
ik kan ook alles eten maar ik kom geen gram aan..
ik ook echt super veel~!! maar nix nana noppes.. ik heb wel eens van herbalife ofoiest gehoort maarjah...

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:01

mijn vriend heeft een tijdje nogal zwaar getraind, daardoor viel hij nogal af.
de dieetist gaf deze tips:

Bij mensen met ondergewicht kan snoepen tussen de maaltijden door geen kwaad. Wat suggesties voor tussendoortjes die naast calorieën ook vitamines en mineralen leveren:

een beschuit, cracker, toost of knäckebröd, besmeerd en belegd met plakjes banaan, appel of aardbeien, brie of (smeer)kaas met tomaat en/of tuinkers, een lepel tonijnsalade, plakjes gebraden rosbief of fricandeau met wat mosterd of chutney, cervelaat- of gekookte worst met plakjes augurk.
een tosti met kaas, ham en plakjes ananas of appel
een mueslibol met kaas
een plak ontbijtkoek, tussendoorbiscuit
een glas melk, karnemelk, yoghurtdrank, chocolademelk of milkshake
een schaaltje vla met yoghurt, yoghurt met vruchten, een ijsje
een kop soep met stukjes kip of soepballetjes, groente en vermicelli, met een stukje stokbrood
Tips om de eetlust te bevorderen:

Maak het eten en de tussendoortjes niet te zwaar en te vet. Te vet eten remt de eetlust, terwijl het juist de bedoeling is elke paar uur iets te eten.
Friszure gerechten stimuleren vaak de eetlust, zoals een glas vruchtensap of tomatensap of een paar partjes fruit. Ook een kop bouillon of eventueel een glaasje alcohol een half uur voor de warme maaltijd, kunnen de trek op gang brengen.
Zorg voor variatie in smaak (zoet-hartig), in temperatuur (warm-koud), kleur en keuze van ingrediënten en bereidingsmethoden.
Zorg voor voldoende rust, ontspanning en lichaamsbeweging.
Zorg voor een goede basisvoorraad boodschappen in huis. Zo is er altijd iets te eten, ook voor tussendoor.


misschien hebben jullie er iets aan

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:39

Ik ben vroeger heel lang te dun geweest, en dan echt zo erg dat ik cadeautjes kreeg voor iedere halve kilo die ik aankwam! Toen ik een jaar of 14-15 was ging het beter, ik had heel de dag honger en kwam aan tot ik een paar maanden terug op een goed gewicht zat, 58 kg voor 1.70. ik ben nu 17 Lachen
Maar afgelopen 2 maanden heb ik eigenlijk weinig honger, en geen behoefte aan eten. Heel vreemd maar nu val ik dus ook in behoorlijk tempo weer af, ongeveer halve kg per 2 weken... zit nu ergens op net 56 geloof ik.
Het gekke is ik voel me prima, maar toch vind ik het wel een beetje eng, ik was na zoveel jaar geworstel met alles eindelijk op een goed gewicht, en nu dit weer...

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:16

ik zou het niet erg vinden als ik later niet zwaar woord.

DAN KAN IK LEKKER LANG OP MIJN PONY RIJDEN Haha! Lachen Lovers Ach gut *LOL* OK dan! Tong uitsteken

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:56

er is een verschil tussen niet zwaar zijn zijn, en echt dun/mager zijn hoor... ik probeer al jaren mensen uit de leggen dat ik het niet als compliment zie als ze me dun (of erger: mager) noemen, maar mensen lijken dat niet te snappen... Zeg dan wat ben jij (mooi) slank, ipv wat ben jij dun... dun is dan zogenaamd een compliment, maar als je iemand dik noemt vermoorden ze je bijna...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:26

Het probleem van te dun zijn is net zo groot als het probleem van te dik zijn. Alleen op het te dun zijn ligt een veel groter taboe, want je kan toch immers alles eten??? dus wat zeur je nou.
Zo werkt het dus, zoals jullie als ervaringsdeskundigen weten, niet.
Je kunt je als magere hein net zo ellendig voelen als dikke bep. (om het even plat te zeggen.

Er bestaan gewoon teveel vooroordelen over dunne mensen. Ik ga het topic gewoon lekker op een afstandje volgen (ben wel nieuwsgierig als dieteut zijnde). Er worden gewoon nog te weinig mensen met een te laag gewicht door verwezen.
Nog een leuke tip misschien. Pinda's bevatten veel kcal en toch gezonde vetten (let wel op de hoeveelheid zout.

en wie van jullie is wel eens getest op een te snel werkende schildklier???

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:43

nou ik vind me zelf wel te zwar ben 1.65 onf en weeg 53.5 kilo maar zo te horen om nog meer aftevalen is ook nie leuk

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:25

ik ben 1.67 en weeg 43 kilo
ik vind mezelf niet te dik maar ik train altijd mijn buikspieren en dan ziet het er zoiezo al strakker uit.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:25

Ik wil ook bij het clubje. Ik ben 1.85m en weeg 60 kilo. Moest vroeger op school apart elk uur wat eten om aan te komen. Ik kan ook alles eten wat ik wil maar zie niet veel verschil. En het rare is dat mijn zusje precies het tegen over gestelde heeft.
Wat ook erg is dat als je griep hebt (of ziek ben geweest) je dan ook gelijk weer afvalt.

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:27

BJuwel schreef:
Ik wil ook bij het clubje. Ik ben 1.85m en weeg 60 kilo. Moest vroeger op school apart elk uur wat eten om aan te komen. Ik kan ook alles eten wat ik wil maar zie niet veel verschil. En het rare is dat mijn zusje precies het tegen over gestelde heeft.
Wat ook erg is dat als je griep hebt (of ziek ben geweest) je dan ook gelijk weer afvalt.


ja dat heb ik ook...
ik denk dat wij *lijden* Cool aan een te snelle verterings stelsel??

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:30

Zelf ben ik 1.81m en weeg ongeveer 64,5 kg. Bij mij schommelt het altijd tussen de 62 en de 65. Tijdens m'n ziekzijn van een paar maanden terug viel ik zelfs af naar de 60 kg. Niet bepaald prettig aangezien ik niet eens meer zonder pijn kon zitten of liggen.
Dat men zou lijden aan een te snel verteringsstelsel lijkt me sterk. Er zijn vele dingen die ook invloed hebben op afvallen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ziekte, stress, veel sporten tegenover weinig voeding.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:21

Ja ik denk dat dat ook invloed kan hebben. en denk dat het ook een beetje in je genen kan zitten.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:27

ik vind dat wel erg veel dingen tegenwoordig afgedaan worden met " het zit in mijn genen"
Vind ik persoonlijk de makkelijkste weg...

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:34

Ik ken het, bij mij op het werk zijn ze altijd bezig met lijnen, een paar jaar geleden had ik een flinke buikgriep gehad en het heeft een paar maanden geduurd voordat m'n maag weer helemaal hersteld was, ik woog nog maar 43 kilo, ik was net een gratenpakhuis, mensen gingen al twijfelen of ik geen eetstoornis had, ik was heel de dag moe, vaak ziek, zag nogal bleek en dan praat je er over op je werk, zeggen ze, "ach wacht maar, over een paar jaar praat je wel anders", alsof ik dat op dat momment wilde horen, maargoed, nu weeg ik ong. 52 kilo en ben (nog net geen Haha!)1.60, nog niet dik, maar ik voel me goed zo.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:42

sjakie schreef:
ik vind dat wel erg veel dingen tegenwoordig afgedaan worden met " het zit in mijn genen"
Vind ik persoonlijk de makkelijkste weg...

Ach, het is 1 van de vele standaard afdoeners: Het zit in de genen, ik heb gewoon zware botten, heel mijn familie is zo, etc.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:03

sjakie schreef:
ik vind dat wel erg veel dingen tegenwoordig afgedaan worden met " het zit in mijn genen"
Vind ik persoonlijk de makkelijkste weg...


Bij mij is het ook gewoon zo.
Ik ben dus 1.80 en weeg 52 kilo (echt best erg als ik zo hier rondkijk naar wat andere mensen al dun vinden Bloos! ). Ik eet gezond, mankeer verder niks.

Mijn moeder was (en is eigenlijk nog steeds) ook zo. Ze is wel van top tot teen onderzocht door de huisarts, niks te vinden.

Zowel mijn vader als mijn zusje hebben een hele andere bouw. Die moeten wel oppassen met hoeveel ze eten. En ik en mn moeder maar aan de friet Vork

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:25

heb ik ook kan eten wat ik wil echt veel kom ik toch niet aan,
ene kant is het wel relaxed omdat ik lekker kan eten wat ik wil maar aan de andere kant......

ben 16 jaar en weeg 52 kilo...

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:40

1,78 en 60 kg, is dat te dun Verward Ik dacht altijd dat t wel goed zat maar nu ik dit lees ga ik twijfelen...
Ben sowiezo nog 3 kg afgevallen van de tentamenstress en weeg dus nu 57, maar dit heb ik altijd en dat zit er binnen een paar weken wel weer bij. Meer dan 60 kg weeg ik eigenlijk nooit, zal wel een soort ingebouwde biologische grens zijn???

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:26

Nee Ellebel, ik ben ook nog nooit boven de 60 kilo uitgekomen hoor... Verward(nog steeds 1.80 lang).

Maar goed ik vind mezelf er niet raar uitzien ofzo hoor. Al denken mensen soms dat ik een eetstoorenis heb, ik vreet alles wat los en vast zit Vork. Maar gezond, ongezond, het helpt allemaal niks!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:24

haha ja dat ken ik. Mensen zijn altijd helemaal verbaasd dat er zoveel voedsel in zo'n dun grietje past.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:46

Ja, de eerste keer bij mn vriend eten ook al. 'Lust je nog een beetje?'
'Ja graag! Vork '

En die mensen vervolgens verbaasd kijken dat ik netzoveel eet als die jongens... Scheve mond

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:37

En die mensen vervolgens verbaasd kijken dat ik netzoveel eet als die jongens... Scheve mond[/quote]


Ja das best lachen heb ik ook.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 01:48

ik ben 1.85 en weeg rond de 62.. sommige die dezelfde lengte en gewicht hebben zijn dun maar dat ben ik juist helemaal niet. alleen wel op m'n rug.. dat steekt soms wel uit vinden sommige (maar had ik ook al toen ik 8 kg meer woog) en soms doet het pijn als ik lig (soms voel je die botten gewoon) maar ik heb gewoon een vetrolletje zitten op me buik enz hoor.. Tong uitsteken