Receptprobleem moeilijke eter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:57

Mijn vriend is een vreselijke moeilijke persoon als het op eten aankomt. Hij lust echter bijna niets en daardoor is het voor mij niet simpel om steeds iets anders te kunnen koken.
Hij eet van warme groenten enkel spinazie en van koude groenten enkel sla, komkommer, ajuintjes, worteltjes. Van sauzen lust hij enkel tomatensaus en een simpel wit sausje. Vis lust hij niet en kwa vlees eet hij steak, worst, gehakt en kip.
Ik word ondertussen echt radeloos als ik weer eens moet koken omdat je bijna geen variatie kan maken in wat hij lust .
Dus heeft iemand hier wat receptjes die hij eventueel zou eten?

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:07

Hete kip met rijst Lachen
Kip Kerrie
Stampot ?

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:08

gewoon alles in een blender gooien, fijn malen en voila Knipoog hij ziet never nooit niet dat het iets was dat hij niet lust Clown Haha!

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:09

Ik ben ook zo'n moeilijke eter Tong uitsteken
Vindt hij aardappelen wel lekker? Daar kun je al heel veel lekkers mee maken.
Van vlees heb ik niet zo veel verstand, ik ben zelf vegetarisch, maar misschien is dat wel eens lekker, Valess bv. Heel gezond en lekker Ja
En vind hij kaas lekker? Hamburgers? Dan kun je misschien een stuk vlees/valess doomidden snijden en daar kaas en sla enzo tussen doen.
Die standaard recepten uit de blueband boekjes daar staat bijna altijd weer iets bij wat ik dan net niet lekker vind, zal vast ook bij jullie een probleem zijn he Clown Dus dan wordt t improviseren, een boel lekkere dingen naast elkaar leggen en daar iets moois van maken Haha!

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:10

Ariebombarie schreef:
gewoon alles in een blender gooien, fijn malen en voila Knipoog hij ziet never nooit niet dat het iets was dat hij niet lust Clown Haha!


Wel ik heb al eens iets wat hij niet lust onder iets wat hij wel lust gemengt, maar hij merkte het spijtig genoeg Clown Duivel

Kerrie lust hij niet, van sausen enkel tomatensaus (zonder groentenstukjes Rolleyes ) en witte saus.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:10

Ariebombarie schreef:
gewoon alles in een blender gooien, fijn malen en voila Knipoog hij ziet never nooit niet dat het iets was dat hij niet lust Clown Haha!


Dat doet een collega van me ook altijd voor zijn vriendin die ook niks lust Haha!

CherrenJessy

Berichten: 544
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Twente!

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:12

blinddoekje voor doen en laten eten zonder te zeggen wat het is Knipoog

even denken:
je kan lekker noodles maken met kip en groente, kun je alle groente erin doen die hij wel lust.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:13

Noodles en rijst is ook niet zijn favo. Andere pastasoorten wel (buiten lasagne).

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:13

Lust hij echt geen andere warme groenten? Misschien een ideetje om samen eens naar de supermarkt te gaan en wat uit te zoeken. Mijn zusje lust ook niet veel... Maar wat wij allemaal erg lekker vinden thuis is aardappels eest koken, dan in grote schijven snijden en dan bakken. Daar doorheen geruld gehakt of gemarineerde kip, met paksoi en prei. Erg lekker en simpel Ja je kan er natuurlijk ook gewoon iets anders doorheen doen Lachen

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:14

xMarit schreef:
Lust hij echt geen andere warme groenten?


Neen, ik heb al verschillende dingen klaargemaakt, maar hij lust het gewoon niet (of wil het niet eens proberen Boos! )

CherrenJessy

Berichten: 544
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Twente!

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:15

Elke86 schreef:
Noodles en rijst is ook niet zijn favo. Andere pastasoorten wel (buiten lasagne).


HUH?
daar zit niet eens smaak aan...

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:16

Pfff ik zou hem anders lekker zelf zijn prakkie klaar
laten maken Elke Knipoog

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:16

Flower schreef:
Pfff ik zou hem anders lekker zelf zijn prakkie klaar
laten maken Elke Knipoog


Wel daar zou het wel eens op kunnen uitdraaien, want ik eet graag variatie en hij duidelijk niet. Dus dan maak ik even mijn eten en hij het zijne Clown

Zo eet hij ook liever eten uit een pakje in plaats van versgemaakt .
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 13-12-06 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:17

Elke86 schreef:
xMarit schreef:
Lust hij echt geen andere warme groenten?


Neen, ik heb al verschillende dingen klaargemaakt, maar hij lust het gewoon niet (of wil het niet eens proberen :( )


mannen he...... denken dat ze het niet lusten Rolleyes maar als ze het eten (per ongeluk Nagelbijten / Gniffelen ) komen ze er achter dat het eigenlijk best wel te doen is Nagelbijten / Gniffelen

CherrenJessy

Berichten: 544
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Twente!

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:18

hoe deden zijn ouders het dan?
maakte ze elke dag een apart bakje met eten voor hem?

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:19

Laat/leer hem lekker zelf koken dan Knipoog en dan wel met de afspraak dat hij 1x per week een nieuw recept moet zoeken/maken Haha!

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:20

Amnero schreef:
hoe deden zijn ouders het dan?
maakte ze elke dag een apart bakje met eten voor hem?


Daar zit het hem net, ze hechten geen belang aan goede voeding en de frituur komt dus meerdere malen per week aan bod.... Maargoed discussies daarover heb ik al vaak genoeg gehad met mijn vriend zelf.

CherrenJessy

Berichten: 544
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Twente!

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:24

Elke86 schreef:
Amnero schreef:
hoe deden zijn ouders het dan?
maakte ze elke dag een apart bakje met eten voor hem?


Daar zit het hem net, ze hechten geen belang aan goede voeding en de frituur komt dus meerdere malen per week aan bod.... Maargoed discussies daarover heb ik al vaak genoeg gehad met mijn vriend zelf.


Ben je mooi mee klaar dan.
Mijn ex had er ook een handje van. Maar ik heb hem gezegd dat hij pas weet of iets vies is als hij het geproefd had, meer dan de helft luste hij ineens Knipoog

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:25

Vindt hij "nieuwe" dingen bijvoorbeeld al "vies" als je het kookt? Of vindt hij het dan wel lekker ruiken?

Misschien helpt het om zo fantasieloos voor hem te koken (lees: dagelijks hetzelfde, lekker makkelijk recept uitzoeken) en voor jezelf zo heerlijk dat 'ie wel een hapje wil proberen?

Ik denk dat het idee van Apple zo slecht nog niet is: zelf laten koken en dwingen iets nieuws uit te zoeken qua receptuur.

En helpt het om dingen te gebruiken in de keuken die qua smaak dicht bij elkaar liggen? Bijv. ui eens vervangen door bosui? Of de pasta eens koken in bouillon? Ogf eens couscous proberen?

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:29

Citaat:
Vindt hij "nieuwe" dingen bijvoorbeeld al "vies" als je het kookt? Of vindt hij het dan wel lekker ruiken?


Als ik hem vraag of hij datgene lust krijg ik meestal een "nee" en als ik daarna dan vraag "heb je dat al wel eens gegeten?" en zegt hij ook "nee". Dus het is echt een kwestie van al opvoorhand nee zeggen zonder dat hij weet hoe het proeft

Citaat:
En helpt het om dingen te gebruiken in de keuken die qua smaak dicht bij elkaar liggen? Bijv. ui eens vervangen door bosui? Of de pasta eens koken in bouillon? Ogf eens couscous proberen?


Bedankt, dit ga ik een keertje proberen!

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:32

Mijn vriend lust trouwens ook bijna niets qua groente, maar wat dat betreft behandel ik hem net als een klein kind Haha! Ik schep als ik de pannen neergezet heb een klein beetje voor hem op en dat moet hij gewoon opeten Ja Ik doe uiteraard wel mijn best om het extra lekker te maken hoor! Maar van te voren roepen lust ik niet pik ik niet Haha!

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:37

kookt hij wel es zelf??
echt hem zelf gaan laten koken,zo krijgt hij veel meer "gevoel en smaak"voor het eten.

dat hij zeurt dat hij het niet lust terwijl hij het nooit geproefd heeft is zijn prbleem en niet het jouwe.
ik vind dat je dit soort dingen best wel mag aanpakken anders zit je over tien jaar met een kleuter aan tafel die alleen patat eet. Knipoog
laat hem zelf koken,en maak gewoon wat jij lekker vind.
en klopt smaken zoeken die dicht bij elkaar liggen,af en toe iets nieuws toevoegen zodat zijn smaak ook uitgebreider gaat worden.
als je alleen maar aan bepaalde dingen gewent bent zullen nieuwe dingen vaak ook in t begin raar smaken,hij moet er denk ik ook aan wennen

Anoniem

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:53

Hij wil dus zelf zijn eetpatroon niet veranderen?

Anoniem

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:56

En wat eet hij dan als jullie naar een restaurant gaan?

Als zijn moeder niet kon koken dan begrijp ik wel dat hij een hoop dingen niet te eten vind. Maar als hij niet eens wil proeven van jouw kookkunsten...

ik zou dus echt weigeren een apart prakje klaar te maken. Dan doet hij het maar zelf Bloos

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: Receptprobleem moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:57

Pipo schreef:
Hij wil dus zelf zijn eetpatroon niet veranderen?


Hij eet bij ons nu al een paar dingen die hij vroeger nog nooit gegeten had, dus ik denk dat hij diep vanbinnen het allemaal wel wil leren eten. Maar verder wil hij het volgens mij niet voor de eerste maal proeven.