Uitgebreid tafelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JazzOrlando

Berichten: 1405
Geregistreerd: 25-08-03

Uitgebreid tafelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:59

Wat komt er bij jullie op tafel als er een keer echt uitgebreid gegeten wordt?? Vork

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:41

Dat ligt er helemaal aan met hoeveel personen we zijn en hoeveel tijd ik heb Knipoog

Bijvoorbeeld met kerst maak ik voor ca. 15 personen een warm buffet klaar.
Bij de traiteur haal ik warmhoudbakken (weet even niet wat de officiele naam is) en daar doe ik allerlei gerechten in.
O.a. varkenshaas met bospaddestoelensaus, kip met een zelfgemaakte saus, zelfgemaakte sate, gegratineerde aardappels, div. warme groenten, voor de kids gehaktballetjes met saus, frietjes, rijst etc.
En met kerst natuurlijk een flinke kalkoen Vingers aflikken

Als we eters krijgen dan maak ik meestal een 3-gangenmaaltijd klaar.
Meestal als voorafje iets wat ik vantevoren al klaar kan maken (soep, carpaccio oid.).
Bij het hoofdgerecht maak ik meestal een paar dingen waaruit de gasten kunnen kiezen (verschillende vlees- of visgerechten met garnituur).
Als toetje iets zelfgemaakts of ijs met lekkere dingen erbij.
En natuurlijk koffie met chocolade na *LOL*

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:45

Bij speciale gelegenheden of als we een keertje zomaar uitgebreid eten bestaat dat uit: voorgerecht, soep, hoofdgerecht, nagerecht...

Wat het is varieert van keer tot keer, ik probeer graag nieuwe dingen uit en maak eigenlijk als het uitgebreide etentjes zijn steeds iets anders...

Met oudejaar heb ik gemaakt
- voorgerecht: kabeljauwragout in bladerdeegbakjes
- soep: broccoliroomsoepje
- hoofdgerecht: kalkoengebraad met mosterdsaus, kroketjes en perziken
- nagerecht: crèmeux van amaretto en kokos

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:36

Als ik het alleen moet klaarmaken: uitgebreide rijsttafel á la Elles:
Nasi
Allerlei garnituur (uut 'n potje natuurlijk Haha!)
Kroepoek in 3 soorten
Pindasaus

En ijs of zo na. Dan zit ik altijd goed (en iedereen heeft een volle buik).

Met de kerst heb ik het afgelopen jaar met mijn zusje gedaan (lachen! Haha!), maar het jaar daarvoor heb ik het alleen gedaan: verse tomatensoep, eendenborstfilet met tagliatelle en spruitjes met spekjes en Irish Coffee na. Best simpel, maar het leek heel wat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:27

In de winter vaak gourmetten, vleesschotels bestellen we, en zelf salade's maken, garnituur, en allerlei andere zooi die je er allamaal op/bij kan doen. Vrij uitgebreid dan ook, en we zitten meestal de hele avond aan tafel, afgewisseld, en gewoon gezellig.

In de zomer de BBQ natuurlijk Lachen Echt menu's niet echt, daar hebben we vaak teveel eters voor. En als er maar weinig komen, dus 1 tot 4 mensen bijv. die eten dan met de pot mee.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:09

Als ik vrienden te eten vraag dan doe ik altijd lekkere tapas op tafel zetten, gevulde dadels, en een lekkere salades.
Dan kunnen ze erbij pakken wat ze willen.
Het ligt er ook een beetje aan wat ik kook.

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:44

Gourmetten natuurlijk! heerlijk bijv pannenkoekmix enzovoort, etc etc. Lekker tijd nemen, en verukkelijk...