suiker, calorieen en vetvrij, eten. wat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:20

Het probleem vaak is dat de meeste niet weten dat koolhydraten (zit juist wel in droge crackers enz) ook vetten zijn.
Een goed voorbeeld is bijv snack a jacks... Welliswaar geen vet, maar een vermogen aan koolhydraten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:33

snack a jacks zijn niet slecht hoor Lachen zit heel weinig "weightwatcherpunten" in dus dat vakt wel mee

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:42

Wel als je een dieet doet, waarbij je weinig koolhydraten wil eten, en weinig vetten.
Koolhydraten zijn in principe net als vetten.. dus reken maar uit!

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:24

klopt, ik vermijd behoorlijk de koolhydraten en vetten.
ik val nu eindelijk af, terwijl ik hiervoor behoorlijk lang gedubd heb met mijn gewicht..

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:26

Hoe meer koolhydraten je eet, hoe langzamer je af valt. Hoe minder, hoe sneller.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:29

Ja maar als je naast het gezond eten ook sport heb je ze toch echt nodig hoor

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:11

ik eet dus heel gezond en sport. ik rijd toch wel vier a vijf keer in de week paard, fiets elke dag 18.25 km(soms meer)
ik krijg wel genoeg koolhydraten binnen hoor.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 23:08

mager broodbeleg: Dun plakje ontbijtkoek, kipfilet, kalkoenfilet, rookvlees, rosbief, 20+ kaas, komkommer met tomaat... nog meer ideen?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:02

Magere joghurt, kwark, magere kip en rundvlees en witte vis bevatten weinig koolhydraten en vet. Past in een koolhydraatbeperkt dieet goed. Zie achterkant verpakking.
20 plus kaas is ook een aanrader.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:13

Een krentenbol wordt ook aangeraden als tussendoortje, er zit geen vet in. Wel weer die vervelende koolhydraten..

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:16

In plaats van koolhydraten te vermijden (wat ERG slecht is, op verschillende vlakken), kan je beter proberen zo veel mogelijk snelle koolhydraten te vervangen door trage koolhydraten.
Bijvoorbeeld: gewone pasta vervangen door volkoren pasta, witte rijst vervangen door bruine (volwaardige) rijst, van fruit vooral appel, banaan, kiwi, meergranen/roggebrood (volkoren is niet zo goed), peulvruchten zijn ook erg goed, ...

De meeste ontbijtgranen en koekjes zitten bomvol snelle koolhydraten en kan je dus beter vermijden.
(LU heeft speciale koekjes: Prince start, en P'tit Déjeuner, van Liga is de Liga Continue goed)

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:22

Waarom is het vermijden van koolhydraten slecht voor een dieet-periode?
(Wanneer je NIET in de groei bent bedoel ik).

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:25

Het legt je darmen stil (snelle koolhydraten=supersnel verteerd, langzame koolhydraten=veel langzamer en geleidelijker aan verteerd, waardoor je darmen de hele tijd op gang gehouden worden; geen koolhydraten="nauwelijks" werk voor je darmen).
Bovendien heb je sowieso koolhydraten nodig voor energie en om je te kunnen concentreren. Langzame koolhydraten worden dan nog eens minder snel en geleidelijk aan opgenomen door je lichaam, waardoor je de hele dag door energie hebt (en niet om tien uur 's ochtends al zit te gapen etc)

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:35

Ik doe een dieet met weinig koolhydraten, aangevuld met multvitaminen, prot.poeder en vezeltabletten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:27

Je moet niet bezuinigen. Als je gewoon een normaal eetpatroon aanneemt,zonder je constant vol te proppen met chips,dan val je echt wel af hoor. Ik bedoel,laat de sju een keer staan,doe een keer ketchup i.p.v mayo over je patat...neem magere melk i.pv volle enz...dan kom je echt al een eind.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:32

Eh...de patat zou ik iig schrappen. Voor de rest veel rauwkost eten en veel water drinken. Probeer een uitgebalanceerd voedselpatroon aan te houden. Drie maaltijden per dag en twee tussendoortjes. Maar hou iig brood een aardappelen in je lijst met dingen die je eten mag.

Een klein beetje vet is nodig om bijvoorbeeld vetoplosbare vitamines te kunnen opnemen. Dus een grote portie sla heeft gewoon een eetlepel slaolie nodig.

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:58

en weet je het helpt bij mij.
elke dag zo'n klein flesje yakult.

houdt je darmen goed aan het werk!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:09

Nimmedor schreef:
krijg toch een beetje een buikje, maar ik neem ook vaak kaas op brood...dat is dus ook teveel vet?


Ach joh, jij een buikje??? Haha!
Maar goed, wat denk ik toch het beste is, is 3 maaltijden per dag, en tussendoor geen snoep, maar een appel enzo! En écht, dat werkt goed hoor! Je moet gewoon zelfdiscipline hebben, dat je dan ook echt geen snoep eet! Ik weet dat het moeilijk is, ik probeer het ook Tong uitsteken, maar wil nog niet echt Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:13

Je kunt veel beter gezonder gaan eten, dan "stoppen" met eten.
- 3 maaltijden per dag
- minimaal 5 keer groenten/ fruit per dag
- minimaal 1.5 liter water per dag.
- matig alcohol gebruik (weet niet of je regelmatig drinkt, maar dat zijn loze callorien. Ze helpen je niet van je honger af, maar vliegen wel aan je lijf )
- plantaardige vetten zijn beter dan dierlijke vetten.
- minder de tussendoortjes
- eet afwisselend.

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:42

claudia ga jij dieeten??? heb je absoluut niet nodig!!!

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:09

hey claudia doos.....
jij aan de lijn ???? ~~}>
je bent hartstikke dun man!!!
niet zo zeueren en al helemaal niet afvallen!!!
groetjes Cathérine en Anne