Atkins dieet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:34

In principe hoef je ook helemaal niet te dieëten om af te vallen,
je moet gewoon normaal eten.

Om een voorbeeldje te geven, twee gevulde koeken bij de koffie 's ochtends, 's middags een paar handjes drop, lekker veel suiker in de koffie en thee, nog lekker een grote reep chocola erbij. 's Avonds 2 keer opscheppen en lekker veel van die ouderwetse jus erbij en dan 's avonds voor de tv driekwart fles frisdrank een zak chips of bakje pinda's...

Voor veel mensen is dit gewoon, ik doe er zelf ook aan mee, binnenkort zal ik er ook aan moeten geloven dan ga ik ook 'lijnen'... Of ik kan beter zeggen: Ik ga dan normaal eten Scheve mond Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 00:19

Sjuimpje schreef:
Ik heb gister op tv begrepen dat wanneer je eenmaal weer wat koolhydraten gaat gebruiken, het net verloren gewicht er binnen no time weer aan zit.



Mijn collega is iets van 30 kg afgevallen met dit dieet. Toen ze weer normaal ging eten is ze niets aangekomen. Zelfs na een jaar niet.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 00:53

Sjuimpje wat jij omschrijft is hoe je hoort te eten zonder aan te komen. Maar sorry zo val ik echt geen gram af, ik voorkom er alleen mee dat ik aankom. Ik moet 25 kg kwijt en dat lukt echt niet met alle snoep schrappen e.d

Ik ben met Atkins begonnen begin maart en ben nu 10kg afgevallen. Ik voel me niet zwakjes zoals bij andere dieëten, honger heb ik ook niet. Ik sport er wel min. 3 keer in de week bij, iets wat een hoop mensen "vergeten" en ja dan is het idd niet gezond.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 15:28

idd esmee helemaal mee eens

Er zijn mensen die alles kunnen eten en mensen die van lucht aankomen!!

Maar als je niet weet hoe frustrerend dat is kun je ook niet oordelen over een dieet!

En ik ben er 200 % van overtuigd dat als je atkins op een goede manier uitvoerd je alle vitamine en minderalen binnen krijgt als dat je gewoon eet.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:34

Seren kom je weleens op het forum van www.weegclub.nl ?
Zou je echt eens moeten doen!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:51

nee nog nooit geweest ga zo even kijken.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:54

goede site! ook een goede ondersteuning!

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:52

Gister in de metro een leuke reportage over diëten gelezen, oa over het Atkins diëet. Daar stond dat Atkins zelf aan een hartkwaal is overleden met een gewicht van 115 kilo. Lekker afgevallen was hij dan...
Mij lijkt het erg ongezond om op zulke eenzijdige voeding over te gaan, gevariëerd eten lijkt me beter.
En ik denk dat ook een aantal mensen niet zo moeten zeuren over hun gewicht. Probeer gewoon tevreden te zijn met jezelf, als je je rot voelt, is eten/snoepen een heel gemakkelijke oplossing om je minder rot te voelen, maar ja, daar wordt je weer dikker van.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:01

Ik doe een ander dieet wat hier wel op lijkt.
Het gaat zo je eet per dag niet meer dan 80 koolhydraten. De eerste drie dagen maar 40, en daarna 1 dag per week 40 koolhydraten.
Je eet naast dit eten wat inderdaad uit veel mager vlees, magere zuivel en wat groenten en fruit bestaat, multivtaminen, vezeltabeltten en proteinenpoeder.

Die magere zuivel dus itt tot het Atkinsdieet.
Heb er nu al 2 kilo af, na 6 dagen.
Het voelt wel ongezond om ipv een appel bij v 6 plakes 20 plus kaas te eten.....

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:22


Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 19:52

ik heb 1 voordeel, kan snoepen wat ik wil (doe ik niet extreem maar wel iets te veel) en kom er niets van aan
maar idd t beste dieet: gezond eten, met gezonde tussendoortjes en af en toe iets lekkers mag best
als je maar genoeg sport
sporten is vet verbranden!
dus afvallen!
ben er alleen te lui voor :p

en ik zou echt niet zonder aardappels en pasta en fruit kunnen
vind alleen groente nou niet echt lekker
en zonder pasta leef ik niet! :p eet t redelijk vaak, ook als tussendoortje :p
gewoon met beetje ketchup en curry, of desnoods met beetje gehakt en ui erdoor
en vlees eet ik al bijna niet, lus het niet, dus blijft er alleen groente over voord e hele dag?
echt niet! :p

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:59

Ik heb niet alle berichten kunnen lezen... maar Atkinsdieet is ongezond! Het is gewoon een ongezond eetpatroon, dat je bovendien niet kan/mag volhouden en idd laten komen de verloren kilos er direct terug bij, wss met nog een extra lading... Ik ga eens zoeken nr de andere infosites die erover waren, moet die ergens bewaard hebben, maar hier toch al een link:

http://www.gezondgewicht.be/nl/voeding.asp?id=180

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:05

Atkins is echt niet ongezond ik blijf erbij.
En meneer Atkins is overleden na een val op straat. Dat hij zelf te dik was zegt in mijn ogen niks, ik weet ook wel hoe ik dun moet zijn maar ben het niet. Waarom moet hij zich aan zijn eigen dieet houden als hij het uitgevonden heeft? Een dieet uitvinden zegt niks over jouw mogelijkheid of doorzetteingsvermogen dit dieet ook daadwerkelijk te volgen.

Ik snap niet waarom mensen Atkins meteen als ongezond bestempelen. Ze hebben geen idee waar het over gaat, praten alleen over de inductiefase. Ja die mag je idd maar een half jaar doen ofzo. Maar dit is maar een DEEL van Atkins. Maar mensen kijken niet verder en beginnen gelijk te roepen.

Een dieet is gebaseerd op het creëren van tekorten die je dan moet aanvullen met je eigen voorraad (vet) zo werkt IEDER dieet, en niet alleen Atkins

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 20:16

Tanjake schreef:
Ik heb niet alle berichten kunnen lezen... maar Atkinsdieet is ongezond! Het is gewoon een ongezond eetpatroon, dat je bovendien niet kan/mag volhouden en idd laten komen de verloren kilos er direct terug bij, wss met nog een extra lading... Ik ga eens zoeken nr de andere infosites die erover waren, moet die ergens bewaard hebben, maar hier toch al een link:

http://www.gezondgewicht.be/nl/voeding.asp?id=180


Heb je het ooit geprobeerd dan?
En zoja het kost wat discipline en als je die niet hebt dan lukt geen een dieet je!!

De mensen die ik ken met het atkins dieet zijn niet meer aangekomen zijn nu 2 jaar bezig. Ze eten brood enz...

Ennuh dat het zo ongezond is leg eens uit dan??

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 20:20

Oja en die links is echt piep want er staan veel onwaarheden in!!

Ongelimiteerd vet? nee hoor ik mag niet heel de dag frikandellen eten zoveel als ik wil.
En atkins gaat om calorien? nee hoor atkins gaat om koolhydraten tellen!

En dan heb ik het hele stuk niet eens gelezen.

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:42

Het is niet de link die ik eigenlijk dacht dat het was maar dat ter zijde...

Nee ik heb het niet geprobeerd Seren want ik heb gezien welke schade het heeft aangericht. Ieder doet uiteindelijk wat hij zelf wil, zo'n aanval was dan ook voor niets nodig hoor... De alarmbel gaat gewoon rinkelen als ik het woord nog maar zie staan dus kon het niet laten snel nog een waarschuwing te plaatsen, helaas met verkeerde link dat geef ik toe. Heb er ooit veel over opgezocht etc, en nee niet omdat ik het zelf wou volgen omdat ik zoiets gewoonweg niet doe, maar om een andere reden.

Tussen haakjes fijn dat het voor mensen die jullie kennen anders is afgelopen, ik ken dan weer mensen die al het gewicht herwonnen hebben. En der nog bij gekregen hebben ook. Maar als dit voor jullie werkt en jullie zo gezond en verantwoord afvallen en dat kunnen behouden gun ik het jullie van harte hoor, laat daar geen misverstanden rond zijn. Ik hoop alleen voor jullie dat dit een goede manier is...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:10

Ik blijf erbij dat ik er m'n twijfels over heb bij de lange termijn effecten van Atkins...

En ik heb het dan niet enkel over de eerste fase (indicutiefase) en weet dat je erna je koolhydraten stilaan terug mag opbouwen tot een bepaald aantal gr. per dag...

Atkins stelt ook dat als je merkt dat je aankomt bij een bepaald aantal koolhydraten, je terug een 'level' moet minderen en dat het goed kan zijn dat je bepaalde voedingsmiddelen voor de rest van je leven moet schrappen...

Ik blijf erbij dat de enige methode om verantwoord gewicht te verliezen is: een gezond eetpatroon en sporten/bewegen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:57

Het atkins dieet is eigenlijk kort door de bocht een ingewikkelde manier van kcal tellen. In de nederlandse voeding is het grootste gedeelte koolhydraat. Laat je die groep weg zul je ongetwijfeld snel veel afvallen, maar hetzelfde geld als je eiwit of vet weglaat. Het voordeel van een eiwit en vetrijke voeding is dat veel mensen het lekker vinden en dat het sneller een vol gevoel geeft.
En dat er dietisten zijn die het voorschrijven wil niet direct zeggen dat het gezond is. Veel mensen vragen en zelf om en om die mensen niet aan hun lot over te laten worden ze begeleid. Maar van niet van harte. En daarnaast zit daar natuurlijk ook een stukje commercie achter.

Iedereen is vrij om het dieet te volgen wat hij of zij wil, maar afvallen is gewoon peentjes zweten en echt af willen vallen. Ik heb heel veel mensen op consult die willen afvallen, maar zo gauw ze moeite moeten doen haken ze af.

En daarnaast voor de atkinsliefhebbers. Door een tekort aan jodium gaat je schildklier trager werken en zal het in de toekomst moeilijk om je gewicht te behouden bij een normale voeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 01:03

sjakie schreef:
En daarnaast voor de atkinsliefhebbers. Door een tekort aan jodium gaat je schildklier trager werken en zal het in de toekomst moeilijk om je gewicht te behouden bij een normale voeding.

Dat tekort aan jodium kan ontstaan als je geen brood meer eet, volgens mij??

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:39

Brood bevat inderdaad jodium.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:55

brood is idd je belangrijkste jodiumbron. Het ligt er dus bij atkins maar net aan welke voedingsmiddelen je toevoegt als je koolhydraatproducten gaat introduceren of je voldoende jodium binnenkrijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:57

Tijdje terug heb ik daar nog een topic over geopend, omdat ik bijna geen brood meer eet de laatste tijd (NIET vanwege Atkins).

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:08

Waarom mag je wel vette zaken eten bij Atkins, zoals volvette kaas enz, waarom is mager niet beter?