Broodmachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Broodmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 12:47

Mijn ouders willen misschien een broodmachine aanschaffen, wie heeft er een, wat is het beste merk? En zijn er leuke variaties mee te maken. Is het veel werk?

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:18

Ik heb laatst bij kassa geloof ik een test gezien met broodmachines en daar werd gekeken naar de smaak en het gebruiksgemak geloof ik.. Misschien dat er nog iets op de site van kassa staat of op die van de consumentenbond? (daar is dat programma toch van of niet? Clown )

Annekeuh
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Mechelen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:06

Wij hebben ook een broodmachine, er zijn heel veel variaties hoor! Elk soort brood bijna! Suikerbrood, chocoladebrood, rozijnenbrood, pistoles, notenbrood, Bio-brood en ga zo maar door,..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:17

Hm wij hebben er eentje, maar ik weet niet welk merk, als ik thuis ben kan ik evt. wel ff kijken...

Maar het is heel makkelijk, gewoon de ingrendienten in de machine doen,knopje aan en gaan met die banaan, na een paar uur piept ie wel dat ie klaar is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:05

Wij hebben er ook een Haha! Hartstikke leuk ding, wij zijn alleen nog erg aan het experimenteren, we vinden het brood namelijk niet zout genoe als je de recepten volgt. Maar krentenbrood gaat onwijs goed rijst zo enorm goed, dat het tegen het deksel aan zit, dat lukt nog niet echt met het bruine brood Haha! Verder is het gewoon erg lekker Lachen

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:09

Wij hebben er ook een , maar ik vind het brood er niet lekker van

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:57

Mijn vriendin heeft er een (sorry weet niet welk merk), maar dat brood is echt héééééééérlijk.... Ze neemt altijd expres al meer brood mee, omdat iedereen altijd een stukje wil Knipoog .

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:00

Even op de site van kassa kijken Lachen

wij hebben de gene die en het best, en het goedkoopst uit de test kwam, brood is lekker, vooral lekker vers Lachen

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:57

Ik weet geen goed merk maar het brood is hartstikke lekker Vingers aflikken ! Wij hebben altijd broodmix ofzo van de lukas klamer. Je kan er ook cake enzo mee maken. Het brood is iig lekkerder dan gewoon brood *LOL* .

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:01

Wij hebben ook een broodmachine. Eergisteren voor het eerst chocoladebrood gemaakt. Dat was me toch lekker!!!
Wij maken erook pizzadeeg mee enzo, echt een heel handig apparaat. Wij hebben dan ook maar meteen een broodbakboek gekocht, want mijn vader is er meteen verslaafd aan geraakt.
Wij eten nu al zo'n 2 maanden niks anders meer dan zelfgemaakt brood. Heerlijk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:00

Rinske, hoe maak je dan chocoladebrood? Heb je een receptje?

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:03

Wij hebben er een van Inventum ( geloof ik dat het met zo heet ) En toevallig heb ik er van het weekeind een heerlijke cake in gebakken.. Het brood is ook ontzettend lekker Vingers aflikken

Zeker een aanrader, ik wist niet dat je zo makkelijk brood kon maken.. Je gooit alles erin, gaat naar bed en 's morgens staat er vers brood Vingers aflikken

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:13

Ik heb wel ergens een recept, maar wij doen het altijd op onze eigen manier Tong uitsteken
Koop je een zak chocoladesnippers speciaal voor brood. En meel voor krokant frans brood. Gewoon de normale hoeveelheden aanhouden van het franse brood, en als het apparaat gaat piepen (na het eerste kneedproces) doe je de chocoladesnippers erbij.
Deze snippers smelten niet, dus je krijgt een brood vol chocoladekorrels. HEERLIJK!!!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 16:28

Nou we hebben hem hoor! En het is super! Lekker elke ochtend vers brood!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:33

Ik heb er vorige keer een meesterlijk lekkere chocoladecake in gebakken.. Tong uitsteken

Iedereen vrat zijn vingers erbij op Haha! Hij was heel smeuig en luchtig.. Hmm.. Vingers aflikken Misschien maak ik er dit weekeind nog een Haha!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:05

Hmm...lijkt me megahandig!!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 18:30

Recept Tally!!!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:06

Ik had hem ook een keer s'nachts aangezet,maar dat doe ik niet meer,we zaten op zondagochtend om 6 uur al aan het brood,iedereen had midden in de nacht honger gekregen door de geur van vers gebakken brood in het huis Vingers aflikken

Ik heb een inventum,das een goeie,dat weet ik omdat wij die het meest verkopen [teminste dan denk ik dat deze 1 van de beste is Haha! ]

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:17

Oke, het recept Tong uitsteken

Volgens de broodmachine moet je gewoon het recept aanhouden alle ingredienten wel ff een klein beetje doorrroeren ( doe ik ook altijd ) Had er alleen ongeveer 25 gr extra boter ingedaan. Dit maakte het extra smeuig Vingers aflikken Mijn cakes bak ik overigens altijd met roomboter ( ongezouten ) dat is nog het allerlekkerst Vingers aflikken

Ik heb op het deeg 7 volle eetlepels pure cacaopoeder gestrooid. Dat laat je mengen ( op ten duur geeft de broodmachine vanzelf aan dat er ingredienten bij kunnen d.m.v. een piep..

Toen heb ik er 3 repen pure chocolade ( kleintjes )in kleine stukken in gegooid ( klein gemept met een hamer dat was nog het leukst, kon mijn agressie goed kwijt )

Resultaat?? Een onwijs lekkere super donkere cake met pure chocoladebonkies erin Vingers aflikken

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:38

Je hoeft je ingedienten niet door elkaar te roeren Tallie. Bij ons in de boeken staat namelijk dat je da tjuist niet moet doen! De broodmachine doet dat zelf heel goed, en op het eigen tempo Lachen

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:21

Wij hebben een Inventum. Geweldige aanschaf, nog geen dag spijt van gehad. Om de dag hebben we 's ochtends vers brood (wordt dus 's nachts gebakken) en in het weekend bak ik altijd speciale broden. Kaas-uien, rozijnenbrood, suikerbrood, noem het maar op... Allemaal even lekker. Het enige dat je hoeft te doen is alle ingrediënten in de bak te doen en het apparaat in te stellen. Door de timer die je kunt instellen kun je ook op zondagochtend op een normaal tijdstip een vers broodje nuttigen. Je kunt het brood ook in een gewone oven bakken, dan wordt het nóg lekkerder!