Zelf zuivelspread maken??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Zelf zuivelspread maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 13:49

Ik ben dol op Philedelphia met bieslook, koop nu wel de light-variant maar wat daat light aan is weet ik eigenlijk niet, volgens mij is het nog steeds een volle kaas...

Nu wil ik in het kader van gezonder eten daar een alternatief voor verzinnen. Het is me ook iets te duur, zo'n mini bakje is zo op.

Ik heb bij de intratuin een grote pot vol met kruiden gekocht. Incl bieslook. Nu zit ik te denken wat ik voor variant op de kaas kan gebruiken. Magere kwark? Zou dat lekker zijn?
Iemand nog een ander ideetje?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:58

Dit bericht had ik zelf kunnen plaatsen... Haha! Ik heb 7 verschillende kruiden staan en ben lichtelijk verslaafd aan de veel te dure philadelphia bieslook... Vingers aflikken Je zou eens kunnen kijken in een goede kaaswinkel wat voor soorten roomkaas ze hebben die je kan gebruiken en verse kruiden door de huttekase (spelling?) is vast ook erg lekker... misschien huttekase mengen met een stevige naturel kwark?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:13

Huttekase met een klein beetje knof, zwarte peper en flink wat vers afgeknipte bieslook eroverheen is lekker hoor! En heel gezond. Lekker donkerbruin broodje eronder en je hebt een gezonde lunch. Lekker met plakken tomaat tussen je brood en de huttekase!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:34

Ik eet ook veel cottagecheese... lekkerrrr...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:34

ik heb altijd smeerkaas op brood (goudkuipje) en strooi er dan verse bieslook overheen, heerlijk!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:42

Sonja schreef:
Huttekase met een klein beetje knof, zwarte peper en flink wat vers afgeknipte bieslook eroverheen is lekker hoor! En heel gezond. Lekker donkerbruin broodje eronder en je hebt een gezonde lunch. Lekker met plakken tomaat tussen je brood en de huttekase!

Onze honden krijgen geregeld Huttekase, maar dat is ook niet echt goedkoop.

Je moet eens kijken bij de Aldi.
Bij ons hebben ze daar van die redelijk grote bakjes zuivelspread, gewoon naturel en smaakt erg lekker. Kost haast niets, in verhouding met al die merk dingen. Gewoon wat kruiden overheen. Wat paprika en tomaat stukjes en het is super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:04

Maar ehhhh..... wat zit er dan in? Ik ben van nature soms wat wantrouwig tegenover TE goedkope produkten.... Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:58

Sonja, misschien zijn die merk dingen wel te duur ipv deze te goedkoop... Knipoog

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:33

De Roomkaas van de Aldi is echt een prima alternatief! Heel lekker en niet duur (helaas niet light Haha!)
Je kan ook best veel zelf maken met creme fraiche en kwark ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:33

vikki schreef:
Sonja, misschien zijn die merk dingen wel te duur ipv deze te goedkoop... Knipoog


Misschien wel Vikki, maar dingen als bv rookworsten van een paar duppies daar ben ik toch echt een beetje huiverig voor hoor Haha! Daar kan toch niks fatsoenlijks meer in zitten?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:38

Maar...de vraag is... zit er eigenlijk dan wel iets fatsoenlijks in die duurdere rookworsten? Of is het allemaal gepureerde varkensdarm met schapenogen en koeienmagen? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:58

Hahaha viespeuk! Laat mij nou toch lekker in de waan dat Unox dat niet doet Haha! Tong uitsteken