Tonijn in groente als broodbeleg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Tonijn in groente als broodbeleg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 00:37

Ik had wel eens van die kleine blikjes gehad van tonijn in groente die heel lekker waren op een boterham. Helaas zijn er nogal veel merken van en die bevielen lang niet allemaal even goed, oftewel, de lekkere soort kon ik niet meer vinden Lachen Bovendien vind ik in zo'n blikje nogal weinig zitten in verhouding met wat je er voor moet betalen, dus zelf maar eens aan de slag gegaan. En gelukkig met succes en lekker simpel.

De truc zit in de bereiding van de uien.
Doe wat kleine gepelde uien in een pannetje en zet die voor driekwart onder water. Aan de kook brengen en dan wat zout, een theelepel suiker en een klont boter erbij doen. Met het deksel op de pan 10 minuten laten koken.
Vervolgens het deksel van de pan doen en in ongeveer 20 min. zachtjes kokend het water laten verdampen. Op het laatst de uitjes voorzichtig ronddraaien zodat het restant zo goed mogelijk opgenomen wordt. (heet caramelliseren of zo Lachen )
(Daarna is het trouwens ook prima als groente te serveren)

De inhoud van een blikje tonijn in olie losmaken, de afgekoelde uien in stukjes frutten een paar lepels doperwten uit blik, dit door elkaar mengen en hup de koelkast in en ik had precies het broodbeleg wat ik altijd zo lekker vond !

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:22

Ja idd ik ken dat probleem, ik vindt alleen in frankrijk de lekkerste blikken met tonijn en groente.
Daar hebben ze ook die met citroen, echt heerlijk.
Bij ons bij de lidl verkopen ze ook de blikken met groenten erin maar dat zijn best met grote inhoud hoor.
Ik haal het nu gewoon bij de visboer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:06

Die blikjes tonijn in groente van John west zijn niet groot, precies genoeg voor 3 boterhammen of 2 dagen achter elkaar eten. En ze zijn nog lekker ook.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 23:30

karuna schreef:
Die blikjes tonijn in groente van John west zijn niet groot, precies genoeg voor 3 boterhammen of 2 dagen achter elkaar eten. En ze zijn nog lekker ook.

Drie boterhammen in twee dagen ??? Toch maar even je profiel bekijken Haha!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:28

nee hoor geen 3 boterhammen in 2 dagen, ietsje meer, maar om nou de hele dag tonijn met groente te eten. Al helemaalniet bij ontbijt.

Om precies te zijn eet ik een boterham of 6 per dag. Naast de warme hap.

Maar ik weet dat er mensen zijn die bijna geen brood eten, vandaar dat ik het erbij zet. Anders krijg je reacties van 3 boterhammen dat krijg ik niet op op een dag. (lol)