Wat kunnen we zaterdag eens eten? (visite :D )

Moderators: Nadia, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vikki

Wat kunnen we zaterdag eens eten? (visite :D )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 12:06

pfff... zaterdag komt een vriend van ons op visite en ik zit mij hoofd te breken over het 'menu' ... ik ben op zoek naar iets dat lekker is, maar als het even kan ook gezond... en naar iets dat je 'uit de hand' (bordje op schoot) kan eten aangezien we nog geen eethoek hebben... wat oh wat zal ik kopen en maken zaterdag? We willen natuurlijk wel een beetje indruk maken... Haha! maar dan zonder al te idioot veel moeite... Schijnheilig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:42

heel simpel en wat volgens mij iedereen lust:
sla met tonijn..
gebakken aardappeltjes.
en een schnitzel met championnetjes..

Vingers aflikken

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:45

soep & sla en allemaal kleine tapa's Vingers aflikken mjammie

Gecertificeerd Centered Riding instructrice

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 12:48

Hmmm... tonijn ben ik zelf niet zo dol op... Haha! de rest lust ik trouwens wel. Vingers aflikken Tapas is ook een goed idee... als ik tapas receptjes zou hebben... Haha!

edit: heb al vast een paar tapas receptjes gevonden op VT... Haha! andere iedeeen zijn natuurlijk ook nog van harte welkom...

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:43

Pizzabodems kopen in de supermarkt, potje pastasaus en daar naar keuze groenten en/of vlees op. Kun je met halve pizza's maken, is handig
Puntjes snijden, borden en servetjes op tafel, lekker wijntje erbij en Smullen maar!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:02

Makkelijk en indrukwekkend: Gevulde kip!
-kipfilet(s) klein beetje aanbakken in de pan. (binnenkant mag nog gewoon rauw zijn!)
-In de lengte insnijden (soort zakje maken), vullen met boursin.
-Kip inpakken in plakjes bacon,
-"ingepakte kip" per stuk verpakken in alufolie.

pakketjes 20 minuten in de oven op 220 graden.

Bijgerechten:
-Broccoli met cashewnoten .
-Oesterzwammen in reepjes snijden en met zout, peper en knoflookpoeder lekker aanbakken. (lekker bijgerechtje)
-Aardappelpuree of gebakken aardappeltjes.

Het maakte bij mijn bezoek indruk, en het was eigenlijk heel makkelijk om te maken!
Je kan de kippakketjes alvast vantevoren klaarmaken zodat je ze in de oven kan leggen wanneer je bezoek er is. Broccoli en oesterzwammen alvast vantevoren snijden. Als je dan kant en klare aardappelpuree (zakje) maakt, hoef je maar heel kort in de keuken te staan!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 16:05

Oef, dat klinkt wel erg lekker! Ik heb nog meer dan 1.5 kilo kipfilet in de vriezer liggen en op mijn boodschappenlijstje voor morgen staan 3 pakjes Philadelphia creamcheese bieslook Haha! ... broccoli en bacon hebben we trouwens ook standaard in huis... evenals Sonja's pizzabodems en toebehoren...Hmmm, ik hoop maar dat Jan morgen honger heeft... Haha!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:35

En? Is het gelukt?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie