Intermittent fasting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 09:08

Suzanne F. schreef:
Voor mij zou 1800 calorieën echt nog teveel zijn. Ik verbrand namelijk bijna niks dus dan kan de inname ook minder zijn natuurlijk. Je moet echt kijken naar je levenspatroon en je persoonlijke situatie.

In het verleden zonder if viel ik een pond af per week met 1800 calorieën inname. Meestal blijf ik er ook wel onder. Ik heb m veranderd naar 0.8 kilo afvallen per week dan kom ik op 1500 cal
Laatst bijgewerkt door Billy op 09-03-23 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:18

Ik doe het ook al ruim een jaar. Niet vanwege mijn gewicht maar vanwege de gezondheidsredenen. Ik voel me er super fit door. Ik heb in het verleden heel veel darmklachten gehad, deze klachten zijn sterk verminderd. Het enige echte nadeel vind ik dat ik niet fris uit mijn mond ruik. Dit is niet fijn omdat ik voor de klas sta. Ik kauw daarom soms wel op kauwgom of druppel een druppel mentololie in mijn mond. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:25

Amber3 schreef:
Ik doe het ook al ruim een jaar. Niet vanwege mijn gewicht maar vanwege de gezondheidsredenen. Ik voel me er super fit door. Ik heb in het verleden heel veel darmklachten gehad, deze klachten zijn sterk verminderd. Het enige echte nadeel vind ik dat ik niet fris uit mijn mond ruik. Dit is niet fijn omdat ik voor de klas sta. Ik kauw daarom soms wel op kauwgom of druppel een druppel mentololie in mijn mond. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?


Bedoel je dat je niet fris uit je mond ruikt in de ochtend de uren voordat je gaat eten?

Ik herken dat zelf niet, maar ik drink veel water en kruidenthee in de ochtend en poets gewoon mijn tanden. Dus dan is mijn ochtendbakkes wel weg zeg maar. :+

Drink je koffie in de vasttijd? Dat kan ook een onfrisse geur uit de mond veroorzaken.

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:34

Ja niet fris ruiken in de ochtend voordat ik mag eten. Zodra ik eet is het ook over. Ik poets mijn tanden goed en drink veel thee. Ik drink geen koffie, heb trauma's van docenten die vroeger naar koffie uit hun mond stonken :r

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:44

Dat is wel vervelend!

Enige wat ik nog kan bedenken is dat het misschien van je tong af komt? Dat je die goed moet poetsen of met zo’n schraper?
Misschien is er een mondspoelmiddel dat werkt?

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:58

Werkt allemaal niet. Geur ontstaat voor mijn gevoel ook niet echt in mijn mond. Maar goed dit is het enige nadeel en dat neem ik maar voor lief.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:06

Eet je ook koolhydraatarm naast het IF? Als je in ketose bent ruik je ook behoorlijk uit je mond...
Dit omdat je ketonen uitscheid, dit gebeurd in je lever dus klopt dat het niet van je mond afkomt

IF was niks voor mij, ik MOET koffie in de ochtend...
Ik doe nu een soort middenweg, ik eet sowieso niet meer na het avond eten, alleen een bakkie koffie, en ik ontbijt/lunch pas nadat ik naar de sportschool ben geweest

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:08

Ik doe ook aan intermittent fasting. Het geeft me vooral rust :) Ik eet 's avonds mijn diner als laatste maaltijd om een uur of 18u en ontbijt de volgende ochtend op mijn werk tussen 9u en 10u. Meestal kom ik dan uit op 15:9 en soms 16:8. Dit werkt voor mij heel goed. Ik vast voor de gezondheidsvoordelen van vasten en niet voor het calorietekort. Die creëer ik gewoon op de dag. Ik merk dat het voor mij goed werkt om een aantal uren op de dag niet te eten. Zo eet ik ook vaak tussen lunch en diner niks.

Ik gebruik geen app, want deze manier gaat voor mij gewoon van nature.

@Joanne1987, als je koffie moet in de ochtend (zwart zonder toevoegingen mag overigens gewoon tijdens het vasten deel) zou je ook kunnen kiezen voor 's avonds niet meer eten en 's ochtends wel ontbijten. Zo doe ik het zelf ook. Om 12 uur beginnen met eten werkt voor mij niet, dan ben ik niet helder 's ochtends.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:11

Snippergroen schreef:
Ik doe ook aan intermittent fasting. Het geeft me vooral rust :) Ik eet 's avonds mijn diner als laatste maaltijd om een uur of 18u en ontbijt de volgende ochtend op mijn werk tussen 9u en 10u. Meestal kom ik dan uit op 15:9 en soms 16:8. Dit werkt voor mij heel goed. Ik vast voor de gezondheidsvoordelen van vasten en niet voor het calorietekort. Die creëer ik gewoon op de dag. Ik merk dat het voor mij goed werkt om een aantal uren op de dag niet te eten. Zo eet ik ook vaak tussen lunch en diner niks.

Ik gebruik geen app, want deze manier gaat voor mij gewoon van nature.

@Joanne1987, als je koffie moet in de ochtend (zwart zonder toevoegingen mag overigens gewoon tijdens het vasten deel) zou je ook kunnen kiezen voor 's avonds niet meer eten en 's ochtends wel ontbijten. Zo doe ik het zelf ook. Om 12 uur beginnen met eten werkt voor mij niet, dan ben ik niet helder 's ochtends.


Zwart heb ik toen geprobeerd idd, maar ik krijg het gewoon niet weg...
Dus toen maar deze optie gekozen

Ik zit nu wel ook in een enorm kcal tekort omdat afvallen bij mij echt niet makkelijk gaat, met 1500 kcal val ik niet af helaas...

Imre

Berichten: 14211
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:12

Ik eet juist graag 's avonds, ik vind het makkelijker om in de ochtend niet te eten. Het fijne van IF vind ik dat je dat kan doen op de tijden die jou het beste passen.

secricible

Berichten: 25705
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:35

Joanne1987 schreef:
Eet je ook koolhydraatarm naast het IF? Als je in ketose bent ruik je ook behoorlijk uit je mond...
Dit omdat je ketonen uitscheid, dit gebeurd in je lever dus klopt dat het niet van je mond afkomt

IF was niks voor mij, ik MOET koffie in de ochtend...
Ik doe nu een soort middenweg, ik eet sowieso niet meer na het avond eten, alleen een bakkie koffie, en ik ontbijt/lunch pas nadat ik naar de sportschool ben geweest



In de laatste fase van vasten kom je ook vaak in ketose, wat de slechte lucht kan verklaren.

kim2008
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:52

Ik doe al zeker drie jaar IF, ongeveer 8:16. Maar vaker korter. Voel me er goed bij. Maar ik heb van mijzelf al een hoge verbranding dus ik eet in die acht uur gewoon waar ik zin in heb. In het begin ben ik er meer dan 10 kilo van af gevallen (toen was ik echt mager geworden ervan). Ik was door leeftijdshormonen (haha dat is netjes gezegd) zoveel aangekomen terwijl ik vroeger kon eten wat ik wilde zonder aan te komen. Als ik nu ietsjes aankom dan beperkt ik m’n calorie-inname in de eetperiode en dan val ik weer ietsjes af. Doordat ik altijd heb kunnen eten wat ik wilde was diëten voor mij echt niet te doen. Ben gewoon begonnen met IF zonder kennis haha en doe het nog steeds alleen op de klok. Als ik uit eten ga let ik er niet op, of op verjaardagen/feestjes ook niet. In het begin wel toen was ik heel streng erin.
Ik hoor wel om me heen dat het niet voor iedereen werkt als je ermee wil afvallen.

Ps ik begin met eten tussen tien en 13 uur en stop eigenlijk altijd tussen 18 en 19 uur ongeacht hoe laat ik begonnen ben

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 11:25

Ik doe dit al een jaar of 5, ongemerkt.

Ik ben een slechte ontbijter dus over het algemeen eet ik pas rond half een. En dan tot 9 uur ofzo eten.

Ik heb een snelle stofwisseling en dit werkt gewoon heel goed voor mij.

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 01:00

Ik ben ook begonnen met IF dit jaar... Alleen niets afgevallen hoor :+
Maar moet ook zeggen dat ik er in de weekenden niet aan doe (vrijdag + zaterdag)... Dus dan vreet ik voor mijn gevoel alles er weer aan, wat er doordeweeks eventueel af is gegaan :+

3 kilo lichter zijn zou ik best leuk vinden, maarja :') Eten is ook lekker!

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 01:16

Ik ben er 1,5 jaar terug mee begonnen. Meestal 8:16 en iedere dag. Duurde ongeveer een maand voordat ik resultaten op de weegschaal ging zien, maar voelde me daarvoor al fitter en scherper. Met name in de middag veel minder inkakken bijvoorbeeld.
Zonder moeite en met eten wat ik wil en snoepen toch vrij eenvoudig zo’n 6 kilo afgevallen.

Na een tijdje kwam de klad erin. Zoontje van 1,5 wat persé nog een boterham wilde en die dan toch niet meer opkreeg, zonde om weg te gooien maar wilde het ook niet nog 4 uur laten staan voor mijn eetraam bijvoorbeeld :+ Na verloop van tijd eigenlijk weer helemaal “normaal” gaan eten.

Alles wat ik was afgevallen zit er inmiddels weer aan, zoontje is nu 2,5 en ik hoef bijna nooit meer iets van hem weg te gooien of zelf op te eten, dus ik ga het maar weer eens serieuzer oppakken.

Plukje
Berichten: 1657
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 06:57

Ik ben in 9 maanden 26 kilo afgevallen en toen ik daarna weer wat meer smokkelde 4 kilo aangekomen. Overigens zonder daarnaast te sporten, want ik wist dat ik heel fanatiek sporten op lange termijn niet zou volhouden en ik niet daardoor wilde terugvallen.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 14:13

Ik ben nu anderhalve week bezig met if 16:8 en 1850 cal en ik ben 3 kilo afgevallen tot nu. Ben dr blij mee ga rustig zo door

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:42

Billy schreef:
Ik ben nu anderhalve week bezig met if 16:8 en 1850 cal en ik ben 3 kilo afgevallen tot nu. Ben dr blij mee ga rustig zo door


Hoe dan? 3 kilo in anderhalve week? -O-
Ben jaloers.

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:14

ik heb geen weegschaal en doe onbedoeld IF (ik ben aan het revalideren en voor ik zo ver ben dat ik kan gaan ontbijten, is er al 16 uur voorbij), maar al mijn spijkerbroeken zakken als een gek af. Mag ook wel want ik ben zo'n 50 kilo te zwaar 8)7

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 00:01

Suzanne F. schreef:
Billy schreef:
Ik ben nu anderhalve week bezig met if 16:8 en 1850 cal en ik ben 3 kilo afgevallen tot nu. Ben dr blij mee ga rustig zo door


Hoe dan? 3 kilo in anderhalve week? -O-
Ben jaloers.

Het gaat echt sneller met dat vasten

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 01:58

Ik IF ongeveer twee a drie jaar nu. Voel mij fitter en merk dat ik veel meer aan kan dan ik dacht op een lege maag. Als ik niet zou IF zou ik nu echt behoorlijk dik zijn denk ik. Ik ben al niet dun maar dan zou ik ook écht niet meer gezond zijn ben ik bang. Dit werkt gewoon erg goed voor mij. Moet alleen erg opletten dat ik dan weer niet ga bunkeren om 12 uur. Omdat ik veel honger heb. Voel mij vaak minder opgeblazen op een lege maag ook. Nu ook bezig met opletten met wat ik eet. Gaat lekker. Ik vind het simpel en effectief. En gebasseerd op informatie die ik ook daadwerkelijk geloof. :)

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:09

Suzanne F. schreef:
Billy schreef:
Ik ben nu anderhalve week bezig met if 16:8 en 1850 cal en ik ben 3 kilo afgevallen tot nu. Ben dr blij mee ga rustig zo door


Hoe dan? 3 kilo in anderhalve week? -O-
Ben jaloers.


Ik ook.

Mag ik vragen wat je eet overdag?
Weeg je dat ook af?

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:12

En sport je er ook bij Billy? Of doe je alleen het vasten?
Want 1850 zou voor mij nog teveel zijn. Ik doe niks aan sport en beweeg ook niet veel. Als ik 1850 eet dan kom ik eerder aan of blijft het gewoon zoals het is.

Plukje
Berichten: 1657
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 10:03

Een collega van mij (die arts is) postte van de week dit op LinkedIn:
Afbeelding

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van begrijp, maar iemand vroeg om bronnen.

Ik heb er ook nooit bij gesport, echt alleen mijn eten aangepast. Nooit calorieën geteld of iets afgewogen, puur op basis van gezond boeren verstand en uitproberen wat voor mij werkt. Ik vond vooral interessant dat mijn lijf, zowel in hoe ik mij voel als in mijn gewicht, echt heel sterk reageert op het eten van brood, terwijl ik een keer een patatje helemaal niet negatief ervaar.
Door puur mijn eten aan te passen ben ik 26 kilo afgevallen.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 10:38

Suzanne F. schreef:
En sport je er ook bij Billy? Of doe je alleen het vasten?
Want 1850 zou voor mij nog teveel zijn. Ik doe niks aan sport en beweeg ook niet veel. Als ik 1850 eet dan kom ik eerder aan of blijft het gewoon zoals het is.

Bewegen is zo belangrijk voor je lijf. Dat kan op allerlei manieren. Zo zonde.

Ik ben dus heel slank met IF. Ik let in de uren dat ik wel mag eten nergens op. Maar ik beweeg wel heel veel. Zonder bewegen geen mooi lijf.