Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:27

Ik heb een Airfryer van Berlinger Haus via vakantieveilingen kunnen kopen voor een leuke prijs. Ik ben er heel blij mee! Niet de allermeest fancy optie, maar ruime mogelijkheden en voldoet prima :)

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:06

MoniqueT schreef:
Ik denk ook dat er prima kleinere en goedkopere airfryers zijn voor alleenstaanden of kleine gezinnen hoor.

Wij hebben gewoon vaak een tafel vol eters, vandaar onze keuze. En twee gerechten gelijk lijkt me echt ideaal!

Ik zie ook in veel reviews dat mensen de Ninja veel makkelijker schoon te maken vinden en dat vind ik ook belangrijk.


Ik eet ook meeestal alleen en zocht dus ook een kleine airfryer. Ben toch bij de Ninja Foodi AG301EU Grill & airfryer uitgekomen. Hij is niet klein, maar eigenlijk geldt dat wel voor vrijwel alle airfryers. Deze kan ook heel goed grillen, en dat trok me aan. Frites, kroketten etc worden fantastisch erin. Gegrilde kip etc. om te zoenen.

Vind het ook echt ideaal dat ik er zo goed ovenschotels en taart in kan maken. Hij is zo warm en bakt heel gelijkmatig en snel. Broodjes afbakken, een pizza opwarmen, gaat supersnel en goed. Ik gebruik mijn gewone (oude) oven vrijwel nooit meer, kan in de airfryer prima lasagne oid voor 4 personen kwijt.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:14

Hier ook al bijna 10 jaar een Philips Airfryer XL, inmiddels wel aan vervanging toe. Maar ik zou niet meer zonder willen, meestal ben ik de enige die hem gebruikt (al zijn we met 2 en waren met 3 toen het gekocht werd).
Inmiddels kijk ik vooral voor een airfryer oven combi, omdat ik m'n oude oven wel mis voor het fijne bakwerk (taarten). Heb nu m'n oog laten vallen op een Princess met genoeg ruimte voor een grote springvorm. Ik weet wel dat je in een gewone airfryer ook kan bakken, maar dan zou ik nog meer bakvormen moeten kopen, dus nu maar zoeken naar een apparaat dat groot genoeg is voor mijn huidige bakvormen :D

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:20

Onze Ninja XXL met dubbele bak wordt morgen bezorgd!

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 01:05

MoniqueT schreef:
Onze Ninja XXL met dubbele bak wordt morgen bezorgd!


Ik ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen!
Ben op zoek naar een grote airfryer. We zijn met een gezin van 4 waarvan twee pubers. Grote eters dus.
Twijfel enorm tussen een grote met 1 (grote) bak of met 2 bakken. Ben bang dat die 2 bakken dan te klein zijn en je daar net te weinig in kan doen.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 08:34

Ben zelf ook erg benieuwd. Wij zijn niet de kleinste eters en we zijn dus nu op weg naar Nederland. We blijven zeven weken en zullen de Airfryer die voor thuis (Spanje) bestemd is al gaan uittesten. Eens kijken welke mee gaat, de Philips XXL in Spanje is echt versleten, die in Nederland in het appartement is nog vrij nieuw.

Ik verwacht redelijk wat eters die komende weken ;-)

vierspan

Berichten: 293
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:57

Bij supermarkt Plus kun je sparen voor ondermeer een Princess Aerofryer XXL (€75,- ipv € 140,-), is dat iets, deze airfryer?

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:48

BiBiQ schreef:
Wij hebben sinds een week of 2 de airfryer van Kitchenbrothers. M'n man wilde er nooit aan, en nu toch maar wel geprobeerd. En ik vind het echt ideaal!


Na uitgebreid recensies lezen toch deze besteld. Ik twijfelde over 2 bakken of 1, 1 leek me toch meer praktisch.
Ben benieuwd!

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:00

Majabeestje schreef:
BiBiQ schreef:
Wij hebben sinds een week of 2 de airfryer van Kitchenbrothers. M'n man wilde er nooit aan, en nu toch maar wel geprobeerd. En ik vind het echt ideaal!


Na uitgebreid recensies lezen toch deze besteld. Ik twijfelde over 2 bakken of 1, 1 leek me toch meer praktisch.
Ben benieuwd!

Ik ben ook enthousiast geworden over deze. Ga hem denk ik zo ook bestellen. Ben benieuwd! Bakken jullie hier ook broodjes in af?

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:05

De eerste zak verse frietjes van de Jumbo (1 kg. In een bak) op Max Crisp is heerlijk uit de Ninja gekomen.

En wat een genot, dat makkelijk schoonmaken! En daarbij vind ik hem nog erg mooi op het aanrecht ook. Hij is flink, maar dat geeft hier niet.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:48

Ik heb de 'basis' AirFryer van Philips (HD9216) - hiervoor een witte gehad die intensief gebruikt is en inmiddels bij m'n vader staat en mijn huidige, zwarte model doet het nog top. Echt een fijn ding, simpel, weinig elementen die kapot kunnen gaan. Ik ben er erg blij mee, toevallig net wel een nieuwe mand en bak besteld omdat ik geen vaatwasser heb en deze inmiddels toch (na een jaar of 4) wel wat lelijk begonnen te worden.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:03

Ceffyl schreef:
Ik ben ook enthousiast geworden over deze. Ga hem denk ik zo ook bestellen. Ben benieuwd! Bakken jullie hier ook broodjes in af?


Zeker! Die zijn zo snel klaar.

Las online dat je er ook eieren in kunt koken. Gister geprobeerd.
Eieren meteen erin, dus niet voorverwarmen. Op 120 graden voor 15 minuten. Ze waren echt heel hard gekookt. Heb dan toch wel voorkeur blijkt voor m'n eierkoker.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:58

Ik heb net de philips essential L gekocht. Ik ben alleen dus wou geen heel grote, maar wel groot genoeg om af en toe gewoon als oven te kunnen gebruiken voor iets anders dan friet. Heb er ook bak accessoires bij. Mijn vorige was een domo voor 1 persoon, en die vond ik net iets te klein.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:33

Eieren koken doe ik nog steeds ouderwets in een steelpannetje, gaat prima. Behalve als ik er heel veel moet. Ik heb er ooit eens 60 tegelijk gekookt in mijn stoomoven :-)

Anoniem

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:46

Nou ik heb zojuist eindelijk de knoop doorgehakt en mijn geld terug gevraagd bij Coolblue. Dit stond nog even op pauze omdat ik eerst wou nadenken of ik echt voor een andere wou gaan of toch weer dezelfde een kans wou geven. Ik wil vanmiddag even rustig achter de computer gaan zitten en alles bekijken, ook wat jullie allemaal genoemd hebben. Op de computer gaat dat voor mij toch wat overzichtelijker dan op mijn mobiel. En dan maar kijken wat het word :D

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:31

Ceffyl schreef:
Ik ben ook enthousiast geworden over deze. Ga hem denk ik zo ook bestellen. Ben benieuwd! Bakken jullie hier ook broodjes in af?



Vanochtend voor het eerst gebruikt voor het ontbijt.
Broodjes en croissants in afgebakken. Ideaal! Zo klaar :)

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:16

Even een airfryer-update :D
Man, wat een ideaal ding! Heb er al van alles in klaargemaakt:
Stokbrood kruidenboter, pita broodjes, kant en klare pancakes, zoete aardappel- en wortelfriet.
Morgen gaat er een hele kip in :D

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 01:59

Ik heb ovenfrietjes en frikandel in die van Kitchenbrothers gedaan en ben daar heel tevreden over! Is misschien nog wel mijn beste airfryer tot nu toe. Maar ik had het receptenboekje gelezen en daar ging het over een bakplaat en een spit. Die zitten er niet bij. Zou ook niet weten waar ik die vandaan moet halen.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 03:56

Vaak kun je accessoires van apparatuur wel vinden als je googlet of op de site vd fabrikant kijkt. :)

Ik kan de siliconen 'bakmand' ook wel aanraden trouwens, makkelijk qua schoonmaken en zeer handig als de laklaag uit de mandjes gaat.
Ik heb zelf deze:
https://a.aliexpress.com/_Ez4pAax
Wel de duurdere, die vierkante.
Die ronde zijn superslap, werken op zich prima maar zijn wat onhandiger met eruit halen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:34

lor1_1984 schreef:
Vaak kun je accessoires van apparatuur wel vinden als je googlet of op de site vd fabrikant kijkt. :)

Ik kan de siliconen 'bakmand' ook wel aanraden trouwens, makkelijk qua schoonmaken en zeer handig als de laklaag uit de mandjes gaat.
Ik heb zelf deze:
https://a.aliexpress.com/_Ez4pAax
Wel de duurdere, die vierkante.
Die ronde zijn superslap, werken op zich prima maar zijn wat onhandiger met eruit halen.

En de luchtcirculatie wordt daar niet minder door? Ik ben altijd zo bang dat als ik zoiets gebruik dat ie niet meer optimaal werkt, omdat het mandje honderden gaatjes heeft en zo'n mandje vaak alleen een paar sleuven

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:30

Ik ben zo blij met die Ninja met dubbele bakken!!

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:44

Siesjuh schreef:
lor1_1984 schreef:
Vaak kun je accessoires van apparatuur wel vinden als je googlet of op de site vd fabrikant kijkt. :)

Ik kan de siliconen 'bakmand' ook wel aanraden trouwens, makkelijk qua schoonmaken en zeer handig als de laklaag uit de mandjes gaat.
Ik heb zelf deze:
https://a.aliexpress.com/_Ez4pAax
Wel de duurdere, die vierkante.
Die ronde zijn superslap, werken op zich prima maar zijn wat onhandiger met eruit halen.

En de luchtcirculatie wordt daar niet minder door? Ik ben altijd zo bang dat als ik zoiets gebruik dat ie niet meer optimaal werkt, omdat het mandje honderden gaatjes heeft en zo'n mandje vaak alleen een paar sleuven

Ik merk vrijwel geen verschil moet ik zeggen

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:49

lor1_1984 schreef:
Vaak kun je accessoires van apparatuur wel vinden als je googlet of op de site vd fabrikant kijkt. :)

Ik kan de siliconen 'bakmand' ook wel aanraden trouwens, makkelijk qua schoonmaken en zeer handig als de laklaag uit de mandjes gaat.
Ik heb zelf deze:
https://a.aliexpress.com/_Ez4pAax
Wel de duurdere, die vierkante.
Die ronde zijn superslap, werken op zich prima maar zijn wat onhandiger met eruit halen.


Bedankt voor de tip! Ik kon ze zo snel niet van Kitchenbrothers vinden, maar ben nu aan het kijken voor algemene airfryer accessoires

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 02:04

Ik heb (ook) geen originele accessoires.
De kleinere hoge springvorm vd Action past in de airfryer, de mini bakvormen (springvorm en cakeblik) vd Wibra (zijn af en toe ook bij Action te koop) passen ook prima.
Bij AliExpress heb ik een siliconen muffintin besteld die in de airfryer past omdat ik aan het klooien was met losse vormpjes.
Ovenschalen zijn lastig, de Pyrex cook&freeze 15*15cm past, een maatje groter nét niet omdat de hoeken vd airfryer wat ronder zijn en de ovenschaal daarop blijft steken. :+
Ik heb ooit een setje ovenschalen gekocht bij Aldi die allemaal perfect passen, geloof de kleinste 10*10cm, de middelste 12,5*12,5cm en de grootste 15*15cm of iig rond die maten, waren toentertijd een tientje maar ben ze daarna nooit weer tegengekomen bij Aldi, wel andere sets.
Ik heb ook diverse maten cake- en broodblikken van AliExpress liggen, van heel klein (10cm?) tot ±20-25cm lengte omdat de standaard 30cm cakevorm niet in de airfryer past, de grootste moet ik wel diagonaal erin zetten, de kleintjes passen er 2-4 tegelijkertijd van in.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 07:51

Hier van phillips, maar wel gekocht via phillips zelf. :)