tip: aardappels in de magnetron

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

tip: aardappels in de magnetron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 13:39

Heel lekker:

1 grote aardappel wassen en afdrogen. Op een bord in de magnetron leggen. op vol vermogen 2 minuten erin laten zitten. daarna zilverfolie eromheen doen en in een ovenwant stoppen. 8 minuutjes laten liggen en je hebt een heerlijke gepofte aardappel.

Ook lekker met boursin ofzo eroverheen...

Voor een snelle hap!

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:04

Is dat niet erg flauw dan ?

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 15:18

Ja, tuurlijk, je moet er ook iets van vlees of groente bijmaken, maar het is sneller en minder werk dan wanneer je aardappels gaat schillen, koken enz. En ik hou zelf niet van die melige aardappels en zo blijven ze heerlijk stevig.

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:01

juist doordat ze in het schilletje blijven zijn ze veel minder flauw als dat ze bloot in het water gaan.

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:04

Ja is inderdaad erg lekker!
En dan een sausje van creme fraiche, met knoflook en bieslook! Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:16

Nee met een klont zelfgemaakte knoflookboter Tong uitsteken

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:17

of op zijn engels; met witte bonen in tomatensaus erop/in, kaas erover en dat nog even in de oven laten smelten; de typische jacked potatto OK dan!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:19

Lekker! Die koop je in Londen op iedere straathoek, en ook Down Under heb ik me daar lens aan gegeten. Idd met gesmolten kaas of boter, iets anders hoeft er voor mij niet in of op. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:21

heb 2,5 jaar in engeland gewoont, in het begin verklaarde ik ze allemaal voor gek, maar nu hmmm, met tonijn gemengt met mayo erin is ook zaaaaalig!, goh krijg gelijk trek!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 03:04

ohw, wou wat zeggen, maar las het verkeerd...lama dus

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:17

Sonja schreef:
Nee met een klont zelfgemaakte knoflookboter Tong uitsteken

Klinkt ook lekker! Vingers aflikken
Recept? Schijnheilig

Marije_jiplover

Berichten: 25294
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:35

samantha23"]
[quote="Sonja schreef:
Nee met een klont zelfgemaakte knoflookboter Tong uitsteken

Klinkt ook lekker! Vingers aflikken
Recept? Schijnheilig
[/quote]
Zo maak ik hem: roomboter zacht laten worden (evt. mbv magnetron), teentje knoflook persen en erdoor heen roeren, gehakselde peterselie erdoor en nog wat gekruid zeezout.
In de koelkast weer even op laten stijven en je hebt een heerlijke kruidenboter!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:47

Rhaïa schreef:
Heel lekker:

1 grote aardappel wassen en afdrogen. Op een bord in de magnetron leggen. op vol vermogen 2 minuten erin laten zitten. daarna zilverfolie eromheen doen en in een ovenwant stoppen. 8 minuutjes laten liggen en je hebt een heerlijke gepofte aardappel.

Ook lekker met boursin ofzo eroverheen...

Voor een snelle hap!


Wat bedoel je met een ovenwant? Ik gebruik dat woord voor zo'n isolerende handschoen waarmee je warme dingen van het vuur en uit de oven kan nemen. Bedoel je gewoon een oven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:37

samantha23"]
[quote="Sonja schreef:
Nee met een klont zelfgemaakte knoflookboter Tong uitsteken

Klinkt ook lekker! Vingers aflikken
Recept? Schijnheilig
[/quote]


Ik maak het het liefste met grasboter (is roomboter van koeien die gras eten ipv biks/kuilvoer), zacht laten worden (doe ik in de magnetron, heeel even), verse knoflook erdoorheen persen EN (Sonja's geheimpje voor de allerallerallerallerallerlekkerste kruidenboter) een paar stukjes rode ui uitpersen in de knoflookpers. Daarna flink wat kleingeknipte bieslook erdoorheen, en even een uurtje laten rusten voordat je het eet.

Lekkerrrrrrrr!!!! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:37

PS Niet geschikt voor mensen die nog gezellig willen zoenen die avond of de dag erna, met iemand die dit niet gegeten heeft... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:09

Ik heb het ooit zo gemaakt en toen smaakte het naar warme Hema-gum. Echt onwijs taai en smaakloos hihi Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:32

Heb jij dan wel eens warme hema gum gegeten dan Sorane??? Bloos! Tong uitsteken Enne... Sonja, weet je wat ook lekker is, om een beetje van die 'dipper' kruiden van Oil&Vinegar door de kruidenboter te doen en een paar druppeltjes citroensap of nog beter, een beetje citroenpeper (ik heb een voorraadje citroenpeper uit Australie Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:34

vikki schreef:
Heb jij dan wel eens warme hema gum gegeten dan Sorane??? Bloos! Tong uitsteken Enne... Sonja, weet je wat ook lekker is, om een beetje van die 'dipper' kruiden van Oil&Vinegar door de kruidenboter te doen en een paar druppeltjes citroensap of nog beter, een beetje citroenpeper (ik heb een voorraadje citroenpeper uit Australie Haha! )


No comment Haha! Tong uitsteken

Maar als je die aardappel goed krijgt is hij heerlijk. Ik heb het wel eens in een restaurant gegeten. Heerlijk met kruidenboter Vingers aflikken

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:47

Zal ik nu eens iets heel blonds vragen?
Doe je dan die kaas, kruidenboter, etc etc erop? voor t in de oven gaan>?

Of prik je gaatjes en duw je t erin?
Of gewoon erbij zeg maar??????

Ohw ja een ovenwant is zo'n ding waarmee je in de oven kan en dingen eruit kan halen..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:00

De aardappel snij je in de lengte in als hij de oven, bbq of magnetron in gaat. En als 'ie gaar is, dan vouw je het folie open, dan duw je de aardappel open, "woelt" het binnenste vast een beetje om en dan lekker een klein beetje grof zeezout erover en dan een kloddertje kruidenboter.

HONGERRRRRRRR ik wil naar huis!!!!!!!! Tong uitsteken

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:37

Rhaïa schreef:
Heel lekker:

1 grote aardappel wassen en afdrogen. Op een bord in de magnetron leggen. op vol vermogen 2 minuten erin laten zitten. daarna zilverfolie eromheen doen en in een ovenwant stoppen. 8 minuutjes laten liggen en je hebt een heerlijke gepofte aardappel.

Ook lekker met boursin ofzo eroverheen...

Voor een snelle hap!


Dit topic schoot me dus te binnen vanavond en na 10 minuutjes had ik op mijn bord...... EEN KOMPLEET NOG RAUWE AARDAPPEL Haha!
Nog maar eens 6 minuten gemagnetroniseerd, maar dat was een beetje teveel van het goede. De tweede (wat kleiner exemplaar) maar geprobeerd op een minuut of 4 en dat lukte vrij aardig Lachen
Toch nog wel een heel gepiel om het velletje er af te krijgen. Of hoort dat niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:32

Gewoon uit het velletje lepelen, niet proberen af te schillen Haha!

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 13:20

Eilandje"]
[quote="Rhaïa schreef:
Heel lekker:

1 grote aardappel wassen en afdrogen. Op een bord in de magnetron leggen. op vol vermogen 2 minuten erin laten zitten. daarna zilverfolie eromheen doen en in een ovenwant stoppen. 8 minuutjes laten liggen en je hebt een heerlijke gepofte aardappel.

Ook lekker met boursin ofzo eroverheen...

Voor een snelle hap!


Wat bedoel je met een ovenwant? Ik gebruik dat woord voor zo'n isolerende handschoen waarmee je warme dingen van het vuur en uit de oven kan nemen. Bedoel je gewoon een oven?
[/quote]

Die handschoen bedoel ik ook. Het is de bedoeling dat die want de aardappel nog ff goed warm houdt!

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:59

lageveld schreef:
Toch nog wel een heel gepiel om het velletje er af te krijgen. Of hoort dat niet ?


Ik was de aardappel heel erg goed voor ik 'm klaarmaak en eet het velletje gewoon op (smaakt trouwens ook wel best lekker dus Haha!)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:22

Juist het velletje is het gezondste aan de aardappel, daar zitten alle vitaminen in, dus goed modder eraf halen en velletje mee opeten, is nog t lekkerste ook!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers