Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:15

Een deel van deze producten is in de Lidl (in Gennep) in elk geval standaard in het assortiment :)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:41

Heeft iemand hier toevallig het kookboek van Lenni Omrani? Mij lijkt het nieuwe boek leuk, maar ik zou graag weten of de recepten echt makkelijk zijn. Veel kookboeken gebruiken ingrediënten die ik in ons dorp echt niet aan kan komen of zoveel ingrediënten dat ik het te veel gedoe vind.

Dit is de link naar haar boeken:
https://www.lennaomrani.com/shop/

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:38

Annetje schreef:
Heeft iemand hier toevallig het kookboek van Lenni Omrani? Mij lijkt het nieuwe boek leuk, maar ik zou graag weten of de recepten echt makkelijk zijn. Veel kookboeken gebruiken ingrediënten die ik in ons dorp echt niet aan kan komen of zoveel ingrediënten dat ik het te veel gedoe vind.

Dit is de link naar haar boeken:
https://www.lennaomrani.com/shop/


Ik breek hier even in! Ik heb hem en ik vind haar recepten fantastisch. Heb het tweede boek dan ook meteen besteld. Het zijn echt super makkelijke recepten en ze zijn onwijs lekker. Kan alles gewoon bij de Albert Heijn kopen.

friezenfan2

Berichten: 2641
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:50

Ik zie al een paar dagen op fb een advertentie voorbij komen voor redefine meat en na even zoeken is het dus een plantaardige vlees wat 3d geprint wordt. Blijkbaar kan je de biefstuk bestellen bij Loetje maar nu komt het die bakken ze in margarine (daar slaan ze dus meteen de plank finaal mee mis) en is opeens dit misschien wel heel slim idee niet meer vegan maar nu had ik de vraag heeft iemand dit al geprobeerd. Er zijn blijkbaar meerdere restaurants en hotels waar je hun producten kunnen eten en hopelijk zijn die dan wel compleet vegan. Ow het excuus voor het gebruiken van margarine is omdat ze anders de jus niet goed kunnen laten schuimen. Dat klinkt meer alsof ze gewoon niet de moeite hebben gedaan om alles te proberen.
https://www.loetje.nl/nl/loetjebiefstuk00/

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:02

Ehm... margarine is meestal plantaardig?

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 11:11

Dat is wel apart ja. Misschien bedoelen ze roomboter?

friezenfan2

Berichten: 2641
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:15

Mijn margarine is inderdaad ook vegan, dus geen idee wat ze bedoelen.

Maar wel apart toch.

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:34

Het wordt wel heel duidelijk uitgelegd op hun website. De margarine die zij gebruiken is inderdaad niet plantaardig, waardoor het wel een vegetarische maaltijd is, maar niet vegan. Ik vind dat op zich niet zo apart? Het is een hele toffe eerste stap, zeker voor een restaurant als Loetje. Ze hebben hem hier in de buurt nog niet, maar zodra dat wel zo is dan zit ik er aan tafel :D

friezenfan2

Berichten: 2641
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:30

Maar het 'vlees' is plantaardig dus toch gewoon een gemiste kans om dan niet de hele maaltijd vegan te maken.

Er zijn meer restaurants waar ze het verkopen waar het dus wel vegan kan zijn.
https://www.redefinemeat.com/nl/where-to-find/

Niemand heeft dit dus al op?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:00

Nee en ik snap ook je punt niet denk ik?

Je zou het kunnen vragen of bakken in plantaardige boter of olie mogelijk is?

Maar het serveren van een vegan ingredient gebakken in gewone boter is vrij standaard nog. Veel mensen vinden dat ook lekkerder en er zijn meer vegetariërs dan vegans. Ik vind je bericht dat ze dan finaal de plank mis staan niet correct. In overleg passen ze misschien wel aan als je het vraagt :j

friezenfan2

Berichten: 2641
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:19

maar er staat in de faq dat ze geen plantaardig alternatief hebbenl. Dus zelfs als je zou vragen hebben ze dat niet schat ik zo.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:35

Ah ok. Mja het staat ze vrij om iets vega of vegan aan te bieden natuurlijk maar wel jammer inderdaad.
Zou leuk zijn als ze beide aanboden.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:01

Helaas niet glutenvrij dus ik kan hem niet testen.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:28

Loetje bakt hem (nog) roomboter omdat ze anders niet het schuimende effect van de jus kunnen krijgen. Ze zijn blijkbaar van mening dat ze de beoogde kwaliteit niet kunnen bieden met plantaardige boter. Dus nee, ze slaan de plank niet finaal mis want op deze manier bereiken ze wel al heel veel mensen die normaal vlees eten en het nu toch wel willen proberen. Ik sprak vorige week iemand die normaal gesproken gewoon vlees eet, maar de biefstuk van Loetje zo lekker vond dat hij vlees niet eens zou missen. In mijn ogen is dat al een gigantische stap.

Overigens zijn ze er wel mee bezig, dus die boter komt wel. Oh en de biefstuk is goddelijk!

Eapy

Berichten: 1745
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:34

Voor (‘slechts’) vegetariërs is het toch top?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:13

_Reneee schreef:
Annetje schreef:
Heeft iemand hier toevallig het kookboek van Lenni Omrani? Mij lijkt het nieuwe boek leuk, maar ik zou graag weten of de recepten echt makkelijk zijn. Veel kookboeken gebruiken ingrediënten die ik in ons dorp echt niet aan kan komen of zoveel ingrediënten dat ik het te veel gedoe vind.

Dit is de link naar haar boeken:
https://www.lennaomrani.com/shop/


Ik breek hier even in! Ik heb hem en ik vind haar recepten fantastisch. Heb het tweede boek dan ook meteen besteld. Het zijn echt super makkelijke recepten en ze zijn onwijs lekker. Kan alles gewoon bij de Albert Heijn kopen.

Ik heb vandaag het boek binnen gekregen (boek 2, want boek 1 moet in de herdruk) en ik ben er erg blij mee! *\o/* ik denk dat dit het eerste kookboek is waarbij ik mezelf ook bijna elk recept wel zie maken. De recepten lijken makkelijk en hebben ook normale ingrediënten. Alleen de tahin is bij onze supermarkt niet te halen, verder heb ik in de ingrediënten niks kunnen zien wat niet in ons buurtsupertje te halen is +:)+

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 11:44

Heeft iemand hier ervaring met het zelf maken van plantaardige joghurt?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:33

Ik niet maar dacht karuna wel?

Pff iets stom. Morgen een etentje met familie. Rats vergeten doorgeven aan het restaurant dat ik vegetarisch eet. Meestal zijn de feesten in een zaaltje met kaas en charcuterie plank en was me compleet ontgaan dat dit nu in een restaurant was. Goed ik bel dus. Ik snap dat het vervelend is dat ik het laat doorgeef maar de reactie zeg… alles staat al klaar en ze kunnen niets ‘speciaal’ meer maken. Ja kijk na veel zuchten kon ze nog kaas kroketten en een spaghetti met groenten doen. Jeetje als dat alles is wat je uit een open keuken kunt halen…

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:18

poes schreef:
Ik niet maar dacht karuna wel?

Pff iets stom. Morgen een etentje met familie. Rats vergeten doorgeven aan het restaurant dat ik vegetarisch eet. Meestal zijn de feesten in een zaaltje met kaas en charcuterie plank en was me compleet ontgaan dat dit nu in een restaurant was. Goed ik bel dus. Ik snap dat het vervelend is dat ik het laat doorgeef maar de reactie zeg… alles staat al klaar en ze kunnen niets ‘speciaal’ meer maken. Ja kijk na veel zuchten kon ze nog kaas kroketten en een spaghetti met groenten doen. Jeetje als dat alles is wat je uit een open keuken kunt halen…

Wauw... Ik snap dat vegan een wat grotere uitdaging is, maar vegetarisch zou toch niet zo'n opgave moeten zijn? Beetje jammer inderdaad.

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:00

Tot op heden nog heel veel restaurants die niet goed uit de weg kunnen met vegetarische gerechten…blijft vaak zoeken naar een behoorlijk gerecht.
In het diepvriesvak vd supermarkt de kaaskroketten vd Mora met V vegetarisch geschikt zouden moeten zijn maar er zit Emmethaler in en of Goudse kaas en beide zijn niet vegetarisch zover bekend ook niet goed doordacht van ze.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:15

Ja vond het ook echt stom. Vooral ik heb echt best een rotdag en die dame deed zo vreselijk onaardig.

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:29

Over het algemeen vaak geen idee dat vegetarisch bv ook geen vis of gevogelte is, regelmatig bediening die er niet veel van snapt en soms nog erger de kok die er niet mee uit de weg kan….
Maar best onbeschoft als je naar een restaurant belt voor een dieet aanpassing dat je zo te woord wordt gestaan, hopelijk valt het nog mee en is het toch een leuke avond!

friezenfan2

Berichten: 2641
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:48

Maar kaas is toch vegetarisch?
Vegetarisch betekent toch dat je geen vlees of vis eet
Veganistisch betekend toch dat je geen dierlijke producten eet?

Nou moet ik zeggen dat ik zelden uit eten ga maar het lijkt me niet heel moeilijk om een paar vegetarische gerechten op het menu te zetten. Nou eet ik met mate nog vlees maar zou zo maar het vegetarische gerecht kunnen bestellen omdat het aantrekkelijker is.

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:54

friezenfan2 schreef:
Maar kaas is toch vegetarisch?
Vegetarisch betekent toch dat je geen vlees of vis eet
Veganistisch betekend toch dat je geen dierlijke producten eet?

Nou moet ik zeggen dat ik zelden uit eten ga maar het lijkt me niet heel moeilijk om een paar vegetarische gerechten op het menu te zetten. Nou eet ik met mate nog vlees maar zou zo maar het vegetarische gerecht kunnen bestellen omdat het aantrekkelijker is.

Niet alle kaas is vegetarisch. Er zit meestal dierlijk stremsel in.

Niet elke vegetariër vindt dat belangrijk maar strikt gezien zit er dus wat van een dier in veel kazen.

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:55

poes schreef:
Ja vond het ook echt stom. Vooral ik heb echt best een rotdag en die dame deed zo vreselijk onaardig.

Heel naar inderdaad. :(:)