Hoe kook je lasagnavellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Hoe kook je lasagnavellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 15:48

zonder dat ze aan elkaar gaan plakken??

Ik had laatst een geweldig recept voor paddestoelenlasagna Vork uitgeprobeerd. Alleen, dan moet je dus de lasagnavellen koken om er daarna met het paddestoelenmengsel stapeltjes van te maken en dat nog een minuut of drie in de oven.

Het ging briljant tot de lasagna uit de pan gehaald moest worden. Dat was dus 1 klont Scheve mond

Als noodoplossing heb ik er toen maar een bladerdeegpie van gemaakt, wat ook een erg lekkere variant bleek Vingers aflikken maar ik zou het (alleen al voor het effect Cool ) de volgende keer toch gewoon als lasagna willen maken.

Iemand een idee?
Ik had al olijfolie bij in het water gedaan, maar dat werkt dus niet

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:04

Enkele lasagnavellen per keer koken en erbij blijven om te kijken of ze niet aan elkaar gaan kleven.
Ofwel voorgekookte lasagnavellen gebruiken, die kan je gewoon terwijl ze 'hard' zijn gebruiken om je lasagna te maken en worden zacht in de oven bij het garen van de hele lasagna.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:26

eh..........ik koop een pak lasagne en doe ze rauw in de overnschaal met het prutje en dan is het gaar als het uit de over komt
??

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 02:13

Ik gebruik ook lasagnebladen die je NIET hoeft voor te koken, vind het anders zo'n gehannes. Deed het eerder wel eens, maar ben er toch achter dat dit veel handiger is! Heb ze vanavond nog gebruikt in de lasagne hier... Haha!

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:56

Ik gebruik zelf altijd van die lasagnebladen die je niet hoeft voor te koken. Maar in jouw recept is dat geen optie, want die dingen moeten minstens 25 minuten in de oven.
Er bestaan wel speciale 'rekjes' die je in een pan kunt hangen, waar je de lasagnebladen in kunt leggen zodat ze gescheiden van elkaar blijven. Te koop in de betere kookwinkel.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 14:21

MootjeH schreef:
Er bestaan wel speciale 'rekjes' die je in een pan kunt hangen, waar je de lasagnebladen in kunt leggen zodat ze gescheiden van elkaar blijven. Te koop in de betere kookwinkel.


Dat is een idee
Maar eens bij Betsie's gaan kijken

Dank je OK dan!

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:26

Betsie's heeft ze zeker en volgens mij heb ik ze bij de Bijenkorf ook wel eens zien liggen. Succes! OK dan!