Vegetarier

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Vegetarier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 19:09

Vanaf vandaag geen vlees meer. Elke keer dat ik die veewagens voorbij zie komen met die opgepropte varkens en koeien....bah!

Maar stiekem vind ik het ook eng omdat ik niet veel lekkere gerechten ken voor vegetariers!

Wie helpt mij aan mijn droom dat vegetarier zijn best lekker is Haha!

Of te wel...wie kent er nog lekkere gerechten


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:42

Eeh... alle vleesgerechten met vleesvervangers, Anders de zoekfunctie hier Knipoog Ik ben geen vegetariër dus kan je verder niet helpen *LOL*

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:32

nou, dan weet ik er wel wat Knipoog

nou, je kunt bijna alles nog eten, boerenkool, spagettie, broodje soarma, etc. alleen doe je dan in plaats van vlees vleesvervanger.
bijvoorbeeld in plaats van gehaktballen een kaasburger, van worst vegetarishe worst, van gehakt vegetarish gehakt, alles smaakt hetzelfde als echt vlees!
je kunt dus gewoon net zo blijven eten als je altij doet, ook alle lekkeren, buitelandsche gerechten, alleen doe je er dan een vleesvervanger/ vegetarish gehakt/kipstukjes/etc. door

Samoeray (L)

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:45

Inderdaad. Vegetarisch eten is heel lekker, en er is best veel op de markt. Ga vooral bij de Albert Heijn kijken want daar hebben ze ook wel verschillende soorten 'burgers'. OK dan!

Fabje, you're always on my mind... Lachen
let vooral niet op mijn mooie naam...
1 jaartje op Bokt! (hieperdepiep)

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:27

Inderdaad, ikzelf ben ook vergetariër en bij de AH hebben ze veel variaties. Maar je kunt natuurlijk ook de 'gewone' gerechten, zoals macaroni, hutspot, enz. vegetarisch bereiden. Is even lekker, alleen wel zo diervriendelijk Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:07

Zo zou ik het ook doen ja, de gewone gerechten met vleesvervanger.
Zelf ben ik trouwens geen vegetarier.

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:14

Er zijn heel veel vegetarische gerechten die echt lekker zijn. Je denkt er misschien niet aan maar wat dacht je van kaassoufflé (zo'n grote zelfgemaakte. Die kant en klare uit de winkel lijken er niet op, maar zijn trouwens best te eten), gebakken kaasplak, tahoeburgers, linzenburgers, romige tomaten-tahoeragout, pizza, omelet, falafel, vegetarische loempia's, notenpaté, paddestoelenragout en talloze kant en klare vleesvervangers, schnitzels en burgers.
We zijn parttime veggies (5 à 6 dagen geen vlees en dan een keertje weer wel.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:32


Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:48

Vegetarisch eten bevalt me veel beter dan vlees Haha!
En dit word mn 6de vleesloze jaar Knipoog
Je kan eigelijk heel veel dingen nog gewoon eten. Wat ik altijd lekker vind is gewoon een broodje hamburger na maken maar dan met een vegahamburger Tong uitsteken Lekker sla, curry, mayo, uitjes.
Ook lasagna kan gewoon zonder vlees. Alles valt eigelijk te vervangen, zoals miltonlover zegt, je kan ook in prakkies gewoon vleesvervangers doen.
Bij de AH hebben ze altijd wel veel lekkere vegadingen, ook voor op brood

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:52

Dag buurvrouw Tong uitsteken

Ik blijf vlees eten, vegetaries eten lijkt me niet lekker. Bovendien, hoe meer vegetaiers er komen, des te minder vlles er word verkocht.
Dan komen de koeien en de varkens enz in italie en spanje enzo terecht, en daar worden ze nog veeeel slechter behandeld dan hier!

Bovendien, is vlees heel goed voor je Knipoog

Maar succes ermee *LOL*

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:15

het vege eten is ook heel lekker en heel goed voor jou
en als wij minder veels gaan eten gaan de boeren minder produceren (ze gaan in die ander landen toch ineens niet veel meer veels eten omdat wij er minder gaan eten he Knipoog )
Lachen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:45

mhmzz zit ook weer wat in... heb et niet van mezelf hoor Knipoog

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:34

Tessake schreef:
en als wij minder veels gaan eten gaan de boeren minder produceren

Dus dat betekent dat die boeren veel minder inkomen hebben en het dus nog verder naar beneden gaat met de Nederlandse economie want als het slecht gaat met de boeren, gaat het met de rest van Nederland ook slecht. Prijzen van alle producten gaan omhoog, lonen stijgen niet mee, nog meer werknemers worden ontslagen omdat er geen geld meer voor ze is. Je kunt je paard niet meer betalen dus zal je die moeten verkopen.
Niemand heeft nog geld om een paard te kopen. Alleen de slager, want die heeft veel te weinig werk.
Slager koopt je paard en deze wordt tot frikadel verwerkt.

Sorry, ik draaf wat door...

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:57

kitty zo dramtisch zal het wel niet worden dat je de slager je paard gaat kopen he
trouwens als we minder vlees gaan eten gaan we meer groeten eten en dus hebben we meer boeren nodig die groeten produceren

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:24

Tessake schreef:
kitty zo dramtisch zal het wel niet worden dat je de slager je paard gaat kopen he
trouwens als we minder vlees gaan eten gaan we meer groeten eten en dus hebben we meer boeren nodig die groeten produceren


Bovendien, waarom geen paard eten?
Je eet toch ook koeien en varkens....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:25

ja ik zo wie zo geen vlees dus zal ook geen paard eten Lachen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:22

Sorry, niet zo handig geqoute misschien Bloos
Bedoelde dit als vraag voor Kitty Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:43

Ik eet ook wel frikadellen. Vind ze ook best lekker.
Maar gewoon een stukje paardenvlees vind ik niet lekker. Ook rookvlees smaakt mij niet.

Ik stelde het trouwens een beetje overdreven, dacht dat dat wel duidelijk was.

Ach, ik geniet gewoon lekker van mijn stukje vlees en zo heb ik ook respect voor een vegetarische vriendin (die zelfs een tijdje veganistisch is geweest) die geen vlees eet.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:00

miltonlover schreef:
nou, dan weet ik er wel wat Knipoog

nou, je kunt bijna alles nog eten, boerenkool, spagettie, broodje soarma, etc. alleen doe je dan in plaats van vlees vleesvervanger.
bijvoorbeeld in plaats van gehaktballen een kaasburger, van worst vegetarishe worst, van gehakt vegetarish gehakt, alles smaakt hetzelfde als echt vlees!
je kunt dus gewoon net zo blijven eten als je altij doet, ook alle lekkeren, buitelandsche gerechten, alleen doe je er dan een vleesvervanger/ vegetarish gehakt/kipstukjes/etc. door

Ik vind het (in zovere ik het me nog kan herinneren) toch niet naar echt vlees smaken hoor! Ook vind ik alles wel een klein beetje op elkaar lijken.
De albert heijn is een hele goeie, kijk vooral ook eens bij het vegetarische broodbeleg Vingers aflikken

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:17

Je hebt nu (hier tenminste) ook vegetarische rookworsten! Vingers aflikken
Zo lekker! Smaakt ongeveer hetzelfde als een vlees rookworst, alleen dan zonder lijken erin.
Is echt heel lekker. Ook heb je quorn stukjes, die heb je in allerlei verieties en smaken meestal een beetje naar kip. Ook heel lekker dus! Zien er ook uit als kip trouwens, beetje wittig en sponzig.
Ook heb je npehammetjes. Dat zijn blokjes met kruiden erin en die gaan bij ons altijd door de spaghetti en dat soort dingen. Er is echt heeeeeel veel lekkers voor vertariërs te vinden hoor!

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:00

Er zijn vegetarische receptensites zat, waar je inspiratie kan opdoen.

Bijvoorbeeld http://www.eva-online.be/, http://www.vegplek.net/, enzovoort. Of typ gewoon eens 'vegetarische recepten' in bij Google. En dan maar experimenteren! Als ik veel tijd heb vind ik dat wel leuk, een receptje zoeken en uitproberen maar. We hebben zo al een aantal keer heel lekkere en speciale dingen op tafel gehad Lachen

Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:34

Er zijn een heleboel vleesvervangers bijvoorbeeld van Tifal of Quorn
Ze zijn gewoon in de supermarkten te koop en de prijzen schelen ook niet veel naar mijn weten.
En ook kan je in vegetarische receptenboekjes kijken daar staan ook nog weleens lekkere dingen in!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:47

Wat ik dus zo vreemd vind... waarom op zoek naar van die specifieke vleesvervangers (zoals, vegetarisch worst, vegetarische hamburger e.d.), het komt zo over of je persé het 'ontbrekende' vlees wil op je bord hebben door zo een vervang-vegetarisch-vleesproduct.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:18

Natalie schreef:
Wat ik dus zo vreemd vind... waarom op zoek naar van die specifieke vleesvervangers (zoals, vegetarisch worst, vegetarische hamburger e.d.), het komt zo over of je persé het 'ontbrekende' vlees wil op je bord hebben door zo een vervang-vegetarisch-vleesproduct.


Idd, en zo'n dingen eet ik dus ook niet, jakkie. Je kan perfect een volwaardige maaltijd in elkaar steken zonder die troep, dat is veel lekkerder! En als je dan toch zo'n burger wil, ga dan eens naar de natuurvoedingswinkel, daar hebben ze veel lekkerdere dingen dan in de supermarkt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:08

Natalie schreef:
Wat ik dus zo vreemd vind... waarom op zoek naar van die specifieke vleesvervangers (zoals, vegetarisch worst, vegetarische hamburger e.d.), het komt zo over of je persé het 'ontbrekende' vlees wil op je bord hebben door zo een vervang-vegetarisch-vleesproduct.


Ik eet ook vleesvervangers, en dat is echt niet omdat ik een vervanger wil hebben. Want die hamburger mis ik allang niet meer....
Maar toch zitten er bepaalde stoffen in die je nodig hebt, en anders mist doordat je het vlees niet eet. In die zin is het dus wel een vleesvervanger.

Tuurlijk kan je ook zonder zo'n vegetarische burger een volwaardige maaltijd op tafel zetten, maar zeker als je thuis de enige van 6 mensen bent die vegetarisch wil eten, is zo'n vleesvervanger net even wat makkelijker.
Ik vind veel van die burgers overigens echt niet naar vlees smaken

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Meliaforever en 10 bezoekers