Meer bokkers met een kaasverslaving?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25466
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:15

Ik heb mijn brood, en heel veel kaas, zo eens kijken welke ik erin ga stoppen
mijn avond eten

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:32

ponyparadijs schreef:
Lootje1991 schreef:
Ik heb kaas en stokbrood voor in de oven gehaald voor zondag. Ik ben heel benieuwd :9

Zondag pas?


Je moet iets hebben om naar uit te kijken toch :')
Nu moet ik nog avondeten, morgen naar de sauna en uit eten en dan zondag eindelijk tijd voor mijn stokbroodje :9

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:35

Eet een heerlijk stukje varkenshaas met kaassaus :9 en leest over heerlijke stukjes kaas!!! In de boodschappentas vijf doosjes la vache qui rit, want maar 1 euro bij de plus en zo lekker voor tussendoor! Ook de Leerdammer was in de aanbieding dus even goed ingeslagen!

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:41

Kaas! Heerlijk! :9 Alleen jammer dat het zo duur is, anders kocht ik het echt véél vaker... :o
Mijn nieuwe comfortfood is risotto met gerookte kaas en creme fraiche erdoor gesmolten. Echt té lekker!

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:42

Cyrilletje schreef:
Kaas! Heerlijk! :9 Alleen jammer dat het zo duur is, anders kocht ik het echt véél vaker... :o
Mijn nieuwe comfortfood is risotto met gerookte kaas en creme fraiche erdoor gesmolten. Echt té lekker!

Zou je dat recept willen delen? :9 :D

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:59

Pannetje met ongeveer 1,5 liter kippenbouillon op laag vuurtje warm houden. Uitje en teentje knoflook fijnsnipperen.
Flinke scheut olijfolie in een grote koekenpan doen en de ui en knoflook op zacht vuur glazig laten worden (niet bruin laten worden). Risottorijst erbij doen (ca. 250 gram voor 3/4 personen) en even laten meebakken zodat de rijstkorrels gecoat worden door een laagje olie. Lepel er met een soeplepel bouillon bij tot het goed onder staat. Roer af en toe en laat zachtjes koken tot de bouillon is opgenomen, dan lepel je er weer bouillon bij en wacht je weer tot het is opgenomen door de rijst. Dit herhaal te telkens tot de rijst gaar is. Duurt ongeveer 20 minuten. De rijst mag nog 'best nat' zijn zodra hij gaar is.
Dan op smaak brengen met wat versgemalen peper (eventueel zout, maar dit is meestal niet nodig doordat je bouillon gebruikt) en enkele lepels creme fraiche. 3 plakjes rookkaas fijnsnijden en erdoor laten smelten. Serveren met een lekkere salade en wat kip.
Heerlijk! :9

Lynn_Nikita

Berichten: 25466
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:41

Afbeelding



Afbeelding


Ziet niet uit maar erg lekker uien knoflook en cheddar, gorgonzola en mozzarella peper zout en rozemarijn

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:37

Afbeelding
Hmm dit word genieten <3

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:40

Het is vrijdag geweest, a.k.a. de kaasboer was weer in het dorp *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ik moest me wel inhouden, het zijn uiteindelijk 2 (? Slecht geheugen) stukken kaas geworden

Anoniem

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:20

Zojuist geluncht met een Italiaanse bol, uitgehold, halve punt brie erin, oven in..... Honing erover.... Zucht.... :9

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:46

Hier tosti met veeel mozzarella. Beetje tomaat en beetje pesto :9 mozzarella is gesmolten in combi met tomaat het allerlekkerst.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:52

Mijn stokbrood kaas was mislukt |( kan iemand hier misschien uitleggen hoe jullie het doen?

Ik had sowieso al heel stom het brood met de kaas ertussen op een rooster gelegd maar dan nog was het mislukt |o

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:01

Mijne was ook niet super gelukt brak steed dus "gelijmt" met plakken kaas erop en op bakplaat gebakken niet op het rooster.

Jante
Berichten: 159
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:30

Cyrilletje schreef:
Pannetje met ongeveer 1,5 liter kippenbouillon op laag vuurtje warm houden. Uitje en teentje knoflook fijnsnipperen.
Flinke scheut olijfolie in een grote koekenpan doen en de ui en knoflook op zacht vuur glazig laten worden (niet bruin laten worden). Risottorijst erbij doen (ca. 250 gram voor 3/4 personen) en even laten meebakken zodat de rijstkorrels gecoat worden door een laagje olie. Lepel er met een soeplepel bouillon bij tot het goed onder staat. Roer af en toe en laat zachtjes koken tot de bouillon is opgenomen, dan lepel je er weer bouillon bij en wacht je weer tot het is opgenomen door de rijst. Dit herhaal te telkens tot de rijst gaar is. Duurt ongeveer 20 minuten. De rijst mag nog 'best nat' zijn zodra hij gaar is.
Dan op smaak brengen met wat versgemalen peper (eventueel zout, maar dit is meestal niet nodig doordat je bouillon gebruikt) en enkele lepels creme fraiche. 3 plakjes rookkaas fijnsnijden en erdoor laten smelten. Serveren met een lekkere salade en wat kip.
Heerlijk! :9


Leuk vandaag ook risotto gemaakt met champions met parmezaanse kaas ( deze apart gemaakt van de risotto , doorgebakken champions met de gesmolten
parmezaanse kaas )

Jante
Berichten: 159
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:32

verootjoo schreef:
Hier tosti met veeel mozzarella. Beetje tomaat en beetje pesto :9 mozzarella is gesmolten in combi met tomaat het allerlekkerst.


Gisteren brie met een beetje honing en paar plakjes cherrie tomaatjes .......
komende week die van jou maken :9

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:16

Wat ook erg lekker is met brie of geitenkaas is peer. Plakjes peer in een beetje honing laten sudderen en dan op een waldkorn met brie of geitenkaas. Heerlijk!!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25466
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:21

Lootje1991 schreef:
Mijn stokbrood kaas was mislukt |( kan iemand hier misschien uitleggen hoe jullie het doen?

Ik had sowieso al heel stom het brood met de kaas ertussen op een rooster gelegd maar dan nog was het mislukt |o


Niet tot de bodem insnijden en op een plaat ipv rooster

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:17

Ik doe t op een rooster met kruidenboter stokbrood dat al ingesneden is..
Afbeelding

Dan maak ik voorzichtig de sneetjes wat wijder door het wat uit elkaar te drukken:
Afbeelding

Dan strooi ik de kaas erin terwijl ik het sneetje een beetje open houd:
Afbeelding

En dan als laatste nog wat kaas erover zodat het ook mooi tussen de sneetjes kan smelten en op de bovenkant:
Afbeelding

Even voor 10minuten de oven in op 200gr en dan is ie klaar.. bij mij breken soms wel eens de stukjes af maar dat komt doordat ik dan niet voorzichtig genoeg ben :')

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:46

Thnx meiden voor jullie uitleg. Ik heb misschien ook veel te veel kaas gebruikt :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:49

(Heeft een broodje belegenkaas en kruidenkaas gepakt).

Ziet er erg lekker uit!

Was laatst met mn vriend in Amsterdam. Ik heb me echt volgegeten aan kaas :'). Alle soorten en smaken, ik was even in de kaas hemel.

ApWi

Berichten: 254
Geregistreerd: 30-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:35

Door dit topic had ik vrijdag een Tete de Moine gehaald en direct aangesneden toen we naar mijn ouders gingen.

Zaterdag camembert uit de oven gemaakt toen we visite kregen, en 's avonds samen met mijn partner nog een stuk truffelkaas op.

Gister weer eens mijn zondagse lunch gemaakt :D Een afbak ciabatta doormidden gesneden, de beide helften belegd met plakjes buffelmozzarella en tomaat, afgemaakt met basilicum en olie daarna 15 minuutjes in de heteluchtoven op 200gr. Resultaat, knapperig brood en perfect gesmolten mozzarella!

Perfect kaasweekendje, alleen beetje slecht voor de lijn :')

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:52

Ooooh, Tete de Moine! <3 <3 <3
Je hele keuken stinkt er weken naar, maar dat is het zo waard! :')

ApWi

Berichten: 254
Geregistreerd: 30-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:10

Haha ik vind het wel meevallen, vind de Camembert meer stinken!

Het snijden van de Tete de Moine is ook zo grappig, je krijgt er van die leuke roosjes van :j Zet het ook vaak neer op verjaardagen, en dan zie je iedereen echt zo :wow: kijken haha, meeste mensen kennen het niet.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:47

Ik heb voor vandaag pistoletjes en gormas gehaald. :9

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:51

Ik ben pasta aan maken met roomsaus, champignons en varkenshaas en natuurlijk straks flink wat parmazaan erover :9