Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:13

Verse soep van de dag.
Lekker brood met smeersels.
Kinderporties/lady meals/senioren portie.
Hapjes van de chef. Allerlei tapes actief hapjes. Borrelplankje maar dan met zo veel dat je vol zit. Bijvoorbeeld met worst, kaas, brood, olijven, kippenpootjes, uienringen, spare ribs enz. Voor mensen die niet kunnen kiezen, zin hebben in lekkers, en heerlijk willen borrelen.

Ben nogal snel tevreden. Ik vind het heerlijk om ergens een hapje te eten. Niet te veel keuze. Gewoon een aantal goede gerechten.

Meestal bestel ik voor beide kinderen samen 1 tosti. Dus die mag eenvoudig en goedkoop. Of een kind variant.


Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:24

Waar kan ik jullie menu vinden?

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:32

Maanlicht schreef:
Waar kan ik jullie menu vinden?

Even zoeken op de berichten van TS :j

Foaly schreef:
Even niet over de gerechten, maar wat mij vooral opvalt (en een beetje stoort :+) is het gebruik van de vele superlatieven op jullie kaart. Als ik bij een brasserie kom, ga ik er bij voorbaat van uit dat het eten lekker en vers is. Dan hoef je (wat mij betreft) niet ook nog eens bij elk gerecht op de kaart te vermelden dat iets 'overheerlijk' is :D

Klopt :)) Ik ga er vanuit dat het lekker is. Anders kom ik er niet.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:38

Menu stond in het topic maar is weg ivm reclame denk ik.

Heb het op de FB van de TS gevonden.
Staat een hoop info in het menu, incl alle allergie informatie. Erg druk
Vind 5.75 voor een pistolet oude kaas best wel heel erg veel geld bijvoorbeeld.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Foaly

Berichten: 4814
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:45

Winged schreef:
Foaly schreef:
Even niet over de gerechten, maar wat mij vooral opvalt (en een beetje stoort :+) is het gebruik van de vele superlatieven op jullie kaart. Als ik bij een brasserie kom, ga ik er bij voorbaat van uit dat het eten lekker en vers is. Dan hoef je (wat mij betreft) niet ook nog eens bij elk gerecht op de kaart te vermelden dat iets 'overheerlijk' is :D

Klopt :)) Ik ga er vanuit dat het lekker is. Anders kom ik er niet.


Toevoeging hierop (heb de menukaart nog eens bekeken): 'Goed belegde verse pistolets' en 'Verse salades'. Die toevoegingen zijn niet nodig en maken het zelfs een beetje verdacht. Ik ga er bij een brasserie van uit dat ik geen uitgedroogd pistoletje krijg met welgeteld één plakje kaas, maar inderdaad een leuk aangekleed broodje. Evenzo met salades: ik verwacht sowieso geen drie blaadjes verlepte sla en een ijskoud plakje tomaat, maar een leuke gevulde en verse salade. Dit nog extra benadrukken op je menukaart voegt niets toe en komt alleen maar schreeuwerig over.

Er zijn nog meer dingen die me qua tekst opvallen aan de menukaart maar omdat dat niet zozeer met de gerechten zelf te maken heeft, laat ik ze hier achterwege. Ik wil je wel een PB sturen als je daar interesse in hebt?

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:47

Iets anders dan de standaard soep, inderdaad pompoensoep zou ik direct bestellen!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:54

Foaly schreef:
Even niet over de gerechten, maar wat mij vooral opvalt (en een beetje stoort :+) is het gebruik van de vele superlatieven op jullie kaart. Als ik bij een brasserie kom, ga ik er bij voorbaat van uit dat het eten lekker en vers is. Dan hoef je (wat mij betreft) niet ook nog eens bij elk gerecht op de kaart te vermelden dat iets 'overheerlijk' is :D

Uitzondering hierop is natuurlijk als je je echt kunt onderscheiden met een vers product omdat de meeste concurrenten een pakje-gemak gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan verse slagroom op de chocolademelk (ik ken iemand die daar een tent echt op uitzoekt omdat hij de schuft heeft aan spuitslagroom :+)


Even hierop inhakend, zo uit mijn hoofd staat er ook op de kaart: omdat wij vlees bij de slager inkopen betaalt u een redelijke prijs.
Ik wil geen redelijke prijs, ik wil een goede prijs. Maar ik zou zoiets gewoon helemaal weglaten of in ieder geval op een andere manier brengen.

We are not defined by the things that make us seperate and distinct
but by the moments that we share and the memories we make.

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:59

Een allergenen kaart!
Of in plaats van een aparte kaart op de gewone kaart dat er wel (of juist niet) rekening gehouden kan worden met allergenen. (maar dat wordt soms wat druk voor de "gewone klant") En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. In ieder geval ben ik het type die gewoon een hamburger zonder broodje bestelt, ik verwacht absoluut niet dat er glutenvrij brood is bijvoorbeeld. Maar gewoon zelf even een beetje mee denken, wat kunnen we een klant wél voorzetten. Ik vind het altijd al vervelend genoeg dat ik moeilijk moet doen, maar ik word soms zo heerlijk in de watten gelegd dat voelt zo fijn!

(ik lees net dat er al zoiets is? top! +:)+ )

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

Anoniem

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:09

Pizzabroodje! En dan niet met van die grote stukken ham...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:18

Ilsemarie schreef:
Een allergenen kaart!
Of in plaats van een aparte kaart op de gewone kaart dat er wel (of juist niet) rekening gehouden kan worden met allergenen. (maar dat wordt soms wat druk voor de "gewone klant") En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. In ieder geval ben ik het type die gewoon een hamburger zonder broodje bestelt, ik verwacht absoluut niet dat er glutenvrij brood is bijvoorbeeld. Maar gewoon zelf even een beetje mee denken, wat kunnen we een klant wél voorzetten. Ik vind het altijd al vervelend genoeg dat ik moeilijk moet doen, maar ik word soms zo heerlijk in de watten gelegd dat voelt zo fijn!

(ik lees net dat er al zoiets is? top! +:)+ )



ja achter elk gerecht op de kaart staan cijfertjes.
Al vind ik het, als niet allergiepersoon, heel irritant en druk. Ik zou persoonlijk een paar met cijfertjes drukken en de normale zonder. En dan aangeven dat er ook een allergie-kaart is voor degene die daar behoefte aan hebben

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:43

Dat lijkt me prima keet! Gewoon even op de kaart vermelden dat er een allergenenkaart is. Dan kun je misschien ook meer allergenen opnemen dan alleen de standaard. (Bij dat restaurant hadden ze een stuk of 14 allergenen, lijkt me voor mensen met minder voorkomende allergiën ook fijn)

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:25

Ilsemarie schreef:
Dat lijkt me prima keet! Gewoon even op de kaart vermelden dat er een allergenenkaart is. Dan kun je misschien ook meer allergenen opnemen dan alleen de standaard. (Bij dat restaurant hadden ze een stuk of 14 allergenen, lijkt me voor mensen met minder voorkomende allergiën ook fijn)



Op haar FB (in onderschrift) kan je de kaart vinden. Zag een 16 langs komen, dus staan een hoop allergenen op (die staan niet op de plaatjes verder dus weet niet hoever het gaat)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:28

iced coffees.
Vooral in de zomer is dat super lekker, toch koffie, maar wel lekker koud.
Helaas is dat niet overal te krijgen.
En als het er dan is betaal je meestal belachelijke prijzen.

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-16 15:40

Oei veel reacties weer, even een korte reactie, ik ga later nog even op anderen in.

Onze kaart is inderdaad erg vol. En deze is al een stuk leger als dat het voorheen was. Helaas bepaald de grote baas dat er zo veel op moet staan :D ondanks het feit dat dit al veel vaker is aangekaart.

Ik stoor me zelf ook aan die toevoegingen van "overheerlijk" en "vers" neemt onnodig ruimte in en inderdaad, is overbodig.

De kaart is inderdaad weg gehaald met oog op reclame. Stuur me even een pb of zoek op Brasserie Njoyz Facebook (neem dan degene met een foto in de avatar, de anderen zijn niet meer in gebruik en krijgen we maar niet van Facebook af)

Qua prijzen, we zitten midden in het gooi, de huur hier is torenhoog. Qua prijzen zitten we aardig in de middenmoot in vergelijking met andere Brasseries, wel vind je meer terug op je bord bij ons dan elders.

Verder reageer ik later nog! Mag weer aan het werk 8-)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:35

Jellybeans schreef:
iced coffees.
Vooral in de zomer is dat super lekker, toch koffie, maar wel lekker koud.
Helaas is dat niet overal te krijgen.
En als het er dan is betaal je meestal belachelijke prijzen.


Helemaal mee eens!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:44

Gezonde gerechten voor kinderen. Overal waar ik kom kan ik een kroket of een pannenkoek bestellen maar niet gewoon een gezond(er) alternatief. Die van mij is ook nog pas onder de 1 maar ik wil hem zo lang mogelijk gezond blijven laten eten: geen frituur en laag in suiker.
Gewoon een boterham met beleg (pindakaas en jam mag dan als uitzondering van mij als we ergens zijn straks). En voor drinken hetzelfde: fristi of chocomel doen we écht niet. Zou je nu de optie hebben van bijvoorbeeld dixap/gezonde limo dan maak je mij als mama heel blij.

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:53

Broodje Carpaccio <3
Merk dat veel brasserieën nog niet dat op het menu hebben staan.

Een paard zonder ruiter blijft een paard.
Maar een ruiter zonder paard is gewoon een mens.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:33

SuzanH schreef:
Broodje Carpaccio <3
Merk dat veel brasserieën nog niet dat op het menu hebben staan.

maar dan wel echt goede en niet van die zeemlappen

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:05

Er zitten nogal wat stijlfouten in de kaart misschien kan daar eens iemand naar kijken?
Bijvoorbeeld bij de swirls: sommige zijn met romige yoghurt, wat krijg ik dan bij de andere niet-romige yoghurt? Daarnaast is de appel-honing-kaneel wél een swirl zoals in het begeleidende tekstje staat maar dan zonder yoghurt? De titels van alles swirls zijn niet op elkaar afgestemd (sommige met streepje, andere zonder, soms heten ze wel swirl soms weer niet).
Nog een voorbeeldje onder het kopje Hamburgers: "we hebben keuze tussen drie soorten hamburgers", waar hebben jullie dan voor gekozen? Ik neem aan dat het moet zijn "u heeft keuze".
Verder staat er bij de broodjes "ala minute" dat moet zijn "à la minute" etc.

Verder mis ik niets op de kaart, mijn favorieten (carpacio salade, rijkelijk belegde broodjes e.d.) staan er op. Maar wat meer een uitgesproken richting zou makkelijker zijn voor de keuken denk ik.

We'll take a running start and we"ll take to the sky

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:17

Wat ik vaak mis is vissoep. Bijna nergens te vinden.

Daarbij denk ik dat de entourage en klantvriendelijkheid en hygiëne de belangrijkste punten zijn.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Foaly

Berichten: 4814
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:35

boris_rakker schreef:
Er zitten nogal wat stijlfouten in de kaart misschien kan daar eens iemand naar kijken?
Bijvoorbeeld bij de swirls: sommige zijn met romige yoghurt, wat krijg ik dan bij de andere niet-romige yoghurt? Daarnaast is de appel-honing-kaneel wél een swirl zoals in het begeleidende tekstje staat maar dan zonder yoghurt? De titels van alles swirls zijn niet op elkaar afgestemd (sommige met streepje, andere zonder, soms heten ze wel swirl soms weer niet).
Nog een voorbeeldje onder het kopje Hamburgers: "we hebben keuze tussen drie soorten hamburgers", waar hebben jullie dan voor gekozen? Ik neem aan dat het moet zijn "u heeft keuze".
Verder staat er bij de broodjes "ala minute" dat moet zijn "à la minute" etc.

Verder mis ik niets op de kaart, mijn favorieten (carpacio salade, rijkelijk belegde broodjes e.d.) staan er op. Maar wat meer een uitgesproken richting zou makkelijker zijn voor de keuken denk ik.


Dat was mij inderdaad ook opgevallen :j. TS, nogmaals: als je wilt kan ik je wel uitgebreid advies/commentaar geven over de stijl van de kaart :)

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welk gerecht missen jullie bij een Brasserie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:41

Voor kinderen een boterham met beleg van De Kleine Keuken zou super zijn :) die hebben appel/peren stroop, pindakaas en chocopasta zonder troep (suiker, palmolie e.d.)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers