Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight
Maanlicht schreef:Waar kan ik jullie menu vinden?
Foaly schreef:Even niet over de gerechten, maar wat mij vooral opvalt (en een beetje stoort ) is het gebruik van de vele superlatieven op jullie kaart. Als ik bij een brasserie kom, ga ik er bij voorbaat van uit dat het eten lekker en vers is. Dan hoef je (wat mij betreft) niet ook nog eens bij elk gerecht op de kaart te vermelden dat iets 'overheerlijk' is
Winged schreef:Foaly schreef:Even niet over de gerechten, maar wat mij vooral opvalt (en een beetje stoort ) is het gebruik van de vele superlatieven op jullie kaart. Als ik bij een brasserie kom, ga ik er bij voorbaat van uit dat het eten lekker en vers is. Dan hoef je (wat mij betreft) niet ook nog eens bij elk gerecht op de kaart te vermelden dat iets 'overheerlijk' is
Klopt Ik ga er vanuit dat het lekker is. Anders kom ik er niet.
Foaly schreef:Even niet over de gerechten, maar wat mij vooral opvalt (en een beetje stoort ) is het gebruik van de vele superlatieven op jullie kaart. Als ik bij een brasserie kom, ga ik er bij voorbaat van uit dat het eten lekker en vers is. Dan hoef je (wat mij betreft) niet ook nog eens bij elk gerecht op de kaart te vermelden dat iets 'overheerlijk' is
Uitzondering hierop is natuurlijk als je je echt kunt onderscheiden met een vers product omdat de meeste concurrenten een pakje-gemak gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan verse slagroom op de chocolademelk (ik ken iemand die daar een tent echt op uitzoekt omdat hij de schuft heeft aan spuitslagroom )
Ilsemarie schreef:Een allergenen kaart!
Of in plaats van een aparte kaart op de gewone kaart dat er wel (of juist niet) rekening gehouden kan worden met allergenen. (maar dat wordt soms wat druk voor de "gewone klant") En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. In ieder geval ben ik het type die gewoon een hamburger zonder broodje bestelt, ik verwacht absoluut niet dat er glutenvrij brood is bijvoorbeeld. Maar gewoon zelf even een beetje mee denken, wat kunnen we een klant wél voorzetten. Ik vind het altijd al vervelend genoeg dat ik moeilijk moet doen, maar ik word soms zo heerlijk in de watten gelegd dat voelt zo fijn!
(ik lees net dat er al zoiets is? top! )
Ilsemarie schreef:Dat lijkt me prima keet! Gewoon even op de kaart vermelden dat er een allergenenkaart is. Dan kun je misschien ook meer allergenen opnemen dan alleen de standaard. (Bij dat restaurant hadden ze een stuk of 14 allergenen, lijkt me voor mensen met minder voorkomende allergiën ook fijn)
boris_rakker schreef:Er zitten nogal wat stijlfouten in de kaart misschien kan daar eens iemand naar kijken?
Bijvoorbeeld bij de swirls: sommige zijn met romige yoghurt, wat krijg ik dan bij de andere niet-romige yoghurt? Daarnaast is de appel-honing-kaneel wél een swirl zoals in het begeleidende tekstje staat maar dan zonder yoghurt? De titels van alles swirls zijn niet op elkaar afgestemd (sommige met streepje, andere zonder, soms heten ze wel swirl soms weer niet).
Nog een voorbeeldje onder het kopje Hamburgers: "we hebben keuze tussen drie soorten hamburgers", waar hebben jullie dan voor gekozen? Ik neem aan dat het moet zijn "u heeft keuze".
Verder staat er bij de broodjes "ala minute" dat moet zijn "à la minute" etc.
Verder mis ik niets op de kaart, mijn favorieten (carpacio salade, rijkelijk belegde broodjes e.d.) staan er op. Maar wat meer een uitgesproken richting zou makkelijker zijn voor de keuken denk ik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers