Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:51

Stamper schreef:
Weet iemand zo toevallig griekse yoghurt met weinig of geen koolhydraten? :)


Doe ipv griekse yoghurt volle kwark en dan die van de Jumbo die is het allerdikst en lekkerst.

Ik heb ze eens naast elkaar gezet, volle kwark en griekse yoghurt en dan komt qua voedingswaarde de kwark er ook beter vanaf. En LEKKER!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:40

Ik ga vanaf morgen beginnen met het licht beperken van de koolhydraten.
Ik ga circa 100 gram koolhydraten per dag eten. Tot op heden zat ik eigenlijk iedere dag boven de 200 gram koolhydraten. Eerst maar eens halveren. Kijken wat het voor effect heeft.
Voor morgen komt het er op neer dat ik mijn broodmaaltijd vervang door een roerei met groenten en hamblokjes. Op de hutspot na, let ik er wel op dat ik 'goede' koolhydraten binnen krijg. Dus ik probeer ze uit 'gezonde' voeding te halen.
Graag zou ik hier weer mee willen lezen/posten voor ideeën en soms een schop onder mijn kont.
Natuurlijk wil ik jullie ook steunen als jullie het lastig hebben :)

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:28

Gezellig ItsMe2!

Ik heb vanmorgen een testje gedaan. Ik at altijd yoghurt met lijnzaad smorgens, maar wil eigenlijk geen yoghurt meer. Maar wel de lijnzaad ivm de stoelgang...
Dus nu gewoon mijn lijnzaad in een beetje heet water gegooid, en na even weken was dat een prima papje. Smaakte een beetje als havermoutpap.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:53

ItsMe2 schreef:
Ik ga vanaf morgen beginnen met het licht beperken van de koolhydraten.
Ik ga circa 100 gram koolhydraten per dag eten. Tot op heden zat ik eigenlijk iedere dag boven de 200 gram koolhydraten. Eerst maar eens halveren. Kijken wat het voor effect heeft.
Voor morgen komt het er op neer dat ik mijn broodmaaltijd vervang door een roerei met groenten en hamblokjes. Op de hutspot na, let ik er wel op dat ik 'goede' koolhydraten binnen krijg. Dus ik probeer ze uit 'gezonde' voeding te halen.
Graag zou ik hier weer mee willen lezen/posten voor ideeën en soms een schop onder mijn kont.
Natuurlijk wil ik jullie ook steunen als jullie het lastig hebben :)


Je zou hutspot kunnen maken met ipv aardappelpuree een puree van knolselderij en cannellinibonen (om het iets steviger te maken). Dat is hart-stikke lekker! Mijn collega (die niet aan khda doet) heeft het laatst gemaakt met knoflook en spekjes/ham erdoor heen. OOK super lekker.

Zowiezo als je graag puree met groenten en een stukje vlees wilt maken is dat een goede vervanger van aardappelpuree.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:58

Dankje voor de tip Amaris :)

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:58

secricible schreef:
arabella2000 schreef:
Glutenvrij is niet perse kharm (suiker kan bv vaak wel gegeten worden.
Kharm is normaal wel glutenvrij


Ook dat hoeft niet zo te zijn.

Gluten zijn eiwitten die in granen voor kunnen komen en zorgen voor bijvoorbeeld de structuur in brood. Koolhydraten zijn 1 vd 3 bouwstoffen (vetten, eiwitten en koolhydraten) waaruit vieding is opgebouwd. Bijvoorbeeld fruit bevat koolhydraten maar geen gluten. En veel bewerkte producten bevatten (kleine hoeveelheden) gluten maar zouden prima passen in een koolhydraatarm dieet.


Ik let nu sinds een tijdje veel meer op mijn voeding. ik zit met buikvet waar ik maar niet af geraak, terwijl ik een heel actief leven heb en veel sport. en nu dus ook erg op mijn voeding let.
Vroeger at ik heel veel brood en KH. nu een heel pak minder. Maar ik weet niet goed of ik best kh-arm of glutenvrij kan eten... Vooral om van dat buikje af te geraken

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:37

Dat ligt er aan waar dat buikje van komt. Als je buikje komt door vetopslag bij je buik dan heeft het de meeste zin om gewoon af te gaan vallen. Dat kun je doen dmv khd-arm, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Met glutenvrij zou je alleen wat bereiken als je buik opgeblazen is doordat je slect reageert op gluten door sensitiviteit of intolerantie. Glutenvrij is niet bedoeld om mee af te vallen maar is een medisch dieet.

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:01

Bedankt voor je antwoord!
echt opgeblazen niet, denk gewoon vetopslag.
Ben voor de rest wel vrij slank, enkel dat buikje blijft.

Dat zal dan kh-arm worden...

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 07:07

tinkersjakie, wat deel je toch weer heerlijke recepten!
Ik heb een aantal weken heerlijk gereisd, veel gezien en lekker gegeten.

Leuk dat er hier weer zoveel leven in zit en dat er een app is, zal ook even een pbtje sturen :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:53

Iemand leuke recepten met salade malange, champignons kipfilet tomaat gekookt eitje eventueel bacon? En eventueel dressing

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:53

Wij zijn vorige week maandga weer streng aan de KHA en vanmorgen gaf de weegschaal -2 kg dus ik ben blij *\o/* Hopelijk kan ik dit volhouden op deze manier en uit eindelijk over te gaan op KH beperkt.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:59

Ik heb nog een vraagje. Als je bij koolhydraten (bijvoorbeeld een speltboterham) gezonde vetten (bijvoorbeeld vis) eet, zorgt dit er dan voor dat de koolhydraten minder pieken in de bloedsuikerspiegel veroorzaken?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:36

Stamper, dat klinkt al als een goed recept haha!

odenxia, goed bezig! Doe je dit samen met je partner?

ItsMe2, ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar denk dat het wel fijner is dan de zoetstoffen op je brood.

Hoe gaat het verder? Is de app inwerking? Had een berichtje gestuurd maar niks van gehoord, helaas.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:24

ItsMe2 schreef:
Ik heb nog een vraagje. Als je bij koolhydraten (bijvoorbeeld een speltboterham) gezonde vetten (bijvoorbeeld vis) eet, zorgt dit er dan voor dat de koolhydraten minder pieken in de bloedsuikerspiegel veroorzaken?


Ja :) want de maaltijd gaat trager naar je darmen.
Overigens maakt dat niet uit voor de hoeveelheid khd die je opneemt. Het is een beetje als een flesje cola:
Met vet erbij is het alsof de cola in druppels naar binnen gaat. Het gaat langzamer maar uiteindelijk is hey flesje net zo leeg als met een paar slokken.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:46

ItsMe2 schreef:
Ik heb nog een vraagje. Als je bij koolhydraten (bijvoorbeeld een speltboterham) gezonde vetten (bijvoorbeeld vis) eet, zorgt dit er dan voor dat de koolhydraten minder pieken in de bloedsuikerspiegel veroorzaken?

Haha was het zeker! En zat ook voor 2 dagen! :D

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:15

Hahaha sorry moet even lachen. Zit eerst in topic over de Action te lezen en zie paar keer stamper voorbij komen ..... die als goed is ook bij de Action werkt. En nu schiet ik naar dit topic en wie zie ik weer :D stamper!
Ik vraag me dan af .... zit je net als mij ook met je salades enz in de kantine :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:41

tinkersjakie schreef:
Hahaha sorry moet even lachen. Zit eerst in topic over de Action te lezen en zie paar keer stamper voorbij komen ..... die als goed is ook bij de Action werkt. En nu schiet ik naar dit topic en wie zie ik weer :D stamper!
Ik vraag me dan af .... zit je net als mij ook met je salades enz in de kantine :D


Haha, sorry hè!
Jep werk er nog steeds!
Vaak wel of anders 2 volkoren crackers met bv kipfilet oid.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:33

Verser niet meer gelezen maar net wat recepten weer opgeslagen dus denk deel ze even weer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:08

En vandaag al weer wat receptjes overgenomen van filmpjes enz
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:29

Wauw, wat een super lekkere gerechten weer zeg! Bedankt :D

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:03

Hallo allemaal, ik ben in augustus 2016 begonnen met kha zonder een dieet maar gewoon met Google recepten zoeken. Mijn man doet ondertussen ook mee. Ik ben nu 21.4 kg kwijt en wil nog zo'n vijf kg kwijt. Heb al wat recepten hier gevonden die ik nog niet hadden en ga nu gauw het topic doorlezen. Gr margrieta

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:12

Ik ben ook pas begonnen.

Ik zie wel aan alle recepten dat het een uitdaging is als je daarbij ook geen kaas lust. Dan valt er al zoveel af.

Ook ben ik nu iedere avond duizelig en licht in mijn hoofd. Komt dat van het afkicken van suiker?
En ik heb nog steeds heel veel een hongergevoel. Kom er niet zo goed uit wat ik dan moet nemen, want ik doe het echt om af te vallen.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:56

Er wordt vaak kaas gebruikt maar dat kun je natuurlijk ook weglaten. Vooral als het als topping wordt gebruikt.
Hongergevoel mag eigenlijk niet en hoeft niet.
Neem eens iets van ei. Of als tussendoortje een gevulde ei. Hij geeft langzaam af en geeft lang een vol gevoel.

Dat duizelig komt van het afkicken van suikers. Ook zware benen enz. Is straks over.
Zal je wel adviseren om magnesium te gaan slikken voor krampen.

Wat eet je ongeveer op een dag?

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:02

Fitzroy schreef:
Ik ben ook pas begonnen.

Ik zie wel aan alle recepten dat het een uitdaging is als je daarbij ook geen kaas lust. Dan valt er al zoveel af.

Ook ben ik nu iedere avond duizelig en licht in mijn hoofd. Komt dat van het afkicken van suiker?
En ik heb nog steeds heel veel een hongergevoel. Kom er niet zo goed uit wat ik dan moet nemen, want ik doe het echt om af te vallen.


Wat eet je dan op een dag?

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:33

Gisteren bv :

Ontbijt: 200 gr Griekse yoghurt
Tussendoor: mandarijntje (las later dat dat ook niet goed is) en gekookt ei
Lunch: salade met 75 gr kipreepjes
Tussendoor: mandarijntje en een gekookt ei
Avondeten: Thaise wokgroente, kip en bloemkoolrijst.

Dat was het wel.