Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:22

Whaha ik zet hem tr gewoon op stil en meldingen uit. Dan krijg ik niet de hele tijd de meldigen op mijn scherm te zien haha (want ja ook ik ben verslaafd en ben er teveel mee bezig op mijn werk..... zoals nu bv O:) )

Stress eten blijft echt een probleem hier. Maar is wel al een stuk minder. Nu nog maar 1x per paar maanden ;) naja dan gaan we daarna weer vrolijk verder met kha

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:21

He wat leuk een kha topic. Zie hem ineens voorbij komen. Ik doe zelf een poosje nu kha. Ben inmiddels 14 kilo afgevallen en bijna op gezond gewicht. Was erg aangekomen door langdurig prednison gebruik. Daar nu van af gelukkig.
Ik werd steeds zwaarder en ook meer eten. Dus roer moest om. Nu zie ik er weer goed uit. Eerdaags shoppen want de broeken zakken me af.
heb met vriendinneneen app groepje en we wisselen recepten uit. Erg handig. En het motiveert enorm.

Misschien ook nog handig me voor te stellen. Ben cindy en 42 jaar. Heb een tinker genaamd kit en ik deel een shet met 4 dames genaamd fizz. Woon in de provincie groningen.
ik blijf voorlopig wel kha eten. Bevalt me heel goed.

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:30

Ik heb m'n nummer net gepbt!
Net gaan lunchen voor m'n verjaardag. Heb een clubsandwich genomen. Wel braaf met bruin brood. Vandaag geniet ik even en dan morgen weer aan de slag!
Hebben jullie nog lekkere ideeen voor ontbijtjes?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:38

Lekkere ontbijtjes vind ik:
- ei rullen met fetakaas (de echte met geiten/schapenmelk) en spinazie
- rolletjes maken van een plakje ham, een lepeltje roomkaas en een kesbeke augurkje
- stukken kaas en dan plakjes ham ofzo erbij

- griekse yoghurt met notenstukjes (walnoot, amandel, hazelnoot) en eventueel een schepje cacoa en wat zoetstof
- snelbroodje belegd met roomboter en kaas
Afbeelding

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:05

Spetter schreef:
He wat leuk een kha topic. Zie hem ineens voorbij komen. Ik doe zelf een poosje nu kha. Ben inmiddels 14 kilo afgevallen en bijna op gezond gewicht. Was erg aangekomen door langdurig prednison gebruik. Daar nu van af gelukkig.
Ik werd steeds zwaarder en ook meer eten. Dus roer moest om. Nu zie ik er weer goed uit. Eerdaags shoppen want de broeken zakken me af.
heb met vriendinneneen app groepje en we wisselen recepten uit. Erg handig. En het motiveert enorm.

Misschien ook nog handig me voor te stellen. Ben cindy en 42 jaar. Heb een tinker genaamd kit en ik deel een shet met 4 dames genaamd fizz. Woon in de provincie groningen.
ik blijf voorlopig wel kha eten. Bevalt me heel goed.


He Cindy!!
Ik zit hier ook alleen niet altijd even actief maar poot hier dus vaak receptjes van ons hier ook in.
Alleen niet alles want hebben nog al veel.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:40

tinkersjakie schreef:
Spetter schreef:
He wat leuk een kha topic. Zie hem ineens voorbij komen. Ik doe zelf een poosje nu kha. Ben inmiddels 14 kilo afgevallen en bijna op gezond gewicht. Was erg aangekomen door langdurig prednison gebruik. Daar nu van af gelukkig.
Ik werd steeds zwaarder en ook meer eten. Dus roer moest om. Nu zie ik er weer goed uit. Eerdaags shoppen want de broeken zakken me af.
heb met vriendinneneen app groepje en we wisselen recepten uit. Erg handig. En het motiveert enorm.

Misschien ook nog handig me voor te stellen. Ben cindy en 42 jaar. Heb een tinker genaamd kit en ik deel een shet met 4 dames genaamd fizz. Woon in de provincie groningen.
ik blijf voorlopig wel kha eten. Bevalt me heel goed.


He Cindy!!
Ik zit hier ook alleen niet altijd even actief maar poot hier dus vaak receptjes van ons hier ook in.
Alleen niet alles want hebben nog al veel.

haha jet toevallig ja. Had het nog niet gezien.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:09

Ik heb mijn nummer ook gestuurd! :)

2 januari begonnen en nu 4,4 kilo kwijt, erg blij mee. Wordt wel lastig de komende weken want 2,5 week tentamens zorgt altijd voor stress. Dan heb ik zo de drang naar snoepjes :=

Marjolein_B

Berichten: 118
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: Frankrijk

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:15

Hoi, wat leuk een kha-topic! Sinds een paar maanden eet ik ook kha, nog niet alle dagen maar dat is wel de bedoeling. Ik heb enkele boeken gelezen (OERsterk, Paleo, Zandloper en 'Maak je niet dik') wat mijn visie op wat we eten flink heeft veranderd. Ik haal veel inspiratie uit het boek 'Oergondisch Genieten', zalige recepten! Maar ik zag op dit forum ook heel wat smakelijke recepten langskomen. Mijn man is geen groenten-eter dus ik ben altijd op zoek naar verrassende recepten. Ik hoop hier inspiratie daarvoor te vinden.
Ik ben nog wel zoekende in wat je wel en niet kan eten. Momenteel eet is 's morgens niet, loop 's morgens met de honden en 6 km doorlopen. Lunch met Havermout met Bio volle melk, kaneel en honing plus een stuk fruit en avondeten uit een van m'n kookboeken, meestal Paleo of OER.
Dat 's morgens vasten heb ik uit het boek Fast-5, waarbij je 19 uur niet eet en alleen tussen 17:00 en 22:00 uur eet. Daarmee hoop ik een berg calorieën te vermijden. Ik wil namelijk ook een flink aantal kilo's kwijt. Ik heb al langere tijd medicijnen die als bijverschijnsel toegenomen eetlust hebben en ik moet altijd vechten tegen snaai-buien. Ik probeer dan wel te beperken tot fruit en groente-snacks. Maar dat lukt niet altijd. Soms neem ik ook gewoon een paar koekjes, waar ik me dan gelijk weer schuldig over voel...
Als ik me echt aan mijn schema houd, dan heb ik geen honger tussendoor en gaat het goed. Maar als ik eenmaal gesnoept heb en foute koolhydraten gegeten heb, dan blijf ik naar de keuken lopen...
Maar ik lees hier dat flink wat mensen zijn afgevallen, eten jullie wel 3x per dag?

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:16

Welkom Marjolein!

Goed dat je een hoop kilo's af wilt vallen.
Alleen fruit en honing passen niet in een koolhydraat arm dieet. Ik weet niet of het je bedoeling is om koolhydraat arm te eten? :-)

Als ik je verhaal zo lees en ook lees over je 'snaai buien' is het misschien een idee om eens te lezen om www.gobento.nl over het koolhydraat arm eten? Ik eet namelijk wel 6x per dag en val over de langere termijn behoorlijk wat af. Het is alleen wel je levensstijl omgooien! :-)

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:26

Ook zou ik de havermout weg laten dit is ook niet KHA. :))
Maar buitendat om wat goed dat je begint! Lees je inderdaad goed in zoals Milatje zegt..!

Ik kan 3x per dag eten maar ook 6x, ik eet alleen als ik echt trek heb. Als dat bijv 3x per dag is eet ik grotere hoeveelheden dan wanneer ik 6x p dag eet.. :j

Marjolein_B

Berichten: 118
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:34

Dank je wel milatje en jaimy10
Ik ben me ervan bewust dat het een way of life is en geen dieet. Het is ook mijn bedoeling om mn levensstijl aan te passen.
Honing gebruik ik maar een klein beetje (theelepel in m'n pap) maar fruit vind ik wel fijn om te blijven eten en als tussendoortje te nemen. Ik ga zo je link bekijken. Thanx

@jaimy10 Havermout kwam ik regelmatig tegen in verschillende boeken over kha eten. Ik dacht dat dat wel mocht.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:47

Marjolein_B schreef:
Dank je wel milatje en jaimy10
Ik ben me ervan bewust dat het een way of life is en geen dieet. Het is ook mijn bedoeling om mn levensstijl aan te passen.
Honing gebruik ik maar een klein beetje (theelepel in m'n pap) maar fruit vind ik wel fijn om te blijven eten en als tussendoortje te nemen. Ik ga zo je link bekijken. Thanx

@jaimy10 Havermout kwam ik regelmatig tegen in verschillende boeken over kha eten. Ik dacht dat dat wel mocht.


In 100gr zit gemiddeld 60gr aan KH. Een portie bevat ongeveer 40gr dus dan zit je al rond de 24gr KH. En met koolhydraat arm eet je rond de 20 / 30 gr KH.
Als je beperkt eet kan het natuurlijk wel! :j

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:56

Mijn excuus dat ik zo maar weer kom binnen vallen..

Maar ik twijfel enorm of ik deze manier van eten weer wil gaan oppakken..
De eerste keer ben ik veel te fanatiek begonnen. Van elke dag koolhydraatrijk voedsel naar 42 gram per dag. En dat van het ene op het andere moment.. dat was niet goed :x

Maar hoe moet ik het dan wel aanpakken? Dat is mijn grootste vraag.
Een normale dag ziet er voor mij ongeveer zo uit:
O: teff ontbijtpap of kwark met muesli.
T: twee stuks fruit.
L: 3 speltboterhammen met roomboter en vaak vleesbeleg.
T: 2 speltcrackers met smeerkaas 20+
A: 125-150 gram vlees, 100 gram aardappelen óf 80 gram pasta, 200 gram groente.
T: 85% pure chocolade óf 15 á 20 gram noten.
Daarnaast over de hele dag minimaal 1.5 thee/water/koffie.

Ik zou nog graag 10 á 11 kg willen afvallen.
Maar omdat ik niet de fout wil maken die ik de eerste keer met deze manier van eten heb gemaakt, zou ik graag wat tips willen hoe ik het beste een start kan maken.
Wel is het belangrijk om te weten dat ik geen tarwe eet ;). Dat maakt het ook lastig, want in veel kant en klare producten zit vaak wel een vorm van tarwe.

Zou het effect hebben om alleen mijn boterhammen door een koolhydraat beperkte maaltijd te vervangen? Of bijvoorbeeld het ontbijt?
Graag hoor ik tips hoe ik op een gezonde manier kan minderen in koolhydraten.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 08:14

Ik heb alleen ervaring met Powerslim, dus wat jou vraag met koolhydraten beperken betreft heb ik geen ervaring. Ik ben toen wel in 1 keer van heel koolhydraatrijk naar onder de 40 gram per dag gegaan, maar wel met een aanvulling van supplementen en begeleiding.
Op Facebook kom ik veel tegen over gobento.nl daar schrappen ze volgens mij tarwe helemaal, verder zie ik de grip op koolhydraten methode veel voorbij komen met een koolhydraatuurtje op een dag.
Die laatste wil ik me wat meer in verdiepen met op gewicht blijven.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:08

Marjolein_B schreef:
Dank je wel milatje en jaimy10
Ik ben me ervan bewust dat het een way of life is en geen dieet. Het is ook mijn bedoeling om mn levensstijl aan te passen.
Honing gebruik ik maar een klein beetje (theelepel in m'n pap) maar fruit vind ik wel fijn om te blijven eten en als tussendoortje te nemen. Ik ga zo je link bekijken. Thanx

@jaimy10 Havermout kwam ik regelmatig tegen in verschillende boeken over kha eten. Ik dacht dat dat wel mocht.

Het loslaten van fruit vond ik zelf het lastigste want dat is toch gewoon gezond? Fruit is in mijn ogen ook nog steeds gezond, alleen merk ik dar als ik het neem, ik stil ga staan. Fruit zal absoluut het eerste zijn wat ik toevoeg in mijn dieet als ik op streef gewicht ben, maar ik heb voor mijzelf de overweging gemaakt 'wat is er erger: nu even geen fruit eten of mijn gigantische overgewicht?'
Met een bmi van ruim 44 was die vraag voor mij niet moeilijk te beantwoorden. :-) Maar jij geeft ook aan veel kilo's kwijt te willen raken, dus wellicht is het toch het overwegen waard?
In plaats van fruit eet ik nu groenten tussendoor: komkommer, paprika, winterpeen etc!
Echt ook heel fijn als tussendoortje.

@ItsMe: waar ik heel benieuwd naar ben: wat had de omslag van koolhydraat rijk naar koolhydraat arm voor effect op jouw lichaam?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:37

Milatje: mijn vermoeidheid en futloosheid nam alleen maar toe. De eerste 1.5 week echt flinke hoofdpijn en mijn spieren voelden continu vermoeid.
Ook werd ik behoorlijk chagrijnig.
Al met al was het mij dat niet waard dat ik daar door 'maar' 1.5kg afviel.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:14

ItsMe2 schreef:
Milatje: mijn vermoeidheid en futloosheid nam alleen maar toe. De eerste 1.5 week echt flinke hoofdpijn en mijn spieren voelden continu vermoeid.
Ook werd ik behoorlijk chagrijnig.
Al met al was het mij dat niet waard dat ik daar door 'maar' 1.5kg afviel.

In hoeveel tijd ben je die 1,5e kilo afgevallen?
Je moet je wel bedenken dat je lichaam moet afkicken en wennen aan de weinige hoeveelheid suikers die hij binnen krijgt. Buiten dat is het geen wonder dieet en zijn er genoeg mensen waar het niet bij werkt. :-)

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:16

Meten is weten! Meerder klanten gehad die begonnen op bijv 80kilo taille 85cm en tijdens een meeting 79kilo en taille 80cm.

En dat is het beeld wat jezelf ziet en andere zien. Toch beel belangrijker dan wat die weegschaal aangeeft? Als je je maar goed voelt!! :))

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:45

Milatje: die anderhalve kilo ben ik afgevallen in 2.5 maand

Jaimy: het beeld vind ik ook belangrijker hoor :j.
Maar daarvoor heb ik het kha te kort gedaan om echt verschil met het blote oog te zien.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:51

Cm kunnen inderdaad ook verschil maken. Qua gewicht is het inderdaad niet zo veel. Maar ik weet niet hoe zwaar je bent? Bij zwaardere mensen gaat het vaak iets harder als bij lichtere mensen. Het kan ook zijn dat het nier bij jou past als dieet? Of dat er toch iets fout ging?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:08

Weet iemand zo toevallig griekse yoghurt met weinig of geen koolhydraten? :)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 19:43

Stamper schreef:
Weet iemand zo toevallig griekse yoghurt met weinig of geen koolhydraten? :)


Aldi Griekse yoghurt kilo-emmers met 10% vet. :)

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:44

Ik.vind die van de aldi het lekkerst inderdaad. Je hebt ze bij heel veel winkels. Ook allemaal.ongeveer evenveel kh.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:50

Aldi , Lidl, Zaanse hoeve(AH)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:06

Denk dat kilo emmer beetje veel is haha.
Vind oikos en elh....nogiets erg lekker...