Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:23

Tot nu toe disney goed overleeft op eigen meegebracht eten

Afbeelding
Eigen salade bij de mcdrek :')

Nu bij een grillrestaurant waar je zelf de sidedish mag kiezen. En gelukkig ook de keuze uit sperziebonen of salade. Dus lekker sperziebonen erbij ;)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:53

Doubtless schreef:
gribaldi schreef:
Doubtless, haha nee dat snap ik.. ligt het niet aan bepaalde voeding?


Er zijn 6 producten waar ik niet goed op reageer, maar die hebben dan weer niets met khd te maken. Dus in die hoek weet ik het niet goed!


Maar als je die producten laat liggen en je hebt dan geen zere buik is het goed toch? Dat je daarnaast nog khd arm eet is toch prima? Zo doe ik het ook, eet gluten en lactose vrij en weet nu welke producten ik absoluut moet laten staan en kan van sommige producten een klein beetje eten nu zonder buikpijn te krijgen.

Bjarni, goed bezig zeg!

Arabela, wat fijn zeg dat je onderweg ook gewoon khd arm kunt eten :) Goed bezig :j

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:44

Ik kijk gewoon waar ik last van krijg en laat dat staan. Nu is dat bv paprika (rauw) en brood.

@gribaldi:
Ja echt heel blij mee dat je hier gewoon kon kiezen. Er zat bv ook een sausje bij het vlees en dat leveren ze standaard in een bakje erbij en niet erover. Daarom ook speciaal dat restaurant gepakt.
Voor de rest was het prima te doen. We hadden een koelbox op stroom mee waar ik 's morgens mijn voorbereidde spulletjea uit pakte en ik heb de hele dag geen honger gehad ;) dus alle zoete zooi goed kunnen weerstaan.
Vandaag alleen een hambirger van de mcdrek gehad maar dan zonder broodje, dus ook acceptabel ;)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:14

Haha je hebt er echt werk van gemaakt! :P Netjes hoor dat je zo straks kunt blijven eten :)
Dat van die sausjes apart in restaurants is echt heel erg fijn, zouden meer restaurants moeten doen! Normaal kwakken ze dat er op en zie je niks meer van het vlees :')

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:26

Wat goed arabella dat je je tijdens zo'n uitje er ook zo goed aan gehouden hebt!
Ik probeer ook veel voor te bereiden voor dat soort dingen.
In restaurants vraag ik altijd de saus apart en extra groenten, tot nu toe bijna altijd goed gegaan.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:31

Wat een rust hier.
Allemaal de kerstdagen goed koolhydraatarm doorgekomen?
Wij hebben 2 keer gegourmet, ideaal qua kha keuzes maken, alleen wat meer gegeten dan normaal :+

Verder had ik op aanvraag van familie arretjescake gemaakt, die kon ik zelf niet eten dus voor mezelf een kha gemaakt, niet verkeerd :9

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:59

Wel goed doorgekomen, maar niet altijd even kha... Inderdaad wel met gourmetten, dan is het makkelijk. En bij het buffet met mijn schoonouders ook.
Alleen bij mijn ouders is het niet helemaal gelukt (lees helemaal niet). Mijn zusje had een grand desert gemaakt met 6 toetjes pp, niet bepaald kha met meringues en dergelijken, maar wel erg lekker!

En vanmorgen zei de weegschaal dat ik gelijk gebleven ben deze week, dus prima dacht ik zo.
Met oud en nieuw gaan we ook gourmetten, en dan in het nieuwe jaar de teugels maar weer een beetje strakker houden

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:20

Hier ook de kerst goed kha doorgekomen.
1 dag gegourmet en 1 dag americain bbq bij de bowling daar qel een iniminiebeetje saus geprobeerd, maar daar zat veel ste veel suiker in.
Voor de rest vooral zalm daar gegeten :9

Toennet fluffy cake van oahn gemaakt
http://oanhskitchen.nl/zachte-fluffy-tulband/

Hij is echt heerlijk geworden. Het droge valt reuze mee (is altijd bij amandelmeel).
Ik heb gewoon vloeibare zoetstof gebruikt ipv sukrin en dan op gevoel.
Mijn foto is niet heel smekelijk, maar hij smaakt een stuk lekkerder ;)
Afbeelding

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:45

Goedemorgen!

Hier even een rot maand gehad. Maar vanaf vandaag ga ik weer hard aan de bak.
Ik ben ietsjes aangekomen, waardoor ik vandaag start met 89,5 kilo. Dat betekent dat er al 29,4 kilo vanaf is! Nog 26,5 kilo te gaan dit jaar! :D

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:47

Hoi allemaal! :)
Mag ik me ook melden, na december ontzettend veel te hebben gegeten ga ik er weer tegenaan.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:15

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat we allemaal onze doelen maar mogen gaan behalen!

De cake ziet er lekker uit Arabella! Staat ook al op mijn to do lijstje om te maken.
Wat knap Milatje! Hopelijk lukt het nu om de draad weer goed op te pakken.

Ik zit inmiddels bijna op mijn streefgewicht, dus mag langzaam weer wat gaan opbouwen. Nu elke dag wat fruit, jammie! Ben wel een beetje bang voor het verder weer opbouwen, hoop zo dat ik niet weer verval in mijn oude gewoontes en het bij af en toe wat ongezonds kan houden. Gelukkig heb ik ook bij het opbouwen begeleiding om te kijken hoe mijn lichaam reageert en wat voor mij goede keuzes zijn, maar toch.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:32

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!
Hier ook december zeer slecht gedaan en te veel aangekomen.
Maar ga er ook weer hard tegen aan!!!!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:21

Allemaal de beste wensen voor 2017.

Ik ben 2 Januari goed begonnen met griekse yoghurt :D

Zitten jullie ook in de Facebook groep KHA? Er is trouwens een speciale groep gestart voor menden die vanaf vandaag weer starten.

Voor iedereen succes die er weer tegenaan gaan!

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:31

odenxia schreef:
Allemaal de beste wensen voor 2017.

Ik ben 2 Januari goed begonnen met griekse yoghurt :D

Zitten jullie ook in de Facebook groep KHA? Er is trouwens een speciale groep gestart voor menden die vanaf vandaag weer starten.

Voor iedereen succes die er weer tegenaan gaan!

Ja daar zit ik ook in. Bij beide.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:27

Ik zat ook bij beide groepen, maat heb me bij 1 alweer uitgeschreven. Werd helemaal gek van: alles wat het beheer zegt klopt en de rest liegt.

Oanh's kitchen is ook een leuke om te volgen.

Die cake is echt een hit. Ik had tegen mijn moeder gezegd dat we een gedeelte de vriezer in zouden gooien, maar dat heeft hij niet gehaald :') ze vond hem te lekker :p
Dus binnenkort nog maar eens maken haha.

Vanaf gisteren/vandaag weer streng kharm bezig. In december iets hoger gezeten,maar er moet nog flink wat af. Dus weer even weg met de yoghurt en nootjes en weer salades als lunch en ei en weer meer vlees.
De snelle broodjes blijven er wel in, maar als ik niet af ga vallen gaan die er ook weer uit :p

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:00

Ik zit bij allerlei groepen maar post nergens actief
Veel te sektarisch allemaal :evaw:
Ik gebruik ze voornamelijk voor de bestanden

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:34

Haha ja. Iedereen maakt een 'eigen' weekmenu en heeft meteen een eigen dieet :') |o
Ik volg gewoon mijn eigen versie haha.
Vanavond kip in tomatensaus (tomaten eet ik normaal niet omdat dat het afvallen kan remmen, maar de kip moest op en die eet ik niet zonder saus :p )

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 07:57

Vraagje: wat voor een saus eten jullie bij de salade?
Ik gebruik nu mayonaise (0.3 kh ofzo) , maar zie dat ik wat minder vet op een dag binnen mag krijgen. Dus ik zoek sausjes die lekker vloeibaar zijn maar met minder calorien en vet.
En yoghurt is niet mogelijk (remt afvallen bij mij)

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:20

Ik zit eigenlijk ook alleen in de groepen voor de tips en de recepten hoor. Ik post zelden wat.

Oanh is idd ook fijn. Laatst haar chinese tomaten kippen soep gemaakt en viel bij het gezin in de smaak.

Dus voor herhaling vatbaar.

Ik vind het zelf lastig om makkelijk mee te nemen KHA voer te vinden voor een goede lunch op kantoor. Blijf toch een beetje hangen in de salades en dat komt na een poosje mn neus uit.

Wat nemen jullie zoal mee naar het werk voor lunch?

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:23

Ik neem, als ontbijt dan wel, maar zou prima als lunch kunnen Scrambled eggs mee met allerlei groente en kleine stukjes magere ham. Maak het de avond van te voren en zet het na het afkoelen in de koelkast.

Voor de afwisseling doe ik er de ene keer kruiden in en de andere keer een klein scheutje soya saus.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:25

Scrambled eggs is idd een goeie. Al weet ik niet of ik dat koud ook erg lekker vind maar zou dat morgen eens kunnen proberen. Hoeveel eieren gebruik jij daarvoor?

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:26

Ik dacht ook dat het niet lekker was, maar mijn vriend bleef aandringen. De eerste keer een scheutje soja saus er door en ik vind het werkelijk heerlijk! Magere spek er door is ook lekker!

Mijn vriend maakt vaak voor ons beide met 5 eieren. En dan is het een kwestie van groentes er door die je in huis hebt en eventueel ham of magere spek. Beetje op smaak brengen met kruiden en klaar :)
Denk dat 2 eieren voor 1 portie wel goed is. Als je soja saus in huis hebt zal ik dat de eerste keren na het klutsen er door doen. Maakt het erg lekker.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:29

Ga vanavond kokkerellen haha..

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:30

Wij hebben gister ook erg gezellig in de keuken gestaan :D

Het klinkt niet lekker koud, maar ik heb toch erg genoten van mijn ontbijtje vanmorgen. Ben benieuwd wat je er van vind!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:31

Ik ga het je laten weten :-)