Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:46

Zo, gisteren heerlijk uit eten geweest. Kha ging aardig, tot t toetje :') ze hadden een 3 hangen menu besteld en trakteerden ons, dus wilde niet flauw doen. Ben voor de yoghurt gegaan, alleen bleek daar een flinke scheut honing door te zitten, en onderin veel fruit. Nouja :+ vooraf carpaccio en als hoofdgerecht zalm, dus dat ging prima :9 heerlijk gegeten, dat is t belangrijkste

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:58

Goedemorgen

Mag ik me hier ook melden.
Vanaf 4 oktober ben ik bij een diëtiste begonnen met kha lifestyle aanmeten.

Ben sindsdien 4.5 kilo afgevallen.
En ik wil er graag nog 10 kwijt.
behalve kha sport ik 3x per week in de zin van fitness/cardio.
Rijdt ik minimaal 2x per week paard 1 tot 2 uur.
En ga ik deels lopend naar mijn werk 20 min heen en 20 min terug.
De rest met de auto aangezien het 40 min rijden is.

Ik heb een intensief beroep loop de hele dag daarbij ook 3 trappen en moet ook veel tillen.

Ik ben 34 jaar 169cm lang en weeg nu 70 kilo.

Om maar even wat info te geven.

Ik eet op de ochtend

200 ml 0% vet kwark met snufje kaneel
1 vezelrijke cracker belegd

Lunch

2 vezelrijke cracker belegd
100 ml kwark 0% vet
Salade
Kipbouillon

Diner.
400 gram groentes en 1 of 2 stuks vlees
Als toetje kwark

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:52

Fabske wat een boel kwark. Zou mn neus uitkomen op een gegeven moment :=
Ben zelf niet zo`n kwark fan dus vind het 1x per dag wel genoeg haha..

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:17

Sec, nee dat wist ik niet! Maar de diëtist heeft na het intake gesprek nooit meer wat van zich laten horen... Dus of het dan nog voor mij geldig is :+

Lekker Laura! Toetje is zo heel slecht nog niet toch :P

fabske, eet je elke dag zo? Ik zou wat meer afwisselen, je lichaam heeft dat volgens mij ook gewoon nodig. Althans als ik even naar mijn lichaam kijk :)
Vind het ook behoorlijk wat kwark ja :P Maar goed als dit voor jou werkt is dat natuurlijk prima :)

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:24

Nee valt mee hoor, maar niet echt kha :+ maar he, t was lekker, dus ik vind t best :P
Ik weet nu wel zeker dat ik maagpijn krijg van lijnzaad, twijfelde toen of het toeval was, maar nu eerste paar dagen geen lijnzaad gegeten en ging goed, vandaag wel en meteen maagpijn. Daar moet ik dus wat anders voor gaan verzinnen.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:34

Haha daar gaat het om toch :P

Ik ga vanavond uit eten. Heb de kaart al bekeken en het is aardig gluten en lactose vrij, wellicht iets hoger met khd maar ik vind geen zere buik belangrijker dan onder de 30gr blijven :)

Jammer dat je er last van krijgt. Ik heb ook nog een half pak staan, eens zien waar ik dat door kan gooien vind het ook zonde om weg te gooien.

Zo heb ik ook nog een halve pot whey staan maar dat kan ik ook niet meer verdragen.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:45

Geen buikpijn is zeker belangrijker! Heerlijk, geniet ervan!

In kaneelcrunchies verdraag ik t wel, maar dan krijg ik er veel minder van binnen. Maar veel bakken dus O:)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:00

Gaat goed komen :D Weet al wat ik ga eten :')

Oh die dingen moet ik ook nog maken, eens even zien of ik daar morgenmiddag tijd voor heb en anders zaterdag :)

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:05

gribaldi schreef:
Sec, nee dat wist ik niet! Maar de diëtist heeft na het intake gesprek nooit meer wat van zich laten horen... Dus of het dan nog voor mij geldig is :+

Lekker Laura! Toetje is zo heel slecht nog niet toch :P

fabske, eet je elke dag zo? Ik zou wat meer afwisselen, je lichaam heeft dat volgens mij ook gewoon nodig. Althans als ik even naar mijn lichaam kijk :)
Vind het ook behoorlijk wat kwark ja :P Maar goed als dit voor jou werkt is dat natuurlijk prima :)


Je kan het gewoon opvoeren natuurlijk. Als er behoefte is aan bewijs krijg je een aanvraag van belastingdienst en formulier moet je dan in laten vullen door dietist of arts.
Sowieso wel bijzonder dan, want een FODMAP dieet is een tijdelijk dieet van 6-8 weken om uit te zoeken waar je slecht tegen kan, maar geen volwaardige voeding die je maanden vol kan houden...

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:26

Klopt, dit is week 6. Ik heb enkel intake gehad, ze zou een lijst sturen en een schema opmaken en die mij een dag later sturen. Na verschillende berichten vanaf mijn kant, telefoontjes, mailtjes etc. kreeg ik geen gehoor. Had afgelopen week terug moeten komen maar die heb ik afgezegd. Ik heb dit nu zelf 6 weken gedaan met de FODMAP blaadjes die ik had. En weet zo'n beetje wat ik wel en niet kan hebben.
Voorlopig blijf ik gluten/lactose vrij eten :)

En als ik thuis ben kan ik eens wat dingen proberen, maar op het werk, uit eten etc ga ik voor safe :)

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:43

vandaag weer bezig geweest met bakken:

Afbeelding
snelbroodjes ala gobento


Afbeelding
bounty's met 99% chocolade


Afbeelding
broodjes van psylliumvezels

de snelbroodjes zijn voor aanstaande weekend. Ik heb ze belegd en al de vriezer in gemieterd en hoop dat ze dan in de ijskast goed blijven van donderdagavond/vrijdagmrogen t/m maandagmorgen (naja de laatste :P)
de psylliumbroodjes was de eerste keer. ze zijn best lekker, maar je hebt wel een soort zandgevoel (knarsend iets). Maar niet heel storend
Bij de bounty's proef ik bijna niets van het kokosmengsel -O- naja mijn moeder vind ze dan lekkerder :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:55

Die chocolaatjes zien er goed uit zeg! Hoe heb je die gemaakt?

Broodjes sla ik over :')

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:40

Voor de bonbons:
99% chocolade smelten en een laagje in de vorm doen (vorm is va de action).
50gr kokos mengen met 35 gr kokosolie(gesmolten) en een beetje zoetstof.
Even in de koelkast en nar 15 minuten ofzo het kokosmengsel in de vorm erbij doen en de rest vullen met chocolade.

De psylliumbroodjes zijj niet zo'n hit. Ik blijf water zuipen en naar de wc rennen -O-

Die dus alleen nog eten als ik verstopt zit.

Doubtless

Berichten: 8523
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:27

:wave:

Ik heb hier eerder gepost en meegelezen toen ik kha at vanwege antibiotica. Zie dat er weer leven in het topic zit :) eten jullie allemaal arm/beperkt om veel gewicht te verliezen?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:07

Ik doe het om minder buikpijn te hebben en om af te vallen.

Bleh volgens mij kan ik niet tegen die psylliumvezels. Gisteren tussen 8 en 14 uur zeker 3 liter water gedronken okdat ik constant dorst had. Daarna begon ik me slap te voelen en kreeg ik hoofdpijn. Toen maar even snel een beetje zout opgelost in water en dat gedronken en zodra ik bij mijn ouders thuis was een flinke beker boullion erachteraan. Heeft jiet echt geholpen, want ben zodra ik thuis kwam met kotsneigingen in slaap gevallen.

Of ik wordt goed ziek of het is van die vezels. Laten we het 2e hopen.
Nu maar onder de pijnstilling naar het werk..

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:29

Ik doe het om (veel) af te vallen. Ik ben inmiddels 32 kilo kwijt, en wil er nog 24 kilo vanaf. :-)
Ik ben nu 13 maanden bezig, tussendoor nog een operatie gehad aan m'n schouder en ik volg een intensief revalidatie traject.

Helaas gaat het met m'n schouder niet zo goed. Ik hoor morgen of ik weer geopereerd moet worden..

Hoe gaat het afvallen verder bij jullie?

Doubtless

Berichten: 8523
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:38

Ah arabella, ik doe het ook (met periodes) om minder buikpijn te hebben. Ben dus niet de enige daarin.

Wat rot dat je zo ziek bent geworden :(:) hopelijk Vd vezels!

Milatje, dat is nogal. Knap hoor!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:54

Wow knap milaatje,al flink wat vanaf. Ik merk met 12 kilo al het verschil, maar jij zult het zeker merken ;)

Ik ben nu 12 kilo afgevallen sinds eind juli. De laaste maand gaat het voor mijn gevoel heel langzaam. Ben nu wel meer andere dingen aan het proberen (die dus niet altijd goed gaan _O- )
Dalijk na de feestdagen (en eerst 3 dagen disney *\%/* ) weer eens een stuk strenger gaan doen en geen yoghurt amandelmeel etc meer. Hopenlijk gaan de volgende 15 kilo er dan ook af. In principe wil ik nu nog perse 14 kilo afvallen omdat ik dan niet meer obese ben (volgens bmi moet ik onder de 72 kilo zijn om alleen overgewicht te hebben). Planning is dan tot 65 door te gaan. Dat is voor mij een prima gewicht.

Ik hoop idd dat dit het was. Nu alleen nog hoofdpijn, de rest heb ik nu geen symptomen meer. mijn hond heeft de hele avond en nacht naast me gelegen <3 normaal slaapt ze in de huiskamer maar ze was nu stiekum mijn kamer in geslopen.

Vandaag maar wat meer khd en zout eten om dat van gisteren een beetje op te heffen ;)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:12

arabella2000, bedankt voor het recept. Heb je ook wel eens naar iets anders gekeken qua eten dan enkel khd arm?
Vervelend dat je zo last hebt van die vezels!

milatje, netjes hoor :) Balen als je weer een operatie zou moeten ondergaan!

Doubtless, heb je last bij het eten van bepaalde producten?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:38

Ja heb ik wel maar dan had ik vreetbuien en bleeg ik buikpijn houden. Ik heb bij een dietiste gelopen maar ik moest maar volkoren brood eten. Ja dat gaat dus niet. En dat ik toen geen yohurt kon eten was raar maar moest toch.
Naja nu met kh arm geen vreetbuien meer en geen buikpijn.

Doubtless

Berichten: 8523
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:04

Ik weet het niet precies, waar het aan ligt. Maar ik merk dat ik nu in de winter meer koolhydraten eet en minder beweeg & daar wordt Mn buik niet blij van ;)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:03

arabella2000, ik heb dat soort producten laten staan (fodmap) en iets hoger qua khd maar heb tot op heden, *klopt af* geen last gehad. Eet nu voornamelijk gluten en lactose vrij wat echt wel een uitkomst is.. Daarom vroeg ik mij af heb je zoiets wel eens getest?

Doubtless, haha nee dat snap ik.. ligt het niet aan bepaalde voeding?

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:24

Volgens mij al wel eens iets gepost in dit topic maar vooral veel meegelezen.
Ik volg het powerslim programma, kha met vervangende producten. Voor mij een goede tussenstap naar een verantwoord eetpatroon.
Vorig jaar met weight watchers 12 kilo afgevallen tot ik een ongeluk kreeg en het liet versloffen, herstel kostte zoveel energie dat ik in eerste instantie toch niet aankwam. Dat samen met 2 verhuizingen binnen een paar maanden tijd zorgde ervoor dat het grootste gedeelte er weer aan zat ;(
Deze zomer de knop omgezet en onder begeleiding met Powerslim begonnen. Voor mij de stok achter de deur die ik nodig had, elke week heb ik een weegmoment en gesprek hoe het gaat.
Inmiddels ben ik 17 kilo kwijt (en vergeleken met deze periode 2 jaar geleden 20 *\o/* ) en ga ik rustig aan koolhydraten weer opbouwen onder begeleiding.
Het kha eten bevalt me goed dus dat wil ik wel blijven toepassen als ik op gewicht ben.
Ik heb de boeken van Oanhs kitchen en kijk regelmatig online voor leuke recepten, vooral voor het avondeten en tussendoortjes.
Naast kha eten ben ik meer gaan bewegen, 1a2 x per week op de sportschool, 2 x per week zwemmen en 2 x per week paardrijden, verder loop ik af en toe hard, maar niet zo fanatiek en alleen als mijn loopmaatje ook gaat :+ Ik merk wel dat die afwisseling me goed doet, het is goed te overzien.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:14

Wow goed bezig!!

Hier de ultime uitdaging:
3 dagen disney kha :+

Snelbroodjes meegenomen als ontbijt. Pakjes vlees, kaasblokjes en komkommer als lunch en een flinke salade als avondetrn (2 dagen, 1 dag uit eten).

Doubtless

Berichten: 8523
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:41

gribaldi schreef:
Doubtless, haha nee dat snap ik.. ligt het niet aan bepaalde voeding?


Er zijn 6 producten waar ik niet goed op reageer, maar die hebben dan weer niets met khd te maken. Dus in die hoek weet ik het niet goed!