Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:46

Dat klinkt eigenlijk niet heel gek, misschien is het een kwestie van wennen.

Jou zou met de fatsecret app eens een paar dagen kunnen bijhouden hoeveel je aan calorieen binnen krijgt.

EDIT: ik heb zelf eens ingevoerd wat je had opgegeven, en daarbij heb ik de salade, wokgroenten, avondeten-kip en bloemkool niet meegeteld.
Met de yoghurt, mandarijntjes en eieren kom ik op 540 calorieen. Ik denk dat je toch erg laag in je cals zit eigenlijk. Met die salade, kip, groenten kom je vast niet aan 500 cal dat wilt zeggen dat je maar rond de 1000 zou zitten.

dat is echt veel te laag.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 15-02-17 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:48

citrusfruit idd skippen, vetten verhogen. En als je dan nog niks merkt eventueel de zuivel tijdelijk schrappen :)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:57

Maar ik doe het echt om af te vallen. Als ik zeg maar 'gewoon lijn' kom ik ook niet aan de 1000 kcal maar voel ik me niet zo brak als nu.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:59

maar khdbeperkt eten is niet "gewoon lijnen". Je lijf heeft vetten nodig om te kunnen afvallen op deze manier. Anders ga je in eiwitverbranding en dan zul je er nog geen voordeel van hebben. Vraag anders eens advies bij een professional die er verstand van heeft.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:08

Koop het boek van dr. Hofstra en volg die menus. Dat lijkt me oneindig veel verstandiger dan wat je nu aan het doen bent.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:19

Probleem is dat er overal kaas in zit en dat lust ik niet. Kijk maar naar de recepten hierboven. Ik heb al weekmenu's nageplozen en ook daar: overal zit kaas in.

Overigens: dit topic heet toch niet voor niets 'aanrommelaars met khd- arm? Dat is precies wat ik doe :))

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:46

bij dr. hofstra komt weinig kaas kijken.

Wel kwark, noten, rood fruit, salade olijven, mozzarella in de salade, en 's avonds een goed stuk vlees of vis met groenten.

je moet het wel willen. Alleen zeggen 'ik lust geen kaas' daarmee gaat er weinig veranderen denk ik. Zelf eet ik al maanden khd arm en ik eet helemaal niet veel kaas. Hooguit door de salade als ik daar zin in heb.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:09

Ik lust ook geen kaas en ben toch 32,5e kilo afgevallen met dit 'dieet'. Je hoeft echt geen kaas te eten. :D

In het begin had ik ook een honger gevoel. Tenminste dat dacht ik... maar dat was gewoon m'n lichaam die schreeuwde om meer suikers. Dit heeft even geduurd, maar daarna was het weg en kreeg ik alleen 'echte' honger na bijvoorbeeld sporten.

Vervang tussendoor je fruit door groentes (komkommer, paprika, courgette etc), maak er eventueel een kha dipsausje bij om het wat spannender te maken. Een gekookt eitje tussendoor vult ook. En durf vetten te nemen. Ik lees heel vaak dat mensen dit niet doen omdat vetten 'eng' zijn en mensen bang zijn er van aan te komen. Maar het is juist je nieuwe brandstof! Het zal even eng zijn, maar je merkt snel genoeg dat het werkt. Of dat het niet werkt, want het is nog steeds geen wonder dieet!

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:12

Fitzroy schreef:
Gisteren bv :

Ontbijt: 200 gr Griekse yoghurt
Tussendoor: mandarijntje (las later dat dat ook niet goed is) en gekookt ei
Lunch: salade met 75 gr kipreepjes
Tussendoor: mandarijntje en een gekookt ei
Avondeten: Thaise wokgroente, kip en bloemkoolrijst.

Dat was het wel.

Als ik je wat tips mag geven aan de hand van je dag menu:

Wat ik zou doen:
Ontbijt: 100-150 gram Griekse yoghurt, walnoten/lijnzaad/handje rood fruit (of een combinatie daarvan) en eventueel een scheutje slagroom er door.
Tussendoor: gekookt ei + groenten om te snacken (eventueel met dipsaus)
Lunch: een salade (kan ook eventueel met uitgebakken spekjes = extra vetjes!)
Tussendoor: gekookt ei + groenten om te snacken (eventueel met dipsaus)
Diner: veel groenten en vlees (prima maaltijd die jij aan gaf)

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:45

Ik volg hier ook even

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:57

Ik kom ook even volgen, heb niet alle 100 paginas teruggelezen. Kennen jullie palak paneer al? Ik vind het een heerlijk gerecht met weinig snelle koolhydraten

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:30

Ik heb nog wel een heel lekker ontbijtrecept, maar er zit wel havermout in. Dus wel iets aan koolhydraten. Volgens mij ook superlekker 's avonds bij de koffie met ongesuikerde slagroom als een soort verantwoorde appeltaart.

Afbeelding

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:49

Ok heb weer wat lekkere recepten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:59

Ondanks dat ik weer steeds meer koolhydraten eet zitten hier toch zeker wel een aantal recepten tussen die ik binnenkort ga proberen!

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:21

Hij had niet alles gepakt zie ik nu
Deze is erg lekker en doet me denken aan de ei van de mac donalds
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:06

Zitten weer heerlijke recepten tussen :D

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:23

Na een geweldige periode vol McDonalds en andere ongein :D, zijn wij thuis wat bewuster met onze gezondheid bezig. Zo proberen we een paar keer week te sporten en laat ik alle pakjes en zakjes uit de supermarkt liggen. Ook frisdrank en avondsnacks beperken we tot gelegenheden; als er mensen over de vloer komen of als wij zelf een avondje weg zijn. Tot nu toe gaat het ons best aardig af en ik moet zeggen, ik had er ook eindelijk ritme in gevonden ... Tot mijn man gister thuiskwam met het voorstel om minder koolhydraten te eten. Hij wil graag nog wat strakker in zijn vel zitten, maar met ons huidige patroon -hoe gezond het ook leek- wilde dat nog niet helemaal lukken. Klinkt mooi, maar gezien ik de boodschappen doe en kook, ben ik dus de Sjaak nu! :)) Stap 1 is het stippen van dit topic en me maar eens goed gaan inlezen. Er komen ineens 100 pagina's aan informatie en recepten (en linkjes naar nog meer informatie en recepten) op me af, dus ik heb wat te doen. Als iemand van jullie nog een goede starterstip heeft: graag!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:18

Paisano: mijn beginnerstip is: bouw het aantal koolhydraten langzaam af. Mijn fout was om gelijk heel streng koolhydraat beperkt te gaan eten. Gemiddeld rond de 42 gram per dag. Dat hield ik niet vol..
Ik zou beginnen door bijvoorbeeld de broodmaaltijd te vervangen door een koolhydraatarme maaltijd.

Ik hoorde dat als je aardappels kookt met een scheutje azijn er bij, dat de koolhydraten van de aardappels langzamer zouden worden opgenomen in je lichaam.
Iemand van jullie enig idee of dat werkelijk zo is?

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:31

Grappig Itsme,
Ik heb juist het omgekeerde, ik ben in 1 keer overgestapt naar <40 gram kh per dag en het is bij mij juist heel goed bevallen. Ik vind het weer langzaam opbouwen nu ik op gewicht ben lastiger, een soort alles of niets gevoel :D

Mijn beginnerstip: inlezen! Er zijn best veel verschillende manieren van kha eten, de 1 voegt extra eiwitten toe, de ander vooral veel vetten. Wil je vervangende producten kopen of ga je zelf vanalles bakken enz. Lees je in en kies een manier uit die bij je past, zomaar kh schrappen en er verder niet over nadenken is niet zo handig naar mijn idee.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:33

ItsMe2 schreef:
Paisano: mijn beginnerstip is: bouw het aantal koolhydraten langzaam af. Mijn fout was om gelijk heel streng koolhydraat beperkt te gaan eten. Gemiddeld rond de 42 gram per dag. Dat hield ik niet vol..
Ik zou beginnen door bijvoorbeeld de broodmaaltijd te vervangen door een koolhydraatarme maaltijd.

Ik hoorde dat als je aardappels kookt met een scheutje azijn er bij, dat de koolhydraten van de aardappels langzamer zouden worden opgenomen in je lichaam.
Iemand van jullie enig idee of dat werkelijk zo is?


Dat lijkt me onzin, ik zou niet kunnen bedenke hoe dat werkt.

Ik zou ook voor inlezen gaan, koolhydraatbeperkt heeft alleen zin als je het goed doet. Maak een standaard menu en leer wat koolhydraatbronnen zijn. Van daaruit kun je varieren. Begin niet meteen met alle uitgebreide baksels e.d.

Mijn khdarme menu ziet er uit als

O: koffie met volle melk en klontje boter
T: komkommer met pindakaas
L: salade met eiwitbron er in
T: rauwkost
A: groente en vlees
T: blokjes kaas en/of worst

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:37

Lijkt me echt Zo smerig die koffie. :')
Maar dat komt puur omdat ik sowieso walg van melkproducten in mijn zwarte goud _O-

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:44

Die koffie is SUPERlekker, gewoon latte alleen de melk/room is in de vorm van boter.

Ik heb het zelf een tijdje gemaakt met de specifieke olie die ervoor aangeraden wordt, maar het stond me op den duur toch tegen om te ontbijten met een blok boter. Dus ben ermee gestopt. Maar het wás lekker!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:57

wat ik al zeg ... ik walg van melk(producten) in mijn koffie....
jammer, want lijkt me een goeie kickstart

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:08

Ohja haha! Ik zie het nu pas. Dan helpt een blok boter inderdaad niet :Y)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:28

:wave:

Ik wil het koolhydraat beperkte voedingspatroon weer gaan oppakken. Al hoewel ik weet dat het voor mij lastig gaat worden.
Ik vind het zo lastig om de afwisseling er in te houden.. ik kom zo vaak op dezelfde producten/recepten uit, met name de broodmaaltijd(en) vervangen vind ik lastig.
Waarom ik het toch weer op wil gaan pakken? Ik wil de laatste kilo's kwijt (10 á 12kg). Maar dit keer zit er een 'medische' reden achter dat het weer een stukje belangrijker maakt. (Reden via PB)

Mijn planning tot nu toe voor morgen is:
- Voor het ontbijt 1 glas water.
O: 2 gekookte eitjes met een klein beetje zaanse mayonaise
T: 1kop groene thee, 1 babybel kaasje
- Voor de lunch 1 glas water
L: Hachee (gemaakt van rundvlees, gebonden met een klein beetje spelt bloem) en rode kool.
T: 1 kop groene thee en ??
- Voor het avond eten 1 glas water
A: ??
T: 1 kop groene thee en ??

Ik ga het topic eens doorlezen voor ideeën, mochten jullie nog ideeën hebben, hoor ik dat graag.