Wat is nu een leuk kookboek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Wat is nu een leuk kookboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 17:17

Ik heb een leuk kookboek, Basic Cooking.
Staan veel handige dingen in.

Voor de rest ken ik weinig leuke kookboeken. Ik baal er altijd zo van dat je 101 ingredientjes nodig hebt die je daarna niet meer gebruikt en dus weg kan gooien.

Iemand nog een leuk kookboek?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:27

Ik ben erg blij met mijn ingredienten kookboek van de Albert Heijn, maar weet niet of die nog verkocht wordt... Is namelijk ook meteen een naslagwerk. Erg handig

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:03

Misschien één van de boeken van Jamie Oliver?
Ken de boeken niet, maar heb zijn programma's wel gezien en het eten wat hij maakte zag er altijd wel lekker uit Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:47

Essie79, veel recepten kan je ook aanpassen, of ander spul voor gebruiken. En als je gewoon vaak die recepten maakt, dan blijf je ook niet met voorraden zitten Lachen
Ik heb zelf kookboeken die ik niet gebruik, ik gebruik meestal die van m'n moeder, aangezien ik thuis-thuis het meeste bak en andere bijzondere dingen uitprobeer Lachen Maar dat zijn ook oudere boeken, maar ik kan er wel aardig mee overweg

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:18

Ik heb toevallig hier een boek uit de biep liggen van Jamie, erg veel plaatjes, veel uitleg *veel kwa tekst om te lezen* weinig recepten.

Verder vind ik persoonlijk alle kookboeken leuk..

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:41

Kookook is een echte aanrader, is ook een basis kookboek, maar er staan heel veel leuke recepten in. In verschillende graden van moeilijkheid. En de meeste ingredienten heb je vaak wel liggen of zijn handig om te bewaren (zolang het niet bedorven is natuurlijk Knipoog )

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 01:06

In de Allerhande(AH) en in de Boodschappen(te krijgen bij Dekamarkt, maar volgens mij ook nog meer supermarkten) staan ook vaak leuke/aparte dingen in. Daar kun je ook eens in kijken

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:27

Ik vindt die van Jamie Oliver altijd wel leuk en de allerhande van de supermarkt staan ook altijd wel lekkere recepten in.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:43

Jamie Oliver is heel erg leuk! Persoonlijk vond ik zijn eerste boek het leukst. Hij schrijft heel relaxed over koken en het gaat bij hem vooral om de basis. Hij geeft wat tips en door toevoeging van eigen ingredienten en ideeen kun je er enorm mee varieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:35

Ik heb oa een boek van Gordon Ramsay.
Luxe gerechten met (meestal) basisingredienten, duidelijk uitgelegd en veel bijkomende informatie en tips.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:48

Ik ga ook voor Jamie Oliver hij schrijft heel leuk en herkenbaar en ik heb al meerdere malen een succes dineetje op tafel gezet dankzij zijn kookboeken OK dan!

Heb net voor mijn verjaardag weer een uitgave gekregen en ben er helemaal mee in mijn nopjes

Oja, veel recepten haal ik uit de Allerhande van de AH, wat je ook kan doen is gewoon op www.ah.nl bij de recepten kijken en naar eigen smaak allerlei recepten uitprinten, dan heb je een eigen receptenboekje Je kan kiezen uit allerlei recepten en het is echt super handig (heb ik ook gedaan toen ik ging samenwonen.....)

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 10:27

Ik heb laatst zelf ook een heleboel recepten van www.snelklaar.nl afgehaald, verdeeld in verschillende categorien en in een map gedaan. (mutsje Haha! )
Zijn ook leuke recepten.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:57

essie79 schreef:
Ik heb laatst zelf ook een heleboel recepten van www.snelklaar.nl afgehaald, verdeeld in verschillende categorien en in een map gedaan. (mutsje Haha! )
Zijn ook leuke recepten.


Die site is inderdaad prima! Ooit eens een ovenschotel vanaf geplukt en daar heb ik nog steeds succes mee als er "eters" komen: supersnel, supersimpel en blijkbaar vind niet alleen ik 'em superlekker!

Uit kookboeken kook ik weinig, met de recepten uit al die meeneemblaadjes bij supermarkten heb ik al veel te veel keus (ik kom ongeveer eens per maand voor 1 specifieke boodschap bij AH bijvoorbeeld Knipoog), moet er niet aan denken dat ik ook nog een rij kookboeken in de kast heb. Heb wel veel gehad aan het "Haags kookboek", daarin staat tenminste ook hoe je bijvoorbeeld aardappels moet koken en dat is voor beginnende koks toch wel handig, als je niet in de keuken naast je moeder het koken hebt geleerd.... Maar echt "spannende recepten" staan daar niet in, dus wat dat betreft geen aanrader Haha! .

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:10

'Ons Kookboek' van de KVLV, is al een heel oud kookboek, en staan heel veel lekkere en interessante dingen in.
Ik heb het vorig jaar met Kerst gekregen en het is één van de uitgebreidste en beste kookboeken die ik heb...