Boter op brood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Doe jij boter op je brood?

Ja, en het liefst een flinke laag!
5 (4%)
Ja, een beetje
46 (45%)
Nee!!! Ieeeel!!!
51 (50%)

Totaal aantal stemmen: 102


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:34

Ik vind boter alleen lekker wanneer ik kaas op mn brood heb. Verder vind ik het zoo ranzig!
Behalve dan kruidenboter e.d. Tong uitsteken

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:38

Ik eet altijd boter op brood. alleen niet te veel want dan is het echt ranzig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:11

De enige boter die ik lust is kruidenboter, en dat moet dan op een warm stokbroodje

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:13

Nooit!!!! Ik ben sowieso niet gek op boter. Roomboter en kruidenboter zijn helemaal ranzig! Toen we hier van de zomer bezig waren met mijn ouders moest ik speciaal voor mijn ouders boter kopen. Ik weet dat het gezond schijnt te zijn, maar brrrr ik moet er niet aan denken. Als Verena straks aan brood toe is haal ik wel van die mini-kuipjes. Als ze een jaar of 4/5 is mag ze kiezen wel of geen boter.

Weet je wat lekker is op stokbrood? Een beetje knoflooksaus en dan even in de oven. Njammie!

(moet je wel een over hebben..... onze combi-magnetron is opgestuurd vioor reparatie...)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:19

Ik ben ook niet gek op boter. Alleen met kaas ja.
Op een geroosterde boterham vind ik het meestal wel lekker.

Kruidenboter is wel jammie ja

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:49

Absoluut geen boter, alleen bij beschuit met muisjes of suiker. Maar dan wel de overvloed van muisjes of suiker. Moet er niet aan denken die smaak van boter.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:32

Mijn keuze staat er niet bij, ik zou kiezen voor nee, maar niet voor nee, ieeeh. Ik vind het met boter hartstikke lekker, maar alle beetjes helpen, om af te vallen Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:46

Boter gezond? Boter is toch niet meer dan vetstof?
Tenzij je Benecol pakt, daar gooien ze je dood mee op de reclame dat het oh zo goed is voor de cholesterol te verlagen...
Maar dan nog, geen boter voor mij... Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:48

Er zit nog wel meer in boter, al kan ik niet ineens opdreunen wat allemaal (misschien dat Sjakie het kan uitleggen). En al was het alleen vet, je hebt ook nog verzadigde en onverzadigde vetten. En van beide heeft je lichaam dagelijks een bepaalde hoeveelheid nodig om goed te kunnen functioneren. Vet is niet alleen slecht en dikmakend. Knipoog

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:14

Ik doe eigenlijk altijd standaard boter, onder de pasta, pindakaas, hagelslag, jam, vleeswaren, kaas, ei en noem het maar op Haha!

Pff, maar laten we maar niet over roomboter beginnen. Daar kan ik zo een pakje van opeten verschrikkelijk lekker maar zoveel is niet gezond

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:28

Karin schreef:
Er zit nog wel meer in boter, al kan ik niet ineens opdreunen wat allemaal (misschien dat Sjakie het kan uitleggen). En al was het alleen vet, je hebt ook nog verzadigde en onverzadigde vetten. En van beide heeft je lichaam dagelijks een bepaalde hoeveelheid nodig om goed te kunnen functioneren. Vet is niet alleen slecht en dikmakend. Knipoog


In margarine en halvarine zit vitamine A en D toegevoegd. Beide essentiele voedingsstoffen. Margarine bevat voor +/- 80 % vet (kan zowel plantaardig als dierlijk zijn) en de rest is meestal water en wat overige "rotzooi".

Halvarine bevat 40% vet (meestal plantaardig) en rest is grotendeels water (50%) en overige zuts. Het grote water gehalte maakt het tevens ongeschikt om te bakken vanwege het verhoogde gehalte aan emulgeer- en verdikkingsmiddelen. (en het spettert als een tierelier Haha! )

Roomboter bevat 80% vet en bevat van nature vitamine A en D, maar heeft voornamelijk verzadigd vet.

Zo een beetje duidelijk Lachen

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:34

boereboter
mmm
vooral op stokbrood, met een laagje president erop (camembert)
zo lekker njammie krijg nu wel honger he!
jullie stout zijn! jullie mij honger doen krijgen!!! Haha! Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:39

sjakie schreef:
Zo een beetje duidelijk Lachen


Yup, thanks! Lachen

Ik wist dat er bepaalde vitaminen in zitten, en ook dat halvarine veel water bevat. Maar ik had wel verwacht dat jouw uitleg duidelijker zou zijn dan die van mij. Haha!

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:02

Met boter bedoel ik wel ECHTE boter.Niet van dat namaakspul, dat ze marga- of halvarine noemen, bbrrrrrrr. Daar zitten geharde vetten in, slecht voor je!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:03

Zo, ik dacht dat ik een van de weinige was die boter dus echt zoo ontzettend ranzig vind maar dat is dus niet Tong uitsteken

Soms zie ik mijn vader een kei dikke laag boter op zn brood doen Misselijk

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:34

Karin"]
[quote="Tyrza schreef:
Heerlijk: ontbijtje met roomboter en hagelslag. En nog een lekker glas koude cola


Hagelslag en cola op de nuchtere maag? Als ik dat doe, heb ik de rest van de dag knallende koppijn... Ziek
[/quote]

Ik ben wel in 1 keer wakker Haha!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:47

Ik doe alleen boter op m'n brood bij hagelslag enzo. En dan wel roomboter, gewone boter is vies Misselijk
Doe ook boter op geroosterd brood/warme broodjes. En kruidenboter is ook wel lekker

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 01:46

Alleen bij de twee keer in het jaar dat ik hagelslag op mijn brood eet... Ik heb het nooit lekker gevonden, wilde het vroeger al niet op mijn brood hebben, getver!!

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:58

Ik wel altijd.. in boter zitten ook heel veel goede bestanddelen, halvarine dan. ik vind het anders veel te droog, geen dikke lagen natuurlijk maar wel boter. En het is al helemaal stom om er van te denken dat je er dik van wordt want dat is absoluut niet waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:59

Nee, gatverdamme zeg, als ik ergens over mijn nek van ga... *Rilt van afschuw* En hagelslag en dat soort los beleg, dat kan je ook uitstekend zonder boter eten, gewoon een beetje handig zijn, en er niet veels te veel op doen Tong uitsteken

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:27

ik mis een optie, ik doe het soms wel soms niet.
maar als ik het doe zie je het niet eens.
maar sinds ik lijn doe ik geen boter meer op mn brood.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:31

Nooit boter op m'n brood!!! Misselijk

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:38

sjakie schreef:
In margarine en halvarine zit vitamine A en D toegevoegd. Beide essentiele voedingsstoffen. Margarine bevat voor +/- 80 % vet (kan zowel plantaardig als dierlijk zijn) en de rest is meestal water en wat overige "rotzooi".

Halvarine bevat 40% vet (meestal plantaardig) en rest is grotendeels water (50%) en overige zuts. Het grote water gehalte maakt het tevens ongeschikt om te bakken vanwege het verhoogde gehalte aan emulgeer- en verdikkingsmiddelen. (en het spettert als een tierelier Haha! )

Roomboter bevat 80% vet en bevat van nature vitamine A en D, maar heeft voornamelijk verzadigd vet.


..en dan zal je het niet denken, maar roomboter is duidelijk het beste voor je!! Ik heb het al van verschillende diëtistes en fitnesscentra gehoord. Dus allemaal aan de roomboter!!

Ik ben echt een boterfreak. Ik ga verder niets vertellen anders gaan jullie over je nek, maar ik eet echt niets zonder boter. Behalve dan een broodje gezond Haha!
Het zal wel een rare aangeboren afwijking zijn ofzo..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:45

Roomboter is volgens mij het meest natuurlijk, dan is het ook niet zo gek dat dat het gezondst voor je is. Margarine en halvarine zijn toch behoorlijk kunstmatig. Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:51

Ok, er zitten dingen in boter die je nodig hebt... Maar verzadigde/onverzadigde vetten, vitamines enzo zitten toch ook in andere voedingsstoffen... Daarom dat ik boter beetje 'overbodig' vind (en ook omdat ik het dus niet graag eet Haha!)