Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48249
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 10:33

Och jeetje, softijsjes ook al?? :P

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:36

omdat de automaten vaak niet regelmatig worden schoongemaakt en soms lang stilstaan... denk aan een ijsje bij de snackbar om de hoek die ook maar 1x in de week een ijsje eruit draait...(ff overdreven gezegd) Midden in de zomer 30 graden, bij een ijswinkel aan strand kun je rustig een ijsje pakken

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:07

pmarena schreef:
Trouwens wel fraai, dan mag je als je zwanger bent dus geen rauwe melk meer (haal ik hier altijd bij de koeienboer met winkeltje), geen lekker (niet helemaal gaar) vlees meer, geen lekker eitje meer, ook geen pakje zalmplakjes van de Lidl, niet de kattenbak schoonmaken..... pfffft.

Dus dan moet je eigenlijk ineens allemaal ongezonde dingen gaan doen juist: fabrieksmelk en fabrieksbeleg met allerlei E's, doodgebakken vlees..... zou het nou nog uitmaken waar je vlees vandaan komt, dat bvb. anders verwerkt of biologisch of vers-van-de-boer vlees wel gewoon veilig is ofzo? Of juist niet? :)


Inderdaad -O- Met kerst een doodgebakken biefstuk. Je mag al geen wijntje dan is zo'n gekruide schoenzool echt het hoogteppunt van je kerstfeest. ;(

Dat van die biefstuk heeft te maken met een bacterie die ook in kattenpoep kan zitten. Dus biologisch of niet maakt niet uit.

E nummers vallen overigens wel goed te ontwijken(ik maak niks uit potjes ed)

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:17

Ik krijg honger van dit topic! :')

Ik eet dolgraag rauwe biefstuk van onze koe (willie 265).
Als we dan eens biefstuk eten word die van mij heel licht aangebakken zodat de bacteriën die aan de buitenzijde van het vlees zitten (dat zijn er meer als aan de binnenzijde) doodgaan. Hierna snij ik de gebakken buitenkanten eraf en eet deze op.. En daarna het allerlekkerste! Een heerlijke rauwe biefstuk.. Jammie!!

Als ik meeloop in het slachthuis en ik zie die lekkere gespierde billen aan het karkas hangen krijg ik ook altijd honger! Ze rillen ook altijd nog zo heerlijk na! Ik zou er het liefste een grote hap uitnemen :Y)

Ik eet het liefste rauw rundvlees! Gebakken lust ik het ook heel graag!
Ook paard lust ik wel, maar dan wel vlees van een enter of een twenter (liefst belg of haflinger).
Vlees van oudere paarden heeft de typische paardenvleessmaak waar ze in belgië zo dol op zijn. Het is dan ook iets zoeter en daar hou ik niet zo van.
Varken vind ik al een heel stuk minder lekker, ik lust het zeker wel maar ga niet watertanden als ik
eraan denk. Kip ben ik ook niet zo weg van.

Edit: verder ben ik ook dol op rauwe melk :D En gelukkig is dat voor mij makkelijk te verkrijgen!
En rauw eigeel is ook helemaal het einde.. Een spiegeleitje op brood met kaas eronder en dan de dooier
overhouden en die dan in een grote hap naar binnen werken.. Lekker dat eigeel over je tong.. Hmmm!

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:29

EliseBrouwer schreef:
Ze rillen ook altijd nog zo heerlijk na! Ik zou er het liefste een grote hap uitnemen :Y)


Ik lust best wel wat rauw, maar dan zou ik echt niks meer hoeven :n

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:30

Nikka schreef:
EliseBrouwer schreef:
Ze rillen ook altijd nog zo heerlijk na! Ik zou er het liefste een grote hap uitnemen :Y)


Ik lust best wel wat rauw, maar dan zou ik echt niks meer hoeven :n


Nouja, je ziet gewoon een stuk biefstuk nog een beetje bewegen en het is lekker warm.. Dan begint
in mij het oermens te ontwaken en krijg ik honger :=

Anoniem

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:32

Als ik gehaktballen maak (rundergehakt) dan is de helft van het gehakt al op voor ik het in een bal kan draaien _O-

Filet Americain, Tartaar, Preparé, Martino, Carpaccio, een biefstuk die "rare" is, jummie!

pmarena

Berichten: 48249
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 12:37

Hè nee, dan ben ik ook enorm hypocriet hoor, zodra het nog op een beest lijkt of aan een beest zit dan hoef ik niet zo nodig -O-

Spiegeleitje op bammetje rosbief :9 Maar dan wel de dooier kapotmaken en over de hele boterham uitsmeren, dan heb je het meeste plezier ervan :P

equitation

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:40

EliseBrouwer schreef:
Ik krijg honger van dit topic! :')

Ik eet dolgraag rauwe biefstuk van onze koe (willie 265).
Als we dan eens biefstuk eten word die van mij heel licht aangebakken zodat de bacteriën die aan de buitenzijde van het vlees zitten (dat zijn er meer als aan de binnenzijde) doodgaan. Hierna snij ik de gebakken buitenkanten eraf en eet deze op.. En daarna het allerlekkerste! Een heerlijke rauwe biefstuk.. Jammie!!

Als ik meeloop in het slachthuis en ik zie die lekkere gespierde billen aan het karkas hangen krijg ik ook altijd honger! Ze rillen ook altijd nog zo heerlijk na! Ik zou er het liefste een grote hap uitnemen :Y)

Ik eet het liefste rauw rundvlees! Gebakken lust ik het ook heel graag!
Ook paard lust ik wel, maar dan wel vlees van een enter of een twenter (liefst belg of haflinger).
Vlees van oudere paarden heeft de typische paardenvleessmaak waar ze in belgië zo dol op zijn. Het is dan ook iets zoeter en daar hou ik niet zo van.
Varken vind ik al een heel stuk minder lekker, ik lust het zeker wel maar ga niet watertanden als ik
eraan denk. Kip ben ik ook niet zo weg van.

Edit: verder ben ik ook dol op rauwe melk :D En gelukkig is dat voor mij makkelijk te verkrijgen!
En rauw eigeel is ook helemaal het einde.. Een spiegeleitje op brood met kaas eronder en dan de dooier
overhouden en die dan in een grote hap naar binnen werken.. Lekker dat eigeel over je tong.. Hmmm!

Mijn god hahaha :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ hahahaha echte vleesliefhebber. Ik heb dan echt geen trek meer als ik al dat bloed ruik in het slachthuis.

JoyCiej007

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:44

:j ik heb m'n biefstuk ook vaak 't liefst medium of medium rare. Rosbief, ook lekker!
Verder eet ik graag carpaccio en goede filet americain.

En eitjes heb ik het liefste zachtgekookt, en dan wel zó dat het witte wél gestold is, maar de dooier nog niet :j Kreeg ik ook wel eens opmerkingen over van mensen dat dat 'gevaarlijk' zou kunnen zijn.
Ach....... ik rook ook, en niet zo zuinigjes...... da's ook niet gezond hé.

Oh en ik heb met kerst heerlijk gesmuld van rauwe oesters, met een beetje citroensap. Heb 't wel vaker gehad.
Had ze gekocht bij de Liddl, waren nog prima goed en zagen er goed uit, smaakten ook prima.
Ben er helaas wel 2 dagen flink ziek van geweest. Nog net niet spugen, maar diarree joh, níet normaal! -O-
Waren denk ik besmet met het noro-virus........... want het was echt meteen de dag nadat ik ze had gegeten begonnen, en alleen ik had er last van (alleen ik had ze ook gegeten) en de rest v/h gezin niet.
Ik weet dat er een risico aan kleeft, om schelpdieren rauw te eten (mosselen rauw vind ik dan weer niet lekker, die moeten wel gekookt/gebakken/gefrituurd) maar echt goede oesters en dan rauw naar binnen slurpen met een champagne of goede wijn er bij, is gewoon hemels. Dan is 't zonde om ze te bakken, grillen etc.

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:46

En dan te bedenken dat ik vegetariër was toen ik voor het eerst een dagje meeliep in het slachthuis.
Ik was vegetariër omdat ik het "sielugh" vond voor de dieren.

Na mijn eerste dag meelopen (Toen werd de moeder van Willie 265 geslacht) was ik geen vegetariër meer :+

Ik kijk overigens niet mee als er een eigen koe geslacht wordt. Meestal doen ze dat al voordat ik aankom of ik ga een kop koffie drinken met een van de medewerkers en dan doen ze het op dat moment. Zodra de kop en poten eraf zijn kan ik weer rustig meekijken. In principe zou ik het best wel kunnen, maar het is al verdrietig genoeg als er een koe weggaat en ik wil het dier niet herinneren als "die koe die ik geslacht heb zien worden.."

JoyCiej007

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:24

EliseBrouwer; jou verhaal van even hierboven (stukken vlees aan de haak, vers van de slacht) hihi wordt ik ook hongerig van.

Hier achter in 't dorp is een klein 'natuurgebiedje' en daar lopen van die mooie dikbilkoeien (weet zo even niet welk ras, maar ze zijn héel mooi) en steeds als ik ze zie lopen, met name de runderen, dan zie ik dus echt wandelende biefstukkies, hihi :)

tweebelgen
Berichten: 713
Geregistreerd: 24-11-09

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:57

Een broodje 'martino' :9 (filet Americain)

Evelyne79

Berichten: 4005
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:22

tweebelgen schreef:
Een broodje 'martino' :9 (filet Americain)


*\o/* zoooooo lekker he, en al helemaal die saus :9 :9 :9

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:18

Ik heb net een beetje van mijn koftamengsel geproeft. Ik durfde nooit zo goed rauw gehakt te proeven omdat ik dacht dat dat niet mocht ivm gezondheidsredenen. Maar nu ik erover nadenk eet ik ook gewoon filet american en tartaar. Dus vanmiddag voor het eerst geprobeerd en het smaakte goed! Kan ik eindelijk eens goed van te voren proeven of er genoeg kruiden inzitten. :Y)

Sjaap
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:21

Mn vader eet rauw gehakt, slurpt zo de vulling rauw uit een braadworst en zn biefstuk brengt hooguit een minuut door in de pan...

Ben ook wel liefhebber van rauw vlees, maar die braadworst gaat me echt te ver...

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:36

JoyCiej007 schreef:
EliseBrouwer; jou verhaal van even hierboven (stukken vlees aan de haak, vers van de slacht) hihi wordt ik ook hongerig van.

Hier achter in 't dorp is een klein 'natuurgebiedje' en daar lopen van die mooie dikbilkoeien (weet zo even niet welk ras, maar ze zijn héel mooi) en steeds als ik ze zie lopen, met name de runderen, dan zie ik dus echt wandelende biefstukkies, hihi :)


Heb ik ook last van!
We hadden eens een lekkere dikke blaarkop in de melkstal staan :9
Toen ik mijn werkgever vertelde dat ik zin kreeg in biefstuk bij het zien van die koe (Is een heel lief knuffelbeest
overigens) keek hij me heel vreemd aan en verkocht die koe mij een trap :')

Ik vertel het dus tegenwoordig ook niet meer als ik aan het melken ben :=

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:41

_Mara_ schreef:
Ik heb net een beetje van mijn koftamengsel geproeft. Ik durfde nooit zo goed rauw gehakt te proeven omdat ik dacht dat dat niet mocht ivm gezondheidsredenen. Maar nu ik erover nadenk eet ik ook gewoon filet american en tartaar. Dus vanmiddag voor het eerst geprobeerd en het smaakte goed! Kan ik eindelijk eens goed van te voren proeven of er genoeg kruiden inzitten. :Y)


Moet je wel rundergehakt hebben. Varkensvlees is niet goed voor je als het nog rauw is :) Kan trouwens wel, maar dan moet je het op zoveel graden onder 0 laten bevriezen voor zoveel uren, het lijkt wel magie :Y)

Ik eet bijna nooit vlees, maar als ik het eet prefereer ik het ook rauw. Vis trouwens ook :j
Vleesvervangers eet ik overigens ook 'rauw' en koud uit het pakje :')

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:47

Hier ook hoor :j Is er ook met de paplepel in gegoten haha.

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:53

phormicola schreef:
_Mara_ schreef:
Ik heb net een beetje van mijn koftamengsel geproeft. Ik durfde nooit zo goed rauw gehakt te proeven omdat ik dacht dat dat niet mocht ivm gezondheidsredenen. Maar nu ik erover nadenk eet ik ook gewoon filet american en tartaar. Dus vanmiddag voor het eerst geprobeerd en het smaakte goed! Kan ik eindelijk eens goed van te voren proeven of er genoeg kruiden inzitten. :Y)


Moet je wel rundergehakt hebben. Varkensvlees is niet goed voor je als het nog rauw is :) Kan trouwens wel, maar dan moet je het op zoveel graden onder 0 laten bevriezen voor zoveel uren, het lijkt wel magie :Y)

Ik eet bijna nooit vlees, maar als ik het eet prefereer ik het ook rauw. Vis trouwens ook :j
Vleesvervangers eet ik overigens ook 'rauw' en koud uit het pakje :')


Hmm, volgens mij was het half om half gehakt. Nouja, ik leef nog dus het zal wel (Ik had ook echt maar 1 klein mini stukje, daar ga je ook niet dood aan :P )

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:54

Oh je gaat ook niet dood hoor, het is meer met het oog op parasieten :)

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:58

Jep, hartworm geloof ik die ook bij mensen kan nestelen.

zelf eet ik nauwelijks iets rauw, enkel gerookt vlees en ham. Een zacht eitje kan ik ook wel waarderen.

Voor de rest is alles doorbakken en gaar.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:02

lintworm ken ook nog :D
maar houd me ook niet echt tegen :+

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:12

Nee, het was iets behoorlijk gevaarlijks. Longworm of hartworm, en ik dacht dat het hartworm was. Maar om dat terug te kunnen vinden moet ik 100'en sheets doorgaan, dus dat laat ik (toch echt te lui voor).

tweebelgen
Berichten: 713
Geregistreerd: 24-11-09

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:45

Och, in de slachthuizen doen ze zoveel controle op het vlees. Ik denk dat we geen schrik moeten hebben.