Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:22

Oooh ik dacht serieus echt dat ik vrijwel de enige was xD gelukkig zo te lezen niet haha.
ik hou echt van rauw gehak, mn moeder laat nu standaard altijd een beetje ovrt

pmarena

Berichten: 48240
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 08:23

Een beetje overlaten.... -O-

Gehakt dat je al knedend "pikt" is juist het lekkerst :P

Evelyne79

Berichten: 4005
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:25

pmarena schreef:
Een beetje overlaten.... -O-

Gehakt dat je al knedend "pikt" is juist het lekkerst :P



je moet proeven of het goed op smaak is toch? :roll: :P :j :D

mmk58

Berichten: 106
Geregistreerd: 27-10-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:31

Haha leuk te lezen dat er velen zijn die het lekker vinden. Ik dacht ook altijd een uitzondering te zijn, maar niet dus. En ik ben er ook nooit ziek van geworden.
Heerlijk hoor rauw gehakt en een broodje rauwe tartaar met peper, zout en een uitje. Kan ik echt van genieten.

F_Orumster

Berichten: 15337
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:49

pmarena schreef:
Ik vind ook alleen het gehakt van de Lidl lekker, dat heeft de juiste structuur :P

In lidl gehakt zitten van die harde stukjes... brrr.

pmarena

Berichten: 48240
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 09:07

Juist niet!! Daar moet ik ook niks van hebben namelijk, harde en witte stukjes :r

F_Orumster

Berichten: 15337
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:08

Hmm wacht... ik heb het over de lidl rundergehakt die die stukjes heeft. Jij hebt de half om half?

Rennie89
Berichten: 37280
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:09

Nann__ schreef:
Ik vind varkenshaas ook op z'n lekkerst als het nog roze is. Natuurlijk moet je met varkensvlees en kip uitkijken en kan je het beter niet echt rauw eten maar net aan gaar kan wel.
Ik las iets over kip koken. Wat voor stukje van de kip? Ik kook nooit kip maar vind het wel lekker als het zacht blijft!

Maar netgaar is niet meer rauw, dus dat kan prima. Maar gezien we het hier over rauw vlees hebben... Haha

Betreft kip, je kan een hele kip koken, duurt wat langer, dat wel. Maarik doe altijd de borststukken. Ik vind het echt heerlijk als het gekookt is :Y)

kiki1976

Berichten: 16888
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:12

Rauwe tartaar, filet american, biefstuk, etc....heerlijk! M'n briefstuk moet ik ook dan echt ook zo rauw mogelijk anders is het net een schoenzool....

Rauw gehakt eet ik dan weer niet, maar dat is meer vanwege het rauwe ei dat erdoor heen zit.

pmarena

Berichten: 48240
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 09:12

F_Orumster schreef:
Hmm wacht... ik heb het over de lidl rundergehakt die die stukjes heeft. Jij hebt de half om half?


Ja :j

Ik heb altijd de half om half, soms de biologische rundergehakt. Nooit de gewone :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:13

Christiene schreef:
nou ik eet echt geen rauw vlees.. zelfs biefstuk wil ik doorbakken als het rood is eet ik het niet.


Ieeeuuwww....doorbakken...

Ik wil hem ook rood. Carpaccio vind ook heerlijk.
Biefstuk tartaar ook lekker.

Half om half gehakt niet dat wil ik graag goed gaar vanwege het varken.

Roodvlees zeker als het rauw is verhoogd wel het risico op darmkanaker. Niet te veel eten dus.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:13

Heerlijk, rare biefstuk, rauw gehakt, ossenworst en tartaar, carpaccio. MMM ikvind rauw vlees lekker.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:13

ja hoor. Ben dol op carpaccio, tartaar, filet americain, en mijn biefstuk moet rare zijn. Alleen niet gaar varkensvlees en kip ben ik voorzichtig mee.

we zijn wel eensgezind :))

pmarena

Berichten: 48240
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 09:19

Kip wil ik absoluut niet rauw inderdaad. Varkensvlees zeggen ze ook ja...maarja wil toch wel een goed roze varkenshaasje hoor, moet wel nog lekker sappig zijn, niet zo'n bruin ding...

Eieren wil ik ook altijd graag een gebakken spiegelei of zachtgekookt...dat is in principe dan ook nog steeds gevaarlijk...? -O-

Vind het wel apart hoor dat het gevaarlijk zou zijn. Wel interessante reactie trouwens, dat ze er in Dld op testen bij zwangere vrouwen, dat heb ik nog nooit gehoord, doen ze dat in Nederland nooit?

Trouwens wel fraai, dan mag je als je zwanger bent dus geen rauwe melk meer (haal ik hier altijd bij de koeienboer met winkeltje), geen lekker (niet helemaal gaar) vlees meer, geen lekker eitje meer, ook geen pakje zalmplakjes van de Lidl, niet de kattenbak schoonmaken..... pfffft.

Dus dan moet je eigenlijk ineens allemaal ongezonde dingen gaan doen juist: fabrieksmelk en fabrieksbeleg met allerlei E's, doodgebakken vlees..... zou het nou nog uitmaken waar je vlees vandaan komt, dat bvb. anders verwerkt of biologisch of vers-van-de-boer vlees wel gewoon veilig is ofzo? Of juist niet? :)

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:27

Ik krijg helemaal de riebels van dit topic...(en moet helaas meteen denken aan dat afschuwelijke nieuwsitem van een paar dagen geleden waar rebellen in Syrië de organen van hun tegenstanders uit het lichaam sneden en er een hap van namen..)

Rennie89
Berichten: 37280
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:31

wat heeft kannibalisme met rauw vlees eten te maken? :')

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:43

Kom je filet americain in België halen, hier is het nog echt gewoon gemalen biefstuk :9 ! Heerlijk! Carpaccio in een salade of een lekkere rode biefstuk... Krijg je honger van :=

Hier kan je op restaurant ook nog gemakkelijk steak tartare bestellen (= rauw, al kan je het in sommige Nederlandse restaurants gebakken krijgen, wat per definitie onmogelijk is want dan is hij niet meer tartare :+ ). Dan krijg je er een (jaja!) rauw ei bij, kappertjes, sausjes, ui, ... en dan kan je hem zelf bereiden zoals je wil. Mmmmmh :D

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:45

@pmarena, varkenshaas wel roze, maar niet nog een beetje rauw. Je ziet te textuur van het vlees veranderen als het gaar is, en bij rioze is dat net een heel klein beetje. Eieren idd ook met nog een beetje lopend geel :j

@Ine, dat bestel ik ook altijd als ik de kans heb in Belgie. Vorige week ook in Duitsland kunnen eten, jummie!

F_Orumster

Berichten: 15337
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:48

Lopend eigeel vind ik ook brrrrr. De smaak en structuur hou ik niet van.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:53

Hier is het heel gewoon om rauw gehakt op brood te eten, mjammie!

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:54

ook half-om-half (dus met varkensvlees)?

F_Orumster

Berichten: 15337
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:55

Aan de rauwe gehakt-eters:
Jullie vertrouwen dus de supermarkt/bewerker dat ze schoon malen? En er geen troep in zit?
Het is nogal wat oppervlakte wat bevuild kan worden he?

Grote stukken vlees worden minder vies, gehakt zou ik te wantrouwend voor zijn.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:56

ik eet geen rauw gehakt, wel filet e.d. en daarover maak ik me eigenlijk geen zorgen.

F_Orumster

Berichten: 15337
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Rauw vlees eten, wordt dat nou nog veel gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:57

Ik ook niet (al lust ik het niet om de smaak), maar wel gehakt waarvan de bewerker er makkelijker mee omspringt omdat het toch nog 'gebraden' wordt.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:32

pmarena schreef:
Kip wil ik absoluut niet rauw inderdaad. Varkensvlees zeggen ze ook ja...maarja wil toch wel een goed roze varkenshaasje hoor, moet wel nog lekker sappig zijn, niet zo'n bruin ding...

Eieren wil ik ook altijd graag een gebakken spiegelei of zachtgekookt...dat is in principe dan ook nog steeds gevaarlijk...? -O-

Vind het wel apart hoor dat het gevaarlijk zou zijn. Wel interessante reactie trouwens, dat ze er in Dld op testen bij zwangere vrouwen, dat heb ik nog nooit gehoord, doen ze dat in Nederland nooit?

Trouwens wel fraai, dan mag je als je zwanger bent dus geen rauwe melk meer (haal ik hier altijd bij de koeienboer met winkeltje), geen lekker (niet helemaal gaar) vlees meer, geen lekker eitje meer, ook geen pakje zalmplakjes van de Lidl, niet de kattenbak schoonmaken..... pfffft.

Dus dan moet je eigenlijk ineens allemaal ongezonde dingen gaan doen juist: fabrieksmelk en fabrieksbeleg met allerlei E's, doodgebakken vlees..... zou het nou nog uitmaken waar je vlees vandaan komt, dat bvb. anders verwerkt of biologisch of vers-van-de-boer vlees wel gewoon veilig is ofzo? Of juist niet? :)


Brr... spiegelei, bah...

Als zwangere moet je inderdaad erg opletten wat je eet. Nu zal je wel niet bij 1 hap rode steak een abortus krijgen, maar het gaat om de kans. Rauwe melk mag inderdaad ook niet (dus Franse kazen met rauwe melk ook niet), rauw vlees, softijsjes (behalve daar waar je weet dat de automaten regelmatig worden schoongemaakt) en nog veel meer... als je je overal aan houdt (ook de paniekzaaierij) kun je nauwelijks nog wat eten. :Y)