Ik eet met enige regelmaat quinoa en vind het erg lekker, maar ben in mijn recepten nog wat 'saai', dus ben op zoek naar wat meer inspiratie. Ik gebruik het vooral in een soort salade met gegrilde groente en kip oid. Maar er zijn vast wel bokkers die zeggen, dit is zo'n lekkere combinatie dat 'moet' je proberen
Je kan het ook als ontbijt gebruiken: koken in (soja)melk, honing erbij en dat een nachtje in de koelkast zetten. De volgende ochtend heb je een heerlijk ontbijt. Ik eet het zelf vaak ipv couscous oid, ik doe er dus ook vrij simpel mee
Oeh, dat vind ik een goed idee! Ik heb soja melk staan dus ik ga het zo even maken voor morgenochtend! Leuke afwisseling op haver/spelt vlokken. Welke verhouding gebruik jij?
Grapjasjes12
Geplaatst: 27-02-13 21:53
ik werk nooit met verhoudingen Ik zorg ervoor dat de sojamelk een vingertopje boven de quinoa staat ofzo en dan kookt ie denk ik vrij droog in.
honolulu
Geplaatst: 27-02-13 21:54
ik zie het steeds vaker voor bij komen, maar heb het zelf nog niet aangedurfd omdat het me doet denken aan couscous en daar ben ik niet zo dol op. Is de smaak te vergelijken?
Ik maak de amandelmelk gewoon zelf van amandelmeel, maar dat is ook duur helaas. Ik gebruik er erg veel van dus koop het nu via internet per 2,5 kilo. Ik ga het is proberen met soyamelk!
ik eet al tijden gepofte quinoa in mijn yoghurt: jummie!
Heb je al op de FB van Nature Crops gekeken? Daar vind je heel veel recepten! En als je 'vind ik leuk' doet komen er elke dag nieuwe tips en trucs voorbij.