Stoppen met snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Stoppen met snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:47

Help ik word nu al gek := Afgelopen vrijdagavond heb ik besloten om niet meer te snoepen. Ik ben écht verslaafd en daar wil ik van af. Maar nu heb ik zo'n trek in snoep, het is weer maandag, vanavond boodschappen doen en ik ben zo bang dat ik straks toch weer met een lading snoep thuis kom.

Is er iemand die me even moed in kan spreken, of wellicht een mede-verslaafde die ook moeite heeft met niet meer snoepen? :+

ellehcir

Re: Stoppen met snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:47

Aaaahh ik ken het! En dan is het niet 1 snoepje, maar een hele zak gelijk! Dramaaaa haha

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:48

Suiker is de langzame witte dood
Dat zegt me moeder altijd
Dussee... T klinkt dramatisch maar goed xD
En mandarijnen zijn ook lekker zoet en nog gezond ook ^^
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 25-02-13 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:48

"en ik ben zo bang dat ik straks toch weer met een lading snoep thuis kom"

Het voordeel is dat je dat zelf in de hand hebt en dat het niet zomaar in je karretje beland! Zet 'm op meid! De eerste week is het lastigste, daarna wordt het stukken makkelijker. Maak een lijstje en houd je daaraan, zodat je zelf kunt ervaren hoe je je na een week voelt. Succes +:)+

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:50

Hier :o gisteren een hele reep chocolade naar binnen gewerkt ("één blokje, daarna leg ik het weg") na een paar dagen niks. Ik probeer nu te voorkomen dat ik weer aan de choco (of winegums) ga door veel te drinken. Vult de maag, en sinaasappelsap is zoet genoeg om m'n suikerbehoefte onder controle te houden. Maar oh, ik heb zo'n zin in een snoepje :P

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:51

Ik heb het gelijk dat moeders hier de boodschappen doet :+

Weerhoud me er alleen niet van af en toe naar de benzinepomp om de hoek te gaan _O-
Ik eet vééél om op gewicht te blijven, zowel gezond als slecht.
Zou niet weten waar ik het voor moest verruilen :')

Edit; Even een kitkat halen uit de kelder 8-)
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 25-02-13 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:51

Stoppen met snoepen en vervolgens bewerkt sap naar binnen werken verandert niet veel gok ik...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:53

Precies ellehcir, ik kan gerust een zak snoep opeten en een heleboel koekjes en een bak ijs én een zak chips. Op één avond :o Het is echt heel erg.

Denk dat ik vanavond maar héél lekker ga koken om mezelf te troosten maar zie er echt tegenop om de winkel in te lopen := Een lijstje is ook een goed idee! Mandarijnen lust ik niet... maar het geeft me wel hoop dat het na een week minder wordt. Ik heb wel eens een tijdje minder zoetigheid gegeten en toen voelde ik me inderdaad wel beter (meer energie en minder trek) maar toch ben ik weer overstag gegaan. Vooral chocola is écht een probleem.

Traiectum: oh wat knap... 1 blokje kan ik dus ook niet, een reep is zo weg... als ik niks in huis heb is op zich de schade ook wel te overzien, hoewel ik wel eens 's avonds laat naar het station ben gelopen om snoep uit de automaat te halen :o

Doubtless ik koester m'n fles aanmaaklimo, elke avond mag ik 1 glas :+ :o

Een lijstje lijkt me écht een slim idee, meteen even maken!

Samiyah

Re: Stoppen met snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:55

Een lijstje is een goede tip inderdaad :) verder.. neem lekker fruit mee zodat je toch iets hebt als je zin heb in iets zoets.
Sterkte!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:56

Dank je wel... staan al bananen op lijstje. En rijstwafels, ook lekker *zei ze moedig*

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:58

Ik zit nu aan een bakje met verse annanas. Ook lekker fris en zoet, maar een stuk gezonder. Dus sla vanavond in plaats van snoep gezonde lekkere dingen in, zoals fruit, groente en rijstewafels. Dan kan je toch blijven snoepen, maar dan gezond... Dan hoef je je er nadien niet schuldig over te voelen.
Eventueel voor nu tijdens het afbouwen een hele kleine hoeveelheid snoepjes voor als je een echte craving hebt, maar niet zoveel dat je je eraan kan overeten. En geen nieuwe halen als je ze per ongeluk toch opeet. Misschien kan je die kleine hoeveelheid opdelen zodat je vooraf bepaald hoeveel je er op welke dagen van mag eten van jezelf. Dan moet je wel streng voor jezelf kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 25-02-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:00

En een briefje op je portemonnee plakken met daarop 5x de zin: "waarom eet ik dit nu" met de klemtoon steeds op een ander woord. Bewustwording is een belangrijke stap.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:00

ooja hier nog zo'n snoeperd :( ik hou het gewoon niet lang vol, soms gaat het dagen goed en dan ineens moet ik gewoon alles opeten, ben ook echt een emotie eter en dan kan ik niet tegen me zeggen ik neem het snoepje niet pff moelijk moeilijk :)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:01

Gewoon geen zoetigheid in huis halen. Dan zit je er ook niet aan. Ik ben ook iemand die niet zou stoppen met snoepen. Hier liggen op het werk weer paaseitjes. Zolang ik er niet aan kom (en dat vergt al wat inspanning) lukt het nog, eentje nemen en ik ben vertrokken met de één na de ander.
En zo'n suikerverslaving duurt echt een tijdje voor je er vanaf bent. Eerst voel je je slap en hunker je echt naar die suiker! Dan word het meer goesting maar dan denk je "als ik teveel eet krijg ik zo'n vieze smaak in mijn mond, of ik word dan misselijk" en dan heb je er gewoon geen trek meer in. En dan ga je je veel beter voelen! Gezonder, echt waar.
Als je dan toch iets zoets wil, neem dan chocola met 70% cacao, werkt prima bij mij. Is lekker voor 1 blokje maar niet voor de hele reep. Ben nu sinds een maandje aan het oppassen wat ik snoep (en dan zondig ik nog wel eens hoor) en ik ben al anderhalve kilo afgevallen.

Trouwens onder zoetigheid valt gewoon alles wat ongezond is. Dus ook geen pakken chips, worstjes, brokjes kaas etc. :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:03

Kan je niet na het eten boodschappen gaan doen? en dan met avondeten zoveel eten dat je echt niet meer kan? En dan ook nog zo je rondje door de winkel doen dat je er echt niet langs komt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:04

Cerilene_ schreef:
Misschien kan je die kleine hoeveelheid opdelen zodat je vooraf bepaald hoeveel je er op welke dagen van mag eten van jezelf. Dan moet je wel streng voor jezelf kunnen zijn.

Dat laatste schort het 'm dus een beetje aan :+ Als ik eenmaal snoeploos thuis ben gaat 't ook wel, het probleem is als ik in de winkel sta. Ik ben ook niet te dik, helemaal niet zelfs. Alleen wel suikerverslaafd.

Dank voor je post Dana82, ik ben blij om te lezen dat het makkelijker wordt!

vibabu ik ga boodschappen doen om avondeten te kunnen maken ;) Echt vol zit ik ook nooit, snoep kan er altijd wel bij. IJs ofzo. Route door de winkel plannen is wel een slim plan.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:05

Inderdaad zo vol mogelijk naar de winkel gaan, en de rij met snoep/chips overslaan :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:06

Hier ook een snaaikont...ben inmiddels zoveel afgekicked dat ik mezelf elke dag na de lunch 2 blokjes chocolade gun.
Moet van mezelf wel 5x per dag eten...tussen ontbijt,lunch en avond eten verplicht een stukje fruit,kaas of een wortel.Werkt prima maar ruggegraat en wilskracht zijn wel nodig O:)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:07

Oh mijn moeder had het ook heel erg. Zij moest echt stoppen met snoep eten, maar ze nam telkens toch weer wat mee. En weet je wat zij deed? Jezelf helemaal vol eten (met uiteraard gezonde dingen!), zodat je nergens meer zin in heb en dan naar de winkel gaan, dan laat je al die snoep zo liggen :j

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:07

Doubtless schreef:
Stoppen met snoepen en vervolgens bewerkt sap naar binnen werken verandert niet veel gok ik...

Vers sap, niet bewerkt ;)

Koper schreef:
Traiectum: oh wat knap... 1 blokje kan ik dus ook niet, een reep is zo weg... als ik niks in huis heb is op zich de schade ook wel te overzien, hoewel ik wel eens 's avonds laat naar het station ben gelopen om snoep uit de automaat te halen :o

Niks knap, na een liter sap zit m'n maag vol :')

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:08

Ik doe letterlijk mijn ogen dicht als ik de snoepafdeling nader. Niet makkelijk want denk dat een winkel tegenwoorden voor 80% uit ongezonde (en dus lekkere) dingen bestaat.
Gelukkig ken ik er goed mijn weg, anders zou ik nog ergens oplopen :D
Dat is idd iets dat mijn moeder mij leerde, nooit met een lege maag naar de supermarkt!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:08

ik zet even een stipje,
gigantische snoepkont hier :o

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:10

Ik neem ook veel gezonde dingen mee naar het werk. Want ik kan hier dus makkelijk veel snoepen anders.
Ik heb een heel bakje vol. Mijn collega's zeggen al lachende dat de apen in de zoo ook zo'n bakje per dag gezonds krijgen. Maar zo hou je wel min of meer een volle maag en kan dat de goesting wat verminderen.
Veel water of thee drinken, dan lijkt je maag ook voller. Maar da's meer voor de afvallers onder ons maar de goesting naar zoets vermindert daardoor ook wel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:11

Sjors schreef:
Oh mijn moeder had het ook heel erg. Zij moest echt stoppen met snoep eten, maar ze nam telkens toch weer wat mee. En weet je wat zij deed? Jezelf helemaal vol eten (met uiteraard gezonde dingen!), zodat je nergens meer zin in heb en dan naar de winkel gaan, dan laat je al die snoep zo liggen :j

Nee hoor, ik niet.

Ben lijstje aan het maken, en verder denk ik dat ik mezelf maar streng toespreek als ik straks in de verleiding kom. Als anderen het kunnen kan ik het ook :Y)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:12

Ga eerst eten, en daarna boodschappen doen.
Je hebt dan geen honger, dus je koopt veel minder onzin, en ongezonde dingen.