Mayonaise..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Mayonaise..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-13 19:46

Brr, de rillingen lopen me over de rug, maar komt ie!

Van het weekend bleven hier 7 vrienden eten dus ik had lekker makkelijk friet gemaakt! Ik ging eerst met een vriend van me nog boodschappen doen en die vroeg: Heb je mayo? Ja :j Een volle fles en een beetje nog. DAT IS NOOIT GENOEG! En die pakt nog een fles mayo. Ik stond hem aan te kijken vol ongeloof. Ruim 2 grote flessen mayo voor 8 man totaal? Dat word nog 3 jaar dezelfde mayo kaaien :') Maar tot mijn groot ongeloof is het allemaal opgegaan! :wow: Ik vertelde een vriend van me dat en zijn reactie was: Dat is alsnog maar een kwart fles mayonaise, valt best mee :wow: WAT?! Is het dan echt normaal zoveel mayo te eten? Ik sta echt met mijn bek vol tanden. Als ik al iets bij de friet doe is het ongeveer een theelepeltje omdat ik te veel saus vreselijk vies vind.

Bij mij is er dus op 2 kilo friet, een doos frikadellen (2pp) en een doosje snacks later op de avond 1,5 kilo mayo doorheen gegaan :')

Dus. Hoeveel mayo eten jullie bij je portie friet? :D
Laatst bijgewerkt door Cubone op 08-01-13 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt


Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mayonaise..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:48

Ook best wel veel eigenlijk :o

Niet echt afgemeten in hoeveelheden, maar er gaat geen frietje zonder saus naar binnen :))

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:48

gatver, het liefst niks of een heel klein beetje op het topje van mijn frietje! maar als ik inderdaad zie wat sommige mensen wegkanen. Ik houd wel van een beetje extra zout :Y)

ellehcir

Berichten: 812
Geregistreerd: 19-05-12
Woonplaats: Zierikzee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:48

Ik eerder een theelepeltje per frietje haha! En liefst mengen, mayo en pinda hmmmm!

LokiDH
Berichten: 150
Geregistreerd: 18-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:49

Best wel wat. Ik gok op 2grote eetlepels maar eet er ook nog curry bij ^^

....

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:50

Haha oh ik eet wel veel mayo bij de patat hoor :D
Heerlijk :9

Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:52

Verhouding Frietje/mayo is bij mij 60/40 :D Heerlijk zo'n lekkere dikke klodder mayo! :9
Maar dan wel die van Remia extra romig, die van de friettent is niet lekker.

l'imperfection est la beauté

19marjo90

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:53

:wow: hahahahah een kwart fles per persoon!!! ik zou er zo misselijk van worden...
Ik eet ook wel saus bij de patat, maar niet zo heel erg veel...

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:56

Vegenaise met friettt :D :D :D

Ik heb ook altijd een flinke klodder aan mijn frietje bungelen, maar anderhalve kilo is wel erg feel ja... :')


Wir leben auf einem blauen Planeten der sich um einen Feuerball dreht, mit einem Mond der die Meere bewegt, und du glaubst nicht an Wunder?

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:56

Ik hou wel van wat mayo bij m'n eten. Maar zoveel :wow:

Anoniem

Re: Mayonaise..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:01

TS ik deel je gevoelens. Heb denk ik een halve eetlepel mayonaise bij de patat. Overal een flinke klodder mayo op, dan smaakt toch alles het zelfde? Blegh niet aan mij besteed hoor. Heb er liever wat curry of appelmoes bij. Ben dan ook behoorlijk onder de indruk van 1,5 kilo mayonaise. :+

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:03

Nu gaat er bij mij geen kwart van een fles in mn bord. Maar wel erg veel. Vind het heerlijk iedere friet met een grote klodder naar binnen te werken! :9 Ik eet dan wel maar één keer in de week tot één keer in de twee weken friet.

_Orlando_

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:04

Ik eet ook heel veel mayo bij de patat! Lekker :)

FriesRoosje

Berichten: 908
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: In het mooie Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:06

Ik neem alleen ketchup bij mijn tatjes :P en bij de frikadel een klein beetje met een klein beetje curry ( speciaal zonder ui)

toe aan rust en ontspanning neem een kijkje op http://twinstable.webs.com
Hou mijn facebook in de gaten voor de leukste koopjes op het gebied van ruitersportspullen https://www.facebook.com/?ref=logo#!/st ... uitersport

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:26

Ik griezel al van 't idee alleen om zoveel mayo op een frietje te moeten doen.. :n
Soms eet ik het helemaal zonder saus, soms met wat ketchup, soms patatje oorlog. Maar als je 't bij de snackbar haalt, de saus die je er dan bij krijgt gaat bij mij misschien tot de helft op, meer zeker niet. Kan er echt niks van begrijpen dat mensen soms zelfs nog extra saus vragen. :P

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Mayonaise..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:49

Ligt er aan waar ik zin in heb. := Alleen mayo gebruik ik ook maar heel weinig, kijk ook altijd vol ongeloof hoeveel broertjelief aan z'n frietjes smeert. :r
Maar als ik patatje speciaal zelf maak dan gaat er wel een flinke lading saus over, anders plakken de uitjes niet. :D :9
Maar nee, over het algemeen heb ik toch echt meer friet dan saus, wil toch nog wel kunnen proeven wat het eigenlijk is.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:06

Lara_Silver schreef:
Nu gaat er bij mij geen kwart van een fles in mn bord. Maar wel erg veel. Vind het heerlijk iedere friet met een grote klodder naar binnen te werken! :9 Ik eet dan wel maar één keer in de week tot één keer in de twee weken friet.


MAAR 1 x in de week? := dat vind ik echt heel veel, ik weet dat het bij veel gezinnen de gewoonte is maar ons was het altijd heel speciaal..

princesmax
Berichten: 1353
Geregistreerd: 22-04-06
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:14

wij halen altijd bij de friettent en bestel dan altijd een friet met dubbele mayo en satésaus :D Ook bij de snacks bestel ik nog apart mayo :o

I see your true colours and that´s why I love you,
so don´t be afraid to let them show,
your true colours,
true colours are beautiful, like a rainbow.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:20

Ik vind fricandel speciaal heel lekker, maar eet het hooguit 1x per maand.
Mayonaise vind ik lekker bij gebakken aardappels en friet, ik koop bij voorkeur Devos&Lemmens (D&L) met citroen. Bij een maaltijdje gebruik ik denk ik een eetlepel.
Bij de knoflooksaus voor bijvoorbeeld shoarma gebruik ik 1 eetlepel D&L en 2 eetlepels Griekse joghurt.
Ik vind mayonaise van dit merk heel lekker maar eet het niet vaak. Trouwens ook wel lekker met een broodje hard gekookt ei :)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:50

set_elkol schreef:
Lara_Silver schreef:
Nu gaat er bij mij geen kwart van een fles in mn bord. Maar wel erg veel. Vind het heerlijk iedere friet met een grote klodder naar binnen te werken! :9 Ik eet dan wel maar één keer in de week tot één keer in de twee weken friet.


MAAR 1 x in de week? := dat vind ik echt heel veel, ik weet dat het bij veel gezinnen de gewoonte is maar ons was het altijd heel speciaal..


Ik woon niet meer thuis, ik woon samen met mijn vriend dus we kunnen lekker iedere dag zelf beslissen. :) Een bevriend koppel halen gerust 2 keer per week en dan nog een dag pizza.. Dan blijft er niet veel over van de week voor goede maaltijden met groenten enz. Daar let ik wel op dus ik vind één keer echt wel meevallen. :)

edit: spelfoutje + toevoeging
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 09-01-13 00:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Mayonaise..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:53

Ik vreet ook altijd veel te veel saus :'). Hartstikke slecht maar god, het liefst pleur ik overal mayo op :').

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:56

Vroeger at ik bij elk vlees mayo(bijna elke dag), bij het bedenken dat ik een hap vet naar binnen at ben ik daarmee gestopt. Ik neem nu geen saus of soms curry

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Re: Mayonaise..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:58

Damn dat is veel! :oo

Ik eet het niet zo vaak, maar anders heb ik ongeveer aan 1 eetlepel genoeg.

Daar heb je een punt
--> .

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:58

Ik vind mayonaise zo ontzettend goor. Als ik iets vastpak waar het aanzit en het aan mn vingers komt met afwassen bijvoorbeeld al brrrr vieze zooi......

Mooie Brahma kuikens te koop!

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Mayonaise..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:03

Als ik mayo op m'n friet doe, dan gebruik ik ook best veel (2 eetlepels ongeveer denk ik). Maar ik doe er lang niet altijd mayo bij, zonder saus lust ik ook. Maar 1 theelepeltje? Dan kun je er net zo goed geen saus op doen wat mij betreft :D

<3 Tirzah & Serena <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers