Het is weer herfst en er zijn weer volop spruitjes Ik vind ze lekker maar ik ken maar één gerecht ermee en dat wordt wel een beetje saai op den duur. Wie weet er nog een lekkere manier om spruitjes te bereiden?
Uhm rauw in een salade, ik vind spruitjes sowieso heel lekker rauw dan zijn ze echt een beetje pittig. Spruitjes in kaassaus en even gratineren in de oven of spruitjes stamppot.
Ik stoom ze in de stomer, vervolgens maak ik aardappelpuree, bak ik ca 300gr gehakt (2 personen) rul, maak ik een zakje jachtsaus (knorr geloof ik), gehakt in de jachtsaus, en klaar is klara
Benfan
Geplaatst: 21-09-12 16:02
Uitkijken met rauwe spruitjes, die zijn namelijk giftig. Net als bv tuinbonen niet rauw gegeten mogen worden geld hetzelfde met spruitjes.
Ikzelf ben dol op spruitjes, bijna niks zo lekker Jammer dat de smaak in de loop van jaren enorm verandert is doordat veel mensen ze niet lekker vinden. Vroeger waren ze een heel stuk bitterder, ze worden nu steeds smakelozer. Het lekkerste zijn ze als je ze kort kookt, als er nog bite inzit
Koper
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-12 16:02
Kan me d'r niks van herinneren Mandy Is banaan echt lekker met spruitjes??
Klinkt goed Stef. Ben niet zo'n gehakteter (voorkeur voor spek!) maar ik ga 'm een keer proberen.
GamblersCup
Geplaatst: 21-09-12 16:03
Oeh, spruitjesstamppot klinkt lekker, nog nooit gemaakt! Wat voor vlees kun je daar bij doen?
@gambler, grove worst, balletjes, spek, rundvlees.. alles wat maar een beetje smaak heeft.
Koper
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-12 16:05
Stamppot lussiknie maar ik wil ook wel weten wat je je zoal bij spruitjes + aardappels, in wat voor vorm dan ook, kunt doen. Mijn recept is met rijst. Maar met gierst wil het ook.
Benfan
Geplaatst: 21-09-12 16:05
Wat dacht je van een stoofpot.. is ook erg lekker.
Wat leuk, recepten met spruitjes. Daar valt wel wat mee te doen. Witlof met banaan is overigens ook lekker, dus ik denk dat dat met spruitjes ook wel goed komt