Borstplaat

Moderators: Nadia, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Yootha

Borstplaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 18:09

Lielle schreef:
Recept:
500 gr witte basterdsuiker
1 3/4 dl koffiemelk
50 gr boter
twee eetlepels oploskoffie (of heel sterke koffie en wat minder koffiemelk

in een steelpan met dikke bodem doen en de suiker op hoog vuur laten oplossen. Dan onder zeer regelmatig roeren laten inkoken totdat een druppel die je in een bak koud water laat vallen tot een stevige bal te vormen is, die ook boven water zijn vorm behoudt. Dit is erg lastig uit te zoeken, en bepaalt dus of je borstplaat te hard of te zacht wordt. Haal de pan van het vuur en roer de massa door tot de eerste kristallen gaan vormen. Giet het dan uit in ingevette borstplaatringen (of een lage ovenschaal; ik had de quiche vorm, werkte ook goed). Snijd de borstplaten evt in stukken als deze half hard is. Droog bewaren.

We gaan dus morgen als het lukt borstplaat maken, maar nu staat in het recept dat er koffie in moet. Als ik chocoladeborstplaat wil, moet dat dan vervangen worden door cacao?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:10

Als je nog meer calorieen wil kun je ook slagroom gebruiken ipv koffiemelk Tong uitsteken

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:17

Ik zou half slagroom, half koffiemelk doen.
Ja kan idd cacao gebruiken, maar ik zou er niet te veel door in doen, pure cacao is nogal sterk.

Annegiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:23

ook heel lekker met rozijnen en amandelen.

jammie

1+1 = 11

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie