Recepten onder de 2 euro per persoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 20:00

Hallo Bokkers,

Momenteel ben ik de op de besparingstoer en ik ben erg benieuwd of jullie nog recepten hebben die onder de 1 a 2 euro per persoon blijven! Mijn vriend ik maken nu een lijstje met de kosten van elke maaltijd die we maken en ik schrik me soms rot wat sommige dingen kosten. Hopelijk hebben jullie nog goede ideeén!

Groetjes Michelle

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:03

Je kunt bij de Lidl van die kant en klaar pakken bami of nasi kopen voor 2 of 3 euro, en satestokjes per 3 voor 0,30 cent :) Heb het laatst met een vriendin gedaan en was prima te doen.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:03

Spagetti pakken van de aldi/lidl, kosten hier in BE 70/80 cent, kun je gemakkelijk met z'n tweeën van eten. Is een pak incl. spagetti, saus en kaas. Je kan aan de saus dan eventueel nog een uitje en zelfs wat gehakt toevoegen. Goedkoop en toch lekker :D

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:03


zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:14

Pannekoeken kosten ook bijna niks om te maken.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:15

Als je eind van de dag naar de markt gaat heb je een hele tas met verse groenten voor maar 3 euro, daar eet je een week van. Beter dan al die kant en klaar gerechten waar je anders in terecht komt.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:16

Ik heb net bij de AH een kaartje meegenomen met een recept wat 2 euro pp kost :) Zal vast ook wel allerlei recepten op de site van de AH staan.

annepaardoes

Berichten: 7156
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:23


TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:25

Pannenkoeken, goedkope groenten met aardappels, omelet, salades, allerlei soepen... Er is héél veel dat niet zoveel hoeft te kosten.

Kies voor groenten van het seizoen, ga tegen sluitingstijd naar de markt, maak veel dingen zelf en kies huismerken, enz.
Gebruik je fantasie, je kunt enorm veel dingen lekker vers klaarmaken. :)

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:29


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:30

Ik ben wezen shoppen en heb alleen hele gezonde dingen gekocht, heb dus gekeken naar alles wat meer dan 10 gr suiker bevat en alles wat heel koolhydraat rijk is, dat mocht fijn blijven liggen..

En dan hou je weinig over, dus dat is dan alles wat er over is...heb 4 tassen vol gehaald voor 80 euro en daar zaten 3 dure dingen tussen....de rest is eten, daar kan ik 2 weken mee doen....met 2 mensen....
De reden?Ik ben op dieet...maar moet wel normaal kunnen eten en kunnen koken.....

Op die manier eet je dus verse groenten, geen vlees of vis, kaas of vleeswaren, maar alles van de groente afdeling, hele arme crackers, alles van euroshopper..., sauzen zelf maken, geen potten, niks geen potten van alles, maar alles zelf maken....want dat is stukken goedkoper....

Goedkoop boodschappen doen met goedkope produkten die in blik/karton of half klaar zijn, zijn ongezond, heel erg gezoet om smakelijk te maken, in verhouding duur en maken je moddervet.......

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:38

Offtopic Ik vind persoonlijk dat niet alles goedkoper is om zelf te maken Russel, maar het is vaak wel vele malen lekkerder!

Ontopic, ik heb niet echt tips TS, maar ben wel erg benieuwd naar ideeen van anderen dus lees hier ook even mee!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:53

- Soep met brood/ui/kaas uit de oven
- Pizza zelf maken van brooddeeg met beleg naar eigen keuze (basis = tomaten puree à 7 cent, deze met water aanlengen en wat kruiden erdoorheen).
- Pasta met zelfgemaakte saus, koop vlees uit diepvries is vaak goedkoper en zit vaak al in porties (bv gehakt van de lidl).
- Rijst met (nasi) groente en gebakken ei en/of kip er doorheen. (Koop een grote zak Surinaamse rijst, kan je heel lang mee doen).
- Stamppotten hoeven ook niet duur te zijn, koop goedkope groenten. Prei is momenteel niet duur (nog geen 30 cent voor een prei).
Dus prei stamppot met gekookte ei en hamblokjes.

Puck79

Berichten: 650
Geregistreerd: 07-05-04

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:11

Pasta met witlof, champignons en spekjes (staat ook bij de budgetreceoten van de AH). Is erg lekker en makkelijk :) misschien dat het net boven de 2 euro uitkomt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:21

DebGizmo schreef:
Offtopic Ik vind persoonlijk dat niet alles goedkoper is om zelf te maken Russel, maar het is vaak wel vele malen lekkerder!

Ontopic, ik heb niet echt tips TS, maar ben wel erg benieuwd naar ideeen van anderen dus lees hier ook even mee!



Ja je hebt wel gelijk, bij de Lidle heb je hele goedkope potjes en pannetjes, maar als je leest wat er in zit, eet je dus rommel...tomatenpasta maak ik door een aantal tomaten geheel in de pan te doen, weet niet of dat goedkoper is, maar wel echt eten..

Als je probeert suikers te vermijden, dan heb je ook minder honger gevoel en eet je ook minder dan dat je zou dan van al dat snelle voedsel

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 21:23

Bedankt voor de leuke reacties!

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:49

Pakjes en dergelijke ben ik ook niet van. Veel recepten blijven wel onder de twee euro, maar dat is dan voor 4 personen. Hebben jullie een vriezer? Ik denk dat het veel scheelt als je wat groter kookt en de rest invriest. Maar dan moet je wel een aardig formaatje hebben..

Verder schijnt het ook nogal te schelen als je 't op de markt koopt. Bosui bijvoorbeeld is bij de AH echt achterlijk duur, maar zooo lekker. Op de markt een stuk goedkoper. AH gebruik ik wel veel voor recepten, kun je ook selecteren op budget.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:55

Wij proberen ook veel meer budget boodschappen te doen, als je weet wat je nodig hebt en de acties in de gaten houdt (dus een beetje testen en vergelijken bij verschillende supermarkten), dan kan dat bijvoorbeeld al een hele hoop schelen! Wij kochten altijd alleen bij de Appie en dachten dat dat duur was, tot we gingen verhuizen en in de buurt van de C1000 kwamen te wonen... Nu doen we eigenlijk alleen nog maar boodschappen bij de Lidl en alles wat we daar niet kunnen krijgen halen we bij de Appie en heel zelden (als we snel wat nodig hebben en niet langs de appie kunnen oid) gaan we naar de C1000.

Maar ik ga ook even dit topic in de gaten houden, want dat zal wellicht weer een paar euro's schelen :D

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:57

Het enige wat ik lastig vind aan de markt is dat de prijzen er niet bij staan, dat zou het een heel stuk makkelijker maken! Ik ben zo'n type die op de markt dan ook echt iets zou kopen als ik vragen heb gesteld, ookal heb ik het eigenlijk niet nodig :o

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:04

Ben ik ook hoor :P Maar bij ons staan de prijzen er wel bij! Da's wel vreemd idd!

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:08

Echt recepten niet zo gauw, maar met kortingshoppen kom je een heel eind :D

Van de zomer ging ik elke dag naar de Appie (woonden er tegenover en hadden een mini-keuken met bijpassende vriezer en koelkast :') ) en gewoon kijken wat er met korting werd aangeboden. Kookte dagelijks voor 3 personen, was zelden meer kwijt dan 5 euro en dan hadden we écht lekker en gevarieerd eten :D Had bijv een keer noodles met gehaktballetjes in oestersaus met wokgroenten... 4 euro kwijt := T was elke dag een beetje puzzelen; ik pakte bij elke afdeling (dus pasta/rijst/aardappel, groente, vlees/vleesvervanger en evt smaakmaker als saus oid) iets met 35% korting of in de aanbieding en ging dan combineren heen.

Gewoon proberen slim te shoppen en goed op de prijzen letten, dat scheelt al de helft :) Niet van tevoren bedenken wat je wilt eten maar het laten afhangen van wat je goedkoop kunt kopen :)

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 22:25

@Amyz . Bij mijn ouders in Elburg heeft de Plus vaak inderdaad van die dagaanbiedingen maar hier in Eerbeek wordt dat helaas niet gedaan.

We hebben een grote vriezer dus ik koop vaak veel in een keer als het in de aanbieding is.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:28

Regelmatig vega koken kan ook schelen in je budget trouwens. :)

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:37

Je kan ook veel lekkere dingen maken met bladerdeeg, bladerdeeghapjes, hartige taarten, of bijv. loempia's met filodeeg.
Gevulde tomaat of paprika hoeft ook niet duur te zijn.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:45

Ik ga ook naar de markt voor groenten. Hier hebben ze de 1 euro bakken. Groenten die niet meer helemaal mooi zijn gaan in die bakken en die kun je kopen voor 1 euro (en die zitten héél erg vol). Ook zijn de pakken tofu en tempeh daar voor 1 euro.
Tel daar een kilo rijst van 80 cent bij op en op deze manier maak ik een maaltijd voor 2 personen die misschien per persoon 40 cent kost :P