Ik overweeg vegetariër te worden, maar lust geen soja....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ik overweeg vegetariër te worden, maar lust geen soja....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:26

Dat is voor mij nog even zoeken hoor :j

ik vind het hoogst avontuurlijk, kan ik wel zeggen :D

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ik overweeg vegetariër te worden, maar lust geen soja....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:46

Alsof vegetariërs de hele dag door soja lopen te kanen :+ :')

Er is echt heel veel mogelijk. Zelf een beetje onderzoek doen (de wereld buiten Bokt enzo) en dan zul je heel ver komen. In de Allerhande van de AH staan bijvoorbeeld elke keer een aantal vegetarische recepten. Ook de gewone recepten zijn makkelijk om te bouwen naar een vegetarische variant, zonder dat je met bergen soja moet slepen. Jamie Oliver heeft ook veel smakelijke vegetarische recepten.

Ik eet zelf wel regelmatig vleesvervangers. Niet omdat ze iets moeten vervangen maar omdat ik ze gewoon erg lekker vind. Toscaanse carré, Griekse rondodingensgeval.. :9 Of de satéstukjes van Quorn door de nasi. Jum!

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:05

Vaak wordt er inderdaad gedacht dat het heel lastig is om vegetariër te zijn omdat je dan vanalles zo moeten vervangen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er helemaal niks 'voor' doe. In de meeste gevallen laat ik gewoon het vlees weg :P ik heb nergens last van,in het begin vaak even met een vingerprikje laten checken, maar geen hb tekort. Zoveel vlees heeft een mens niet nodig en hoef je dus ook niet te vervangen. Het enige wat ik heb is sinds ik vegetarisch ben (wat ondertussen ook al weer jaren is :oo als ik er zo over denk) een onwijze behoefte aan kaas :P.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ik overweeg vegetariër te worden, maar lust geen soja....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:12

Oeh ja, kaas. Kaasomelet, kaas onder een zacht gekookt eitje, quiche met veel kaas, toastje met brie, broodje gezond met oude kaas en honingmosterdsaus.. :~

Ik ben vegetariër vanaf mijn 17e, nu alweer zeven jaar dus. Ook alweer een aantal jaar bloeddonor. HB is telkens prima en doe er net als Krips ook echt geen moeite voor. Slik geen extra vitaminen ofzo. Veel groente, veel volkoren producten, zuivel (biologisch). En af en toe zo'n jummie Tivall ding :9

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:20

Kaas is heel lekker ja... maar vegetarische kaas is wel erg duur vind ik :o

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ik overweeg vegetariër te worden, maar lust geen soja....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:24

Uhu. Gelukkig ben ik de enige die het eet dus dat scheelt alweer. Daarnaast heeft de AH een groot assortiment in Franse kaasjes met vegetarisch stremsel voor een hele normale prijs. Gewoon bij de kaas/deli-afdeling.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:26

Dat is waar :j , en handig voor wie van Franse kaasjes houdt. Ik ben meer van zo'n geel blok jong belegen :D

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ik overweeg vegetariër te worden, maar lust geen soja....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:30

Bleeegh. Extra belegen tot oud. Old Amsterdam bijvoorbeeld :~
Moet zeggen dat ik er met kaas wel zo bewust mogelijk mee om probeer te gaan maar daar niet altijd in slaag. Eet ook voornamelijk vegetarisch omdat vlees me om verscheidene redenen tegen is gaan staan, niet alleen omdat diertjuhs in de hamburghuh sielugh zijn :))
Kaas (en de rest van de zuivelproducten, eieren) zoveel mogelijk bewust maar ongetwijfeld niet altijd volledig vegetarisch.

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: Ik overweeg vegetariër te worden, maar lust geen soja....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:32

Precies Berdien, zo ga ik er ook mee om. Ik probeer het allemaal zoveel mogelijk, maar toch. Ik heb meerdere redenen geen vlees te eten, maar ik wil het wel leuk en houdbaar houden. Let wel altijd bij zuivel en dergelijke op biologisch e.d., maar ik ben geen veganist :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:34

Vegetarische kaas? wat moet k me daar bij voorstellen? Dat heb ik nog nooit gehad/gezien.. Terwijl ik al 10 jaar vegetariër ben (of altans dat dacht ik :')

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:35

Vegetarische kaas is kaas die is gemaakt met vegetarisch stremsel, dus plantaardig stremsel ipv stremsel van een kalfje.
Laatst bijgewerkt door Koper op 13-02-12 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:36