studenten: wat eten jullie nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

studenten: wat eten jullie nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 17:37

Sinds een paar weken ben ik ook een student. Ik woon in een huis helft studenten, helft werkend. En ik vraag me toch regelmatig af waarom dat de helft niet verhongert is. Er is naast mij maar 1 meisje dat ik ik regelmatig fatsoendelijk iets zie koken. Maar de rest?... of ik zie ze niet koken of ze gooien een potje knakworstjes in een pan.

Ik eet dus echt iedere avond een stukje vlees, groentes en aardappels of rijst oid. of bijv pasta.

Wat eten jullie nu?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:05

Vanavond zuurkool gegeten, zelf gemaakt, geen magnetron maaltijd \o/
Maar ik ben een slechte kok en lui. Dus ik haal toch wel regelmatig een pizzatje.
Of maak iets makkelijks, pasta of couscous oid.
Verder gewoon regelmatig bij m'n moeder eten om nog iets gezonds binnen te krijgen :P
Maar ik heb wel altijd het plan om beter te gaan eten en vaker te koken :P

Anoniem

Re: studenten: wat eten jullie nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:06

Haha bij ons zie ik ook bijna nooit iemand koken :+ 9 huisgenoten.. Ik ben zelf nog aan het uitvogelen wat ik allemaal kan maken :j Maar ga niet op droog brood leven sowieso.. :))

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:08

Hier kookt echt iedereen normaal! dus pasta of wok of gewoon aardappelen,vlees, groenten.
Maar vorig jaar leefde ik zelf vooral op opwarmsoep en kant-en klare maaltijden :')
Het is dat iedereen hier kookt, dat ik ook maar mee ga doen :+

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:10

Ik heb net soep met een pistoletje brie gehad, omdat ik geen zin had om te koken. Gister nasi en de dag daarvoor curry. Meestal kook ik met mijn lover, anders met een vriendinnetje. Altijd veel groenten, geen vlees en geen pakjes en zakjes. Maar je hebt gelijk: mijn huisgenote vreet 3x per week pizza.
In mijn eerste huis woonde een jongen die op maandag zo'n voordeelpak slavinken of kipschnitzels, sla, tomaten, ui en aardappelschijfjes kocht. Daar maakte hij dan een grote bak sla van, bakte er een vleesje en wat aardappels bij, at dat op, schoof de overgebleven sla (aangemaakt en onafgedekt) weer de koelkast in en at zo van maandag t/m donderdag hetzelfde. Je wilt niet weten hoe die sla er op donderdag uitzag :')

Mootje

Wij kookten bijna altijd voor de hele groep. We woonden met 7 meiden in 1 huis.
Favoriet waren zuurkoolschotel, pasta, knorr wereldgerechten, roerbakgerechten of gewoon aardappelen vlees en groente.
Als er vriendjes werden voorgesteld aten we standaard burritos.

mrjlnx

Tsjah ik ben ook student, woon op mezelf, maar niet in een studentenhuis. Ik kook elke dag gezond voor mij en mijn vriend. Okay, ik geef eerlijk toe ik maak soms wel eens 2 keer in de week pasta, maar over het algemeen elke dag aardappels, gehaktballetje, groenten en dan in het weekend aparte dingen zoals ovenschotels.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:24

STW --> VT

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:25

Ik eet vooral veel pasta en risotto. :9 Vind het heerlijk, is vrij makkelijk en je kan lekker variëren. Ben sowieso niet zo'n vlees-aardappel-groente mens, ik eet eigenlijk amper vlees. Aardappels bakken en dan sla erbij vind ik ook wel lekker. Als geen zin / energie heb om te koken dan haal ik kant en klare lasagne voor in de oven :D Ik kook soms voor 2, maar eet ook vaak alleen en dan kook ik soms ook voor 2 of 3 :+ en dan vries ik gewoon in wat ik over heb. Scheelt ook weer geld *D

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:29

Haha, de openingspost komt me erg bekend voor.

Ik probeer elke dag gezond te koken met een vleesje, aardappels en groente en afwisselt met rijst en pasta.
Heb helaas geen vriezer dus invriezen gaat wat moeilijk helaas.

Iemand nog leuke tips voor een eenspersoonsmaaltijd? :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:49

Chrissie schreef:

Sowieso ben ik fan van de recepten van ah.nl, makkelijk te maken/recept te volgen, je vult je ingredient in en er komen tientallen opties uitgerold, je kunt het evt uitgebreider zoeken door bijv de kooktechniek in te vullen die je wilt gebruiken.

1 pans maaltijden die ik regelmatig maak (ben alleen geen student :P):
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=529490&rq=hoofdgerecht+zalm+venkel

als je een oven hebt:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=534170&rq=hoofdgerecht+kabeljauw+oven
ik gebruik hier pangafilet voor btw

Of pasta met spinazie, roergebakken kipfilet en roomkaas, als 'saus' voor de pasta gebruik ik dan dus de spinazie (uit de diepvries, geen verse), en roer roomkaas op het laatste moment erdoor, zeer snel klaar en lekker

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:34

Toen ik nog studeerde en alleen woonde kookte ik wel elke avond gezond voor mezelf. Veel wokken, pasta, overschotels, maar ook aardappels,groenten en vlees. En als ik geen zin had om te koken maakte ik salade met vis of kip en stokbrood.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:35

Bij mij hier in huis kookt ook bijna niemand, snap echt niet wat ze eten!

Ik eet vaak aardappels, groente, vlees. En dan neem ik van die voorgekookte krieltjes in een zakje, die zijn 90 cent en kan ik 3 keer van eten. Dan gewoon groente uit de aanbieding erbij. Vlees koop ik in voordeelverpakkingen en vries ik per portie in.

Verder veel pasta. Spinazie met roomkaas en spekjes of kip als saus vind ik echt heerlijk. Stukje kip aanbakken en dan een schep pesto en scheut slagroom erbij is ook erg lekker als pastasaus. Dan moet er nog wel iets van sla naast om het gezond te houden.

Gister heb ik wat stukjes aardappel even gekookt, mengen met roomkaas, stukjes paprika, mais en een blikje tonijn, dan in een ovenschaal met kaas erover. Heerlijk en goedkoop! Vanavond worden het burritos, ik ga een gehaktmengsel maken met paprika, mais en tomatenpuree erdoor (nog over van gister) en dan in een tortilla met veel kaas erover even in de oven.

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:48

Ik kook eigenlijk altijd zelf. Meestal aardappelen(/rijst/pasta/couscous) vlees groente. Soms iets van een ovenschotel of omelet. Alle restjes gaan in de diepvries, zodat ik het later nog een keer op kan warmen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 21:07

Chrissie schreef:
Haha, de openingspost komt me erg bekend voor.

Ik probeer elke dag gezond te koken met een vleesje, aardappels en groente en afwisselt met rijst en pasta.
Heb helaas geen vriezer dus invriezen gaat wat moeilijk helaas.

Nou wat ik doe is ik koop zo'n pakje vlees van 2. Dus 2 stukjes bief bijv. koop (wel lui) voorgekookte aardappelschijfjes. En bijv. iets van boontjes. Daar eet ik dan 2 dagen van. Op maandag heb ik meestal iets uit een potje want m'n school is pas uit om half 6 dus heb dan geen zin om allerhande groente te gaan wassen en snijden, dus doe ik lekker makkelijk. Anyway, stukje vlees in de koelkast in een stukje folie oid. volgende dus nog prima te eten. Dat is dus wel handig als je dus geen diepvries hebt.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:10

Bewaren in de koelkast voor 1 a 2 dagen doe ik ook regelmatig. Bedankt voor de tips hier!
NieneWiep; Wat maak jij leuke maaltijden zeg! Leuk! Heb je nog meer tips?

Net lekkere maaltijdsalade van de AH gegeten na het sporten :9

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:13

Vaak wel pasta, rijst of aardappeltjes. Heb bewust geen magnetron, dus geen pizza's ed voor mij. :) Ken veel studenten die dat wel doen inderdaad. Zij hebben dan gewoon een magnetron op hun kamer staan en warmen daar gewoon iets in op. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:15

Wij hebben een combimagnetron in de keuken staan, dus ik kan álles wat makkelijk is maken :') Maar ik hou me in! O:) Al ga ik binnenkort toch maar eens een pizzatje erin mikken denk ik :=

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:18

Ik heb nu sinds ik op kamers zit nog maar 1 keer een kant en klaar pizza gegeten en dat was omdat het moest voor school :P En 1 keer maaltijd salade, maar ik kook eigelijk altijd.
Ik kook altijd hele maaltijden, dus nooit aardappels groente en vlees omdat ik dat niet lekker vind.
Rissotto, quiche, pasta salade, soep, zelfgemaakte pizza. Vaak maak ik iets meer zodat ik er een paar dagen van kan eten.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:37

Ondanks het feit dat ik de makkelijke dingen als pizza/patat(met een snackbar op 2 minuten loopafstand waar ik op kijk vanuit mijn flat)/magnetron lasagna ed erg lekker vind, heb ik het dit jaar nog geen enkele keer gehaald. En ik ben toch al mooi 4 weken bezig! *\o/*

Ik doe meestal ook wel gewoon groente/aardappels/vleesje. Gewoon ook omdat het lekker is. Rijst is ook wel erg gemakkelijk en andere pasta's. Ik heb natuurlijk ook wel de echte studentikoos momenten waarop ik een blikje ragout opwarm, een beetje rijst kook en dat door elkaar gooi. Binnen 5 minuten klaar, best lekker en enorm vullend :))

Nadeel aan alleen koken is dat je vrijwel altijd over houd, voordeel is dat je helemaal zelf kan bepalen wat je eet! Ik eet ook vaak gezellig met vrienden, dan weer bij mij, dan weer bij hun. Toppie allemaal! :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 06:50

Ik eet heel vaak rijst. En ik gooi overaal champignonnetjes uit een potje door heen, en garnalen. :+
Verder eet ik wel groenten.

Ik heb alleen totaal geen inspiratie op wat ik vanavond op eten. Heeft iemand een goed plan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:01

Red_Savage schreef:
Ik eet heel vaak rijst. En ik gooi overaal champignonnetjes uit een potje door heen, en garnalen. :+
Verder eet ik wel groenten.

Ik heb alleen totaal geen inspiratie op wat ik vanavond op eten. Heeft iemand een goed plan?

Gadver. :')
Ik wist wel dat je raar was, maar dit slaat alles! :+

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:07

Dat is lekker! :') En iets van 58 cent per blikje. :+

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:03

Hier zijn al redelijk wat topics over ;) Wij wonen met z'n 4en en eten bijna altijd samen... We eten redelijk gevarieerd; bami, stamppotten, chicken tonight, pasta, aardappels-vlees-groenten, ovenschotels etc. Eens in de zoveel tijd gourmetten we samen.
Als ik alleen ben maak ik vaak noodles met vales reepjes en wat groenten. Lekker makkelijk en toch gezond :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:24

Noodles! lekker. :j

Oke, vandaag word toch alweer rijst met stoofvlees en saus uit een potje.. plus ingeblikte champignonnetjes natuurlijk. :+