wijn in recepten

Moderators: Nadia, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lageveld

wijn in recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 00:29

Het komt nog al eens voor dat ik in recepten wijn tegenkom. Nu zijn wij geen wijndrinkers en om nu voor een scheutje wijn een hele fles los te trekken is ook al zo wat. De rest kan daarna de gootsteen in toch ? Hoe lang blijft dat goedje goed trouwens ? (Voor gebruik in de keuken dan)

Oftewel, hoe lossen jullie dat op ?

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:13

Voor gebruik in de keuken kan je het volgens mij toch wel een hele tijd laten staan. Wijn die mijn ouders niet meer drinken blijft regelmatig staan om mee te koken (ik ben zelf ook geen wijndrinker, dus weet het ook niet precies Lachen ). Er zijn trouwens ook van die kleine flesjes, dat scheelt weer flessen weg gooien. Waarschijnlijk zijn die wel iets duurder, maar toch nog goedkoper dan alles weg gooien, gok ik.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:03

Speciaal voor te koken heb ik hele goedkope wijn in huis, die zó echt niet te zuipen is... maar om de stoofperen in te koken is het perfect! Dan gebruik ik ook alleen maar wijn en een beetje port, dan krijg je echt he-le ro-de pe-ren... En inderdaad, die kleine flesje zijn dan ook wel handig. Albert Heijn heeft ze geloof ik van het huismerk. Dit geldt trouwens ook voor sterke drank die je voor koken nodig hebt, de slijter heeft een hele verzameling miniflesjes! OK dan!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie