Canneloni van boven niet gaar... hoe moet het wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Canneloni van boven niet gaar... hoe moet het wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 14:17

Gisteren weer een recept uitgeprobeerd, met canneloni. Was echt heel lekker, met zelfgemaakte tomatensaus erover en zo. OK dan!
Probleem was alleen, dat de buitenste rolletjes aan de bovenkant niet gaar waren. Moet ik er dan toch een deksel op doen, de volgende keer? En wat stoppen jullie normaal gesproken erin als vulling? Ik had een recept met paprika, diepvriesspinazie en ricotta. Het meisje bij de kaasafdeling van de supermarché had alleen geen idee wat ricotta was Blond , dus heb ik er maar mozzarella in gedaan. Was ook prima trouwens. Als het maar smelt, toch? *LOL*

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:17

De cannelloni die we hier altijd eten is met paprika, tomaat, uien en gehakt... Het receptje heb ik niet zo 1-2-3, maar met die ingrediënten kan je zelf al aan het knutselen denk ik Knipoog

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:03

Heerlijk canneloni!!! Wat ik altijd doe ik gewoon lagagnebladen kopen en die eventjes voorkoken zodat ze zacht zijn. Dan rol ik de vulling gewoon op in deze bladen en je hebt altijd perfecte canneloni's....

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 21:38

Dancer_Valou schreef:
Heerlijk canneloni!!! Wat ik altijd doe ik gewoon lagagnebladen kopen en die eventjes voorkoken zodat ze zacht zijn. Dan rol ik de vulling gewoon op in deze bladen en je hebt altijd perfecte canneloni's....

Op de verpakking stond niet dat je ze moest voorkoken, vandaar dat ik dat niet gedaan heb. Als ze zo zacht geworden zijn, kun je die kant-en-klare rolletjes volgens mij niet zo makkelijk meer vullen...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:06

Idd, de kant-en-klare rolletjes moeten ook niet voorgekookt worden.
Ik gebruik ze ook en heb ze nog nooit voorgekookt en toc zijn ze altijd zoals ze moeten zijn.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:17

Elles"]
[quote="Dancer_Valou schreef:
Heerlijk canneloni!!! Wat ik altijd doe ik gewoon lagagnebladen kopen en die eventjes voorkoken zodat ze zacht zijn. Dan rol ik de vulling gewoon op in deze bladen en je hebt altijd perfecte canneloni's....

Op de verpakking stond niet dat je ze moest voorkoken, vandaar dat ik dat niet gedaan heb. Als ze zo zacht geworden zijn, kun je die kant-en-klare rolletjes volgens mij niet zo makkelijk meer vullen...
[/quote]
Dancer_Valou had het ook over lasagnablaadjes en hoe zij die omvormt tot canneloni's en daardoor geen problemen met niet-gaar-zijn heeft.
Ze had het niet over de echte canneloni's.

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:22

Dank je Leentje, ja inderdaad, gewone lasagnabladen en daar zelf canneloni's van maken. Heb je ook niet zo'n troep met het vullen...
Over het recept kan ik heel kort zijn, ik maak het op de traditionele italiaanse boeren manier. Alleen gehakt en bechamelsaus gaan in de rolletjes, daaroverheen tomatensaus en een hele lading kaas, dan ff in de oven.... mjammie