lekker mosselen eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

lekker mosselen eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 11:09

Jaja het mosselseizoen is weer een tijdje bezig en vanavond gaat mijn lieve vriendje moselen klaar maken.

Zóóóó lekker, half bokt lust dit vast niet. Ze zien er ook wel vreemd uit maarja...het is nu 11.00 en ik heb er nu al trek ik. Hmm lichtelijke vraatzucht??

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:17

*Jaloers*

Heerlijk vind ik ze maar vriendlief niet.....
Dat wordt binnenkort weer bij mams eten, hahaha

Eet smakelijk in ieder geval!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:18

Haha ja erg lekker Vingers aflikken Ik heb vrijdag mosselen gegeten maar werd diezelfde nacht hartstikke beroerd Bloos! denk dat er een mosseltje niet helemaal goed is gevallen Verward Ik ben gek op mosselen maar kan ze voorlopig even niet zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:22

Ik heb gisteravond heerlijk een pannetje mosselen gegeten. Mijn vriend houdt er gelukkig ook van dus wij eten het in het seizoen regelmatig (met lekker veel knoflook er door en veel knoflooksaus en stokbrood).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:31

Jaaaa!! Jammie, ook ik heb ze vrijdag klaargemaakt. Miniflesje Chenet erdoorheen, soepgroenten (lekker makkelijk) en even op het vuur. Met eigengemaakte knof-saus en stokbrood heb ik heerlijk zitten smullen. De overgebleven mosselen zijn gepaneerd en afgebakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:59

imker schreef:
De overgebleven mosselen zijn gepaneerd en afgebakken!

Overgebleven mosselen??? Kan dat dan Schijnheilig

Hoe veel eten jullie er? Wij doen 1 bak van 2 kg voor met zijn 2-en maar mijn schoonzus en man eten ieder een bak van 2 kg op en zijn daarna verbaasd dat ze zo vol zitten

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:33

Katrien"]
[quote="imker schreef:
De overgebleven mosselen zijn gepaneerd en afgebakken!

Overgebleven mosselen??? Kan dat dan Schijnheilig

Hoe veel eten jullie er? Wij doen 1 bak van 2 kg voor met zijn 2-en maar mijn schoonzus en man eten ieder een bak van 2 kg op en zijn daarna verbaasd dat ze zo vol zitten
[/quote]

Tuurlijk kan dat!! Je haalt de overgebleven mosseltjes uit de schelp. Dan in de koelkast tot de volgende dag (ik neem aan dat je ze dan pas eet). Door het opgeklopt eiwit halen en door het paneermeel halen. Dan in een pan met (zonnebloem)olie bakken. Een minuut of 2-3. Serveren met stokbrook/frietjes en sla en saus!

Wij eten met zijn tweetjes 2 kilo mosselen, maar vrijdag was ik alleen thuis, vandaar dat ik zoveel overhield.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:08

Laat die heerlijke receptjes maar aan Imker over, die weer volgens mij overal een feestmaal van te maken!!! Vingers aflikken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:55

Bloos Bloos Bloos Plingank je wel, Picasso, dat is heel lief van je! Bloos Bloos Bloos

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 14:33

De mosselen waren heerlijk, ik vond het ook gewoon lief van mn vriendje dat ie gekookt had. heb er nu weer zin in...helaas vanavond boontjes