Elles heeft een taart gebakken, hie-ha-ho... :)

Moderators: Nadia, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Elles

Elles heeft een taart gebakken, hie-ha-ho... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 14:49

Het resultaat is nog even afwachten, het ding staat nu in de oven. Vanavond pas proeven, dus dat schiet nog niet op. 't Is de eerste keer in 7 (!) jaar dat ik een taart probeer te bakken. Die eerste keer was echt een drama toen, ik kreeg de onderkant van de appeltaart niet gaar en we hebben hem met drie man in de springvorm omgedraaid om ook de bovenkant te kunnen bakken... Bloos

Maar nog eens wat anders: je moet het deeg voor de bodem eerst uitrollen en dan het blik ermee bekleden. Alles leuk, maar die deeglap is niet zonder scheuren in de vorm te krijgen. Je kunt het niet optillen... Iemand suggesties hoe je dat het handigst doet? Want als deze fruit-kruimeltaart een succes wordt, ga ik hem wel vaker maken. *LOL*

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:33

En, is het nou wat geworden met die fruit-kruimeltaart? Haha!

2. Zorgen dat de lap op een met bloem bestoven ondergrond lig en lange spatel eronder?
Dikkere lap?
Kleiner bakblik?
Deeg eerst koelen?
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:11

Nou, ik ben ook wel benieuwd of het wat ik geworden. Dus Elles.......???
Of is ie zoo mislukt dat je niet meer durft te reageren Tong uitsteken

- Offline -

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:19

Ca de helft van het deeg pakken, daar een bal van draaien, en deze in het midden van de bakbodem leggen. Dan langzaam naar de randen uitdrukken.. en voila, een bodem! Lachen
Is de taart lekker?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van Nixmeerhoeve..
15-07-08 Trotse mama van Daniel *\o/* en Eileen 03-12-2009!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 19:24

Steek net het laatste stukje in m'n bakkes... Vingers aflikken *veegt nog wat kruimels van de bank*
Hij was goed! OK dan! Ik ga het zeker vaker doen, je kunt hiermee alle kanten op. Van de winter gooi ik er appels en peren in bijvoorbeeld. Het ís wat werk, maar het is ook de moeite waard. En dat de bamen uit blik waren, was helemaal niet erg. Toppie!
batje schreef:
Ca de helft van het deeg pakken, daar een bal van draaien, en deze in het midden van de bakbodem leggen. Dan langzaam naar de randen uitdrukken.. en voila, een bodem!
Yep, dat zei m'n schoonmoeder gisteravond ook al.... gaan we de volgende keer proberen. En da's donderdag al, want Thom is vrijdag jarig en dit jaar bak ik zelf! (oei, ik ben best trots, valt het erg op? Schijnheilig )

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:23

Neueueuh,

vroeg me alleen net af waarom de buurboer zo laat nog aan het mest uitrijden was? Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie