groentelasagne

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

groentelasagne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 08:07

Dit is echt een lekker vegetarisch recept.
Het is voor 4 personen en je hebt nodig:
1 aubergine in plakken gesneden
2 eetlepels olijfolie
2 teentjes knoflook
1 rode ui in ringen gesneden
1 groene paprika in stukjes
1 rode paprika in stukjes
1 gele paprika in stukjes
225 gr gemengde paddestoelen in plakken
2 stengels bleekselderij in stukjes
1 courgette in stukjes
1/2 theelepel chilipoeder
1/2 theelepel komijn
2 tomaten in stukjes
3 dl. gezeefde tomaten (in zo'n pak kan je dat kopen)
2 eetlepels fingehakte basilicum
8 groene lasagnebladeren
zout en peper

En voor de kaassaus:
2 eetlepels boter of margarine
1 eetlepel bloem
1,5 dl groentebouillon
3 dl melk
75 gr vegetarische cheddar, geraspt
1 eetlepel dijonmosterd
1 eetlepel fijngehakt basilicum
1 losgeklopt ei

Als je een bepaalde soorte groente nou niet lekker vindt, dan vervang je die gewoon voor wat anders. Haha!

Verhit de olie in een pan en bak het knoflook en de uit 2 minuten. Voeg dan de paprika 's, paddestoelen, courgette en selderij toe en roerbak ales 3-4 minuten.Voeg de specerijen toe en bak ze nog 1 minuut mee. Meng tomaten, gezeefde tomaten en basilicum en voeg zout en peper toe.

Voor de saus: smelt de boter in een pan, voeg de bloem toe en verwarm dit al roerende 1 minuut. Neem de pan van het vuur en voeg bouillon en de melk toe. Zet de pan weer op het vuur en voeg de helft van de kaas en de mosterd toe. Breng de saus aan de kook en laat hem al roerende koken tot hij is ingedikt. Voeg het basilicum en zout en peper toe. Neem de pan van het vuur en voeg het ei toe. Leg 4 lasagnebladeren in een overschaal. Schep de helft van de groenten er op en dan de helft van de tomatensaus. Leg de helft van de plakken aubergine er op. Herhaal deze lagen en bedek alles met de kaassaus. Strooi kaas over de lasagne en bak hem 40 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden.


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:50

Klinkt goed! Alleen.... als mijn lieve echtgenoot er lucht van krijgt dat er geen vlees in z'n eten zit, trekt ie een heel sneu pruil-lipje... Ik print het wel uit en stop het bij de recepten. Je weet maar nooit!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 12:25

haha, dat herken ik wel. Heeft mijn vader ook. Dan zit hij super lekker van zijn maceroni met vegetarisch gehakt te eten en als het op is zeg je dat het van Quorn is en dan kijkt hij toch zielig. Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 13 bezoekers