Makkelijk maar gezond eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikk_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Breda

Makkelijk maar gezond eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:35

Hallo bokkers,

Ik zit met een klein probleempje,
Ik ben 16 jaar en woon samen met mijn moeder, broer(18) en zusje(14) thuis. Mijn moeder is de laatste tijd met het avondeten vaak weg, omdat ze moet werken, ze afspraken heeft of ze is naar haar vriend. Hierdoor moeten mijn zusje, mijn broer en ik voor ons eigen eten zorgen. Vaak wordt het dan snel even een maaltijdsalade, en nog vaker een magnetronmaaltijd. Ik weet wel dat het helemaal niet goed is, maar ik heb na een dag school, paardrijden enzo geen zin meer om echt te koken en bovendien kan ik totaalniet goed koken en eten mijn zusje en broer dit ook niet :o

Ik ben nu een beetje ziek, en mijn zusje is ook misselijk, dus mijn moeder is ervan overtuigd dat dit komt doordat we niet goed genoeg eten. Dus ik wil gezonder gaan eten s'avonds :D
Nu vroeg ik mij af, weten jullie lekkere, simpel te maken en gezonde maaltijden?

Alvast bedankt! :D

EDIT: Ik heb al getemd omdat ik hem verkeerd heb geplaatst

Floortje88
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: Midden van het land

Re: Makkelijk maar gezond eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:38

Van die Knorr pakken, makkelijk en lekker!

Figaro

Berichten: 2565
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:43

Een maaltijdsalade is best prima toch? Ook een magnetronmaaltijd kan best gezond zijn.
Maar goed een beetje afwisseling is natuurlijk altijd leuk ;)
Als je wat minder tijd hebt kun je ook op voor koken (bv in het weekend) en dan porties invriezen, dan heb je altijd een gezonde maaltijd tot je beschikking. Verder goed afwisselen met rijst/pasta/aardappels en groentes natuurlijk.

Ik haal veel inspiratie van de recepten van ah.nl, zijn vaak gezonde recepten en er zitten ook budgetrecepten tussen. Een wereldgerecht uit een pak kan best eens, maar let op dat alles wat je vanuit een zakje/pakje maakt vaak veel zout bevat.

-edit- tipje voor een snel recept:
Penne koken, gesneden champignons bakken in een koekenpan, hamreepjes of spekreepjes erbij, blokjes diepvriesspinazie al la creme erbij, en op het laatst nog een schep Boursin Cuisine erbij en smullen maar.

Anoniem

Re: Makkelijk maar gezond eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:37

groente roerbakken, wat aardappels erbij en klaar..
Gezonde magnetron maaltijd ken ik maar weing, en maaltijdsalades kun je ook beter zelf maken.

Wat ook heel gezond en lekker is, is om gewoon een lading groente te nemen die je lekker vindt (maar paprika is sowieso wel lekker, ik doe meestal verse spinazie, heel fijn gesneden brocoli, doperwtjes en courgette), beetje gehakt... Dat doe je roerbakken dan, dan doe je een potje wrap/taco-saus erbij en wat kant en klare taco-kruiden (je hebt zo'n hele afdeling bij appie).... Dan neem je een wrap die je bestrijkt met philadelphia (light) .... Dan gooi je je groente-gehakt goedje erop. En dan nog wat geraspte kaas, en evt. wat griekse yoghurt erbij. En yum! Groente proef je toch niet meer door alle kruiden ed. Als ik echt heel gezond wil (of nouja weinig kcal) laat ik het gehakt zelfs weg :Y)

Mikk_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Breda

Re: Makkelijk maar gezond eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 09:04

Dankjewel allemaal!
Ik ga eens een paar dingetjes proberen volgende keer! :D

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:55

Pasta met zelfgemaakte tomatensaus:

- 1 blik gezeefde tomaten
- 1 blikje tomatenpuree
- 1 rode paprika
- 300 gram gehakt
- 1 (flinke) ui

Zet de pasta op. Voor de pastasaus: gaat vooral snel met een keukenmachine: Bak het gehakt aan, doe er ondertussen de fijn gesneden (door de keukenmachine) ui bij. Doe dan de fijn gesneden paprika erbij en laat dit aanbakken. Doe dan als laatste de gepelde tomaten in de keukenmachine (ik haal ze er meestal uit met een vork (uit het blik) zodat het overgebleven sap niet bij de saus komt want dan wordt ie nogal sapperiger, maar met kan ook) en doe dit samen met de tomatenpuree in de saus. Even roeren en door laten koken en dan is het klaar.

Verder kun je inderdaad een zakje gesneden wokgroenten kopen (400 gram), wat kipfilet (eventueel al in blokjes), wokmie / woknoodles en woksaus. Eerst kipfilet in blokjes snijden en op hoog vuur in de wokpan doen en laten aanbakken (wokolie is het beste), dan de wokgroenten erbij en als laatste de woksaus. Ondertussen de wokmie / woknoodles bereiden. Wel continu blijven roeren in je wokpan! Ananas in stukjes erdoor vind ik ook altijd lekker. :)

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Makkelijk maar gezond eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:43

[MW] >> [VT]