Ben sinds gister in het bezit van een chocolade fontein. Nu vraag ik me af wat voor een chocolade erin moet. Volgens de verkoper kan je een zak halen bij Jamin. Kan je niet gewoon een reep chocolade omsmelten?
In de winkel waar ik gewerkt heb raadde we altijd aan om chocolade met een hoog cacao gehalte te nemen. En net wat zonnebloem zegt; een scheutje zonnebloemolie helpt vaak ook wel. Gewone chocolade bestaat voor een groot deel uit water, waardoor het minder goed werkt. Succes!
Je hebt bij de AH repen smeltchocolade van Verkade geloof ik. Pure chocola, speciaal om te smelten
Kimmes
Geplaatst: 15-02-10 20:39
De melkchocolade van de Aldi vind ik het lekkerst en voor de fontein verdunnen met zonnebloem olie. Werkt prima. Andere chocola kan ook, maar die van de Aldi is erg lekker. Uiteraard kun je ook puur of wit nemen. Je hebt minimaal 800 gram nodig.
Je kan gewoon een chocola uitkiezen die jij zelf het lekkerste vindt. Voor de fontein is het beter om die chocolade wat kleiner te maken zodat het makkerlijker bewerkbaar is om te smelten. Wat ga je er verder voor lekkers bij eten zodra je gaat eten van de chocoladefontein?