cola of water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

cola of water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 22:43

Ik kwam onderstaand stukje tegen... zet je wel even aan het denken..

Citaat:
Een onderzoek van de universiteit van Washington toont aan dat een glas water tijdens de nacht het hongergevoel voor nagenoeg 100 procent wegneemt van de personen die een dieet volgen.
Te kort aan water is de belangrijkste oorzaak van vermoeidheid overdag.
Verschillende studies tonen aan dat bij 80 procent van de mensen met rug- en gewrichtsklachten de pijn aanzienlijk vermindert door het drinken van 8 tot 10 glazen water per dag.
Een minimale vermindering van 2 procent water in het lichaam kan de oorzaak zijn van incoherentie van het kortetermijngeheugen, problemen bij het rekenen en verminderde concentratie voor de computer of bij het lezen van een gedrukte tekst.
Het drinken van 5 glazen water per dag vermindert het risico op darmkanker met 45 procent en kan het risico op borstkanker verminderen met 79 procent.
DRINK JIJ DAGELIJKS DE HOEVEELHEID WATER DIE JE LICHAAM NODIG HEEFT ? Zie ook mijn boek Vitaal met water.

Coca Cola dranken
In verschillende staten in de VS nemen wegpatrouilles Coca Cola mee om het bloed van de weg te krijgen na een ongeval.
Als je een beentje in een glas Cola legt, is het na twee dagen zo goed als opgelost.
Om de wc te reinigen: giet een blikje Cola in het toilet, laat het een tijdje rusten en spoel dan door. Alle vlekken zijn weg.
Het zuur in Coca Cola helpt perfect bij het verwijderen van vlekken van borden en tassen.
Roestvlekken op chroom (bijvoorbeeld de bumper van je auto) wrijf je weg met een stukje aluminiumfolie dat je overvloedig in Cola doopt.
Corrosievlekken van lekkende autobatterijen kun je oplossen door er een blikje Cola over te gieten.
Om vetvlekken te verwijderen uit kleding volstaat het om een blikje Cola in de wasmachine te gieten samen met de gevlekte kleding. Vervolgens gewoon wassen.
Het zuur in de Cola helpt het vet oplossen.
Cola is zelfs goed om de voorruit van je auto te reinigen! < br>Ter informatie:
Het actieve bestanddeel dat hiervoor verantwoordelijk is fosforzuur.
Het heeft een pH waarde van 2.8 en kan in ongeveer vier uur een stukje vingernagel oplossen. Bovendien onttrekt fosforzuur calcium uit onze beenderen en is de
belangrijkste oorzaak van het toenemend aantal gevallen van osteoporose.
Enkele jaren geleden werd een Duits onderzoek gevoerd naar de oorzaken van osteoporose bij kinderen van 10 jaar (wat uitzonderlijk is).
Resultaat: overmatige consumptie van Coca Cola, door gebrek aan controle van de ouders.
De vrachtwagens die Coca Cola vervoeren, dragen allemaal het label 'gevaarlijke stoffen'. Verdelers van Coca Cola gebruiken al 20 jaar Cola om de motor van hun vrachtwagens te reinigen.
Nog een klein detail:
Coca Cola Light wordt door artsen en onderzoekers nóg meer beschouwd als een tijdbom door de mengeling van Coca met Aspartaam (kunstmatige zoetstof) en wordt ervan verdach t de oorzaak te zijn van Lupus en degeneratie van het
zenuwstelsel.
En tot slot nog een tip: poets nooit je tanden na het drinken van een glas Coca Cola.
Je verwijdert al het email van je tanden, voor altijd!
En wat wordt het voor jou?
Cola of Water?

Bron: Nelly Perneel

Charis_xX

Re: cola of water

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:46

Bij nader inzien, ga ik toch maar voor water :D

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:47

Ik drink niet zoveel cola en dat kleine beetje wat ik drink, kan vast niet zoveel kwaad. O:)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:49

Jammer genoeg hou ik niet van water..
Dus dat word Cola en dat drink ik al haast niet

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:50

water toch maar. :')

CKR

Ja dit zet je inderdaad aan het denken. Wisten jullie bijvoorbeeld ook dat cola het rottingsproces van varkensvlees stimuleerd? (lees cola en rauw varkensvlees = maden)

Voor de geinteresseerden
http://www.youtube.com/watch?v=mL_48wUQeXQ

Aan de andere kant, zo is niks goed voor je. Mijn mening is, iets mag, maar met mate. Maar dat geldt voor alles.

Melia

Ik ben toch niet zo'n cola drinker dus komt mooi uit :D

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:51

dat is wel heel drastisch, waar heb je het vandaan?

edit: gevonden

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:05

CKR schreef:
Ja dit zet je inderdaad aan het denken. Wisten jullie bijvoorbeeld ook dat cola het rottingsproces van varkensvlees stimuleerd? (lees cola en rauw varkensvlees = maden)

Voor de geinteresseerden
http://www.youtube.com/watch?v=mL_48wUQeXQ

Aan de andere kant, zo is niks goed voor je. Mijn mening is, iets mag, maar met mate. Maar dat geldt voor alles.

Waar komen die maden dan vandaan? Nog cola, nog gecontroleerd (en supermarktvlees is gecontroleerd) vlees bevat vliegeneieren. Geen vliegeneieren is geen maden, dus of dit is een truc, of er vloog een vlieg door de keuken.

Verder ben ik geen cola fan, behalve voor het ontroesten van hoefijzers. En met die eigenschappen wil ik het ook niet in mijn lijf hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:06

daarom drink ik dus geen coca-cola. Niet precies hierom, maar er zit zoveel troep in. Ik vermijd het zoveel mogelijk ;)

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:11

Ik drink sowieso weinig cola. En eet al helemaal geen varkensvlees! Bah!
In de ''gewone'' cola zit geen aspertaam, maar wel in de light, zero etc.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 23:16

ik dronk voorheen zeker wel een liter cola light per dag, maar ik ben blij dat ik daar drastisch mee ben geminderd. Nu drink ik het alleen nog heel af en toe in het weekend.

Aspartaam zit natuurlijk niet alleen in cola light, maar in bijna alle light producten. Dus eigenlijk zijn de normale producten waarschijnlijk wel een stuk gezonder.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:23

Ze hebben het hier steeds over coca cola, ben ik blond als ik denk dat Pepsi hetzelfde werkt.

Aspartaam heeft wel meer schadelijke eigenschappen, is o.a. een van de stoffen die op een lijst van producten geschikt voor chemische oorlogsvoering stond.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:41

dat van die nagel ga ik mooi uitproberen. Ik denk dat dit stuk tekst behoorlijk veramerikaanst is. Neemt niet weg dat water gezond is en aspertaam kankerverwekkend.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:45

Ik blijf lekker cola drinken hoor.
Drink het meest Spa, rivella en water

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:51

En wat is de wetenschappelijke achtergrond van dit artikel?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:25

Nou, voor het onderste gedeelte hoef je alleen maar naar Mythbusters te kijken om te kunnen zien dat het inderdaad zo werkt, dat advies om de tanden niet direct na het coladrinken is al vrij lang bekend, maar dat geldt evengoed voor fruit (appels bijvoorbeeld, zelfde idee).

Dat water goed voor je is (met mate trouwens) is ook geen nieuws, maar of hetgeen dat verder genoemd wordt, waar is? Geen idee.

En ach ja, alles is tegenwoordig slecht voor je, zolang je het niet overdrijft kun je er best oud mee worden hoor :j.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 01:02

Ik denk dat een glaasje cola op zijn tijd best kan. En als het echt zo slecht is voor de gezondheid, waarom is daar niets over bekend? Nog nooit gehoord dat er iemand gestorven is aan cola drinken.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 01:19

Als je last van je maag hebt kan cola best lekker zijn. Gene idee waar het precies door komt, maar het geeft een opgelucht gevoel.
Daar is het dus weer wel goed voor.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 02:28

Idd, het helpt soms als ik me misselijk voel.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:16

:oo Hier een ernstige cola light verslaafde...
*zet fles terug in de koelkast en drinkt braaf een glaasje water*

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:19

Oh ik drink denk ik 5 glazen cola per maand, en ongeveer 10 glazen water per dag :P en veel thee.
dus voor mij geen probleem :)

alleen met uitgaan drink ik meer cola.. met malibu :o

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:23

Wat ben ik blij dat ik haast geen cola meer drink :D
Ik hou het wel bij m'n thee, water en sapjes, hihi :))

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:29

Euhm, ik drink al weinig cola, maar geloof dat ik er nu maar helemaal mee stop! Oké, niet helemaal. want als ik buikpijn heb of misselijk ben, helpt het erg goed ;)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:32

Ik drink ook bijna geen cola.. Maar ik vraag me af hoe dit dan met sinas zit.. Dat is ook 'zuur'..