Wormpjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kippesoep
Berichten: 591
Geregistreerd: 02-04-05

Wormpjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 21:20

Hey bokkers,

Ik zat vandaag in mijn pauze lekker een liga-koekje (maar dan B-merk) te eten, toen ik opeens diep in mijn ogen werd gekeken door een kronkelend roze.... iets?

Een rupsje of wormpje in mijn liga!! Levend en wel! :r
Ik heb de rest van de liga verkruimeld en er zaten nog zeker 2 levende kronkel-beestjes in, inclusief een soort van poepjes of eitjes.
Mijn collega's (van het mannelijke geslacht :Y) ) renden kokhalzend de kantine uit.... de watjes!
Ik had al één van de twee koekjes opgegeten zonder er echt naar te kijken, weet dus niet of daar ook iets in zat. Ik kreeg spontaan een kriebelend gevoel in mijn keel, maar dat was natuurlijk meer het idee.

Ik weet ook wel dat ik er niet ziek van zal worden/dood aan zal gaan, maar ik wil toch een klachtenbrief schrijven want het is natuurlijk niet erg smakelijk.

Nu is mijn vraag hoe zet ik zoiets netjes neer? Hebben jullie misschien een goed idee hoe ik het in nette zinnen kan zetten.
Ik weet namelijk niet echt wat ik met mijn brief wil bereiken.

En hebben jullie ook wel eens zoiets gehad?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-09 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout uit de titel gehaald.

Zira1994

Berichten: 1245
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wrompjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:22

ja een worm of rups ofzo in de cakemix wij hebben toen een simpel mailtje gestuurd dat er een rups in onze mix zat en hebben keurig een nieuw pak gekregen en nog een pak van iets anders

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:23

Hé gatver zeg.. daar zou ik toch zeker wel wat werk van maken.. :')

Ik zou gewoon in de brief duidelijk maken dat je door wil geven dat jij deze vriendjes niet echt in je koek verwacht.. Het is goed te weten voor ze dat dit voorgekomen is, en zo kunnen ze dit misschien voor andere klanten voorkomen (dmv productiecode meesturen)..

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:24

Ik weet niet wat voor wormen het waren, maar ik zou voor de zekerheid even een wormenkuurtje bij de apotheek halen ( http://www.medicinfo.nl/d_641 ).
Verder zou ik me niet druk maken om nette zinnen, vertel ze gewoon wat je aantrof. Het lijkt me wel belangrijk om ze ervan op de hoogte te stellen, zodat ze de oorzaak kunnen vinden :\

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:25

jakkes jakkes jakkes, ieeeel
ik zou inderdaad een briefje opstellen
kun je geen foto maken van het koekje plus veestapel?

Kippesoep
Berichten: 591
Geregistreerd: 02-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 21:28

Ik heb geprobeerd een foto te maken maar dat lukt niet goed met mijn mobiel, de rupsjes zijn maar 1-1,5 cm.
Ik heb ze wel bewaard, dus desnoods stuur ik ze met de brief mee :Y)

Anoniem

Re: Wrompjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:30

Dat moet meestal ook ja, even de aangebroken verpakking en de rest van het produkt meesturen.
Briefje hoeft niet lang en perfect opgesteld te zijn hoor. Gewoon even feitelijk erin zetten wat je aangetroffen hebt, da's genoeg.

Beetje ranzig is het wel :=

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Wrompjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:51

Waren het geen meelmotlarven? Want die kruipen altijd in het plastic van koekjes enzo en zitten voor hetzelfde gewoon in jullie iegen kast :+ Wij hebben ze ook gehad en je komt er bijna niet vanaf :n

Kippesoep
Berichten: 591
Geregistreerd: 02-04-05

Re: Wrompjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 21:56

Geen idee, de koekjes zitten per 2 verpakt, de verpakking was nog dicht toen ik hem op mijn werk open maakte. Hier in de kast heb ik niets kunnen ontdekken en in de andere pakjes ook niets.
Ik vermoed dat er eitjes in de rozijnen hebben gezeten ofzo. Wel vreem dat die de hitte van het bakken hebben doorstaan...

Anoniem

Re: Wormpjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:05

[LZP] > [VT]

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Re: Wormpjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:26

Ik zou de koekjes zo vacuum mogelijk verpakken en opsturen. Klinkt misschien vies, maar dan zien ze het zelf ook zeg maar ;)

Toen ik klein was heb ik dat ooit eens gedaan met een leeg dummy doosje (mocht ik van mams snoepjes halen voor 1 euro, waaronder een heel dummy doosje) Kom je thuis, zitten er geen dummy's in. Dus dichte verpakking opgestuurd, 1 week later kreeg ik 3 nieuwe volle zakken dummy's thuis. Waar ik dus weken van heb kunnen eten.

Zo had iemand die ik ken dat met chips, ze voelde dat er maar paar chippies in een grote zak zaten. Zak opgestuurd, compleet nieuw chipspakket terug gestuurd gekregen.

gewoon even opsturen, en als je je koekje niet hebt hun er even attent op maken dat er wormpjes in jouw koekje zaten!

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:30

Gadverdamme... Zoiets hebben we hier al eens gehad met pannenkoeken meel van de appie. Maar dan met torretjes ipv wormpjes. Bleek een hele lading van dat meel bij de appie niet goed te zijn (pakken in de supermarkt waren allemaal ook warm). Dus ik zou even contact opnemen met de supermarkt en de fabrikant.

Ik zou je adviseren ook even naar de huisarts te gaan. Het zou namelijk maar zo kunnen zijn dat ze ook schadelijk voor jou zijn.

Dergelijke wormeneitjes kunnen heel wat hebben, en in die vorm kunnen ze de hitte hebben overleeft.

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:54

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

orion1996

Berichten: 543
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Wormpjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:56


Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Re: Wormpjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:00

Ieuw ieuw!!
Idd stuur ze het koekie met ongediertje in een plastic zakje in envelop toe :+
Briefje met je gegevens etc erbij en je klacht..
Hoeft niet ingewikkeld :')

Succes !
bahbah vies zeg :oo

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:02

Wél even aangeven bij de fabricant idd. Als er meerdere klachten over zijn kan het zijn dat die hele partij vernietigd moet worden.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:02

Gewoon een briefje met :

Geachte heer, mevrouw,

tot mijn verbazing trof ik vandaag, 22 september 2009, tijdens het eten van mijn (naam koekje) een wormpje in de koek aan. Nader onderzoek leverde nog eens twee wormpjes in de koek op. Het moge duidelijk zijn dat dit niet de bedoeling hoort te zijn. Bijgaand stuur ik u de restant verpakking toe, zodat u zelf een oordeel kunt vellen over de kwaliteit van (naam koekje).
Ik heb uw product vaker gekocht en ben er normaal gesproken altijd zeer tevreden over, dit is dan ook de eerste keer dat mij dit is overkomen.
Graag ontvang ik van u een antwoord.

Met vriendelijke groet,

bla bla bla


Wedden dat je gewoon een doos koeken krijgt toegestuurd? ;)

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:04

Barmat schreef:
Gewoon een briefje met :

Geachte heer, mevrouw,

tot mijn verbazing trof ik vandaag, 22 september 2009, tijdens het eten van mijn (naam koekje) een wormpje in de koek aan. Nader onderzoek leverde nog eens twee wormpjes in de koek op. Het moge duidelijk zijn dat dit niet de bedoeling hoort te zijn. Bijgaand stuur ik u de restant verpakking toe, zodat u zelf een oordeel kunt vellen over de kwaliteit van (naam koekje).
Ik heb uw product vaker gekocht en ben er normaal gesproken altijd zeer tevreden over, dit is dan ook de eerste keer dat mij dit is overkomen.
Graag ontvang ik van u een antwoord.

Met vriendelijke groet,

bla bla bla


Wedden dat je gewoon een doos koeken krijgt toegestuurd? ;)


:j :j

Kellyy

Berichten: 2089
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Overijssel,Deventer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:06

Gadverdamme!! :r
Heb net nog een liga-koek opgegeten brr.
Wat raar zeg dat dat zo in een verpakt iets zit !

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:21

aangeven dat als je vlees tussen je koek wilt, je dat zelf graag doet :))

kr0elkip
Berichten: 863
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: hoorn!!!

Re: Wormpjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:41

gewoon normaal en netjes blijven in de brief,
meestal bieden ze hun excuses aan en krijg je nieuwe koekjes thuis

stuur de verpakking mee en aankoopsbonnetje :)

Kippesoep
Berichten: 591
Geregistreerd: 02-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 10:01

Barmat bedankt voor je voorbeeldbrief :) Ik heb hem ongeveer zo opgestuurd. Ben benieuwd of ik iets hoor, hele doos koekjes hoop ik niet, hoef ze de komende maand niet meer. Ik bekijk nu ales waar rozijnen in zit erg aandachtig voordat ik het op eet.

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wormpjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:08

Jasses m'n haar staat nu rechtovereind!!
Ik vind de brief van Orlando_ erg goed, netjes maar wel duidelijk! Ik ben ook benieuwd of je iets hoort! Houd ons op de hoogte! Je kan d'r wel een trauma aan overhouden man haha!

Kippesoep
Berichten: 591
Geregistreerd: 02-04-05

Re: Wormpjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 11:38

Ja ik ga jullie zeker op de hoogte houden, gelukkig ben ik vrij nuchter dus trauma's zal ik er niet aan overhouden

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Wormpjes/rupsen in koekje! Klachtenbrief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:13

Yak... nou ik at nooit van mijn leven meer zo'n koekje!
Ik ben benieuwd of je nog wat spulletjes toegestuurd krijgt :)