Iemand ideeën voor een leuk, eenvoudig kinderrecept die simpel te maken is in de klas? Waarbij men de gebruiksmogelijkheden heeft van een magnetron en/of kookplaatje? Hoeft niet persé een warm recept te zijn. Als het maar eenvoudig, en uiteraard lekker is.
- Broodje gezond - Op een wafel slagroom en m&m's doen - Pudding (wat altijd in pudding broodjes zit) in een croissantje doen? De kinderen kunnen zelf de pudding maken.
Verder weet ik het zo niet, om welke leeftijd gaat het?
Laat me raden dit is in het kader van de kinderboekenweek ?
Je kunt een fruitsalade maken. Of een nagerecht als griesmeelpudding. Of wat dacht je van soep? of misschien de combinatie maken met de herfst en dan appelmoes of pompoenmoes?
Ik heb op de basisschool vaak soep, hamburgertjes, pannekoeken of iets in die trant gemaakt. Ik vond soep altijd wel leuk om te maken! Of allerlei soorten fruit/groenten/worstjes snijden/bereiden en daar spiesjes van maken.
Groentensoep, sandwich, appelmoes (war natuurlijk). Woont er niet een moeder/vader dicht bij school die haar/zijn oven beschikbaar wil stellen?
sans6
Geplaatst: 05-10-09 08:19
negerzoentaart, heb t recept al eens eerder geplaatst hier, zal m ff zoeken voor je
Negerzoenen-taart *1 pak Dickmanns negerzoenen * 250 gr. magere kwark * 1 bekertje (1/4 tot 1/2 liter)slagroom * 1 eetlepel citroensap *een taartbodem met rand
BEREIDINGSWIJZE: *Haal de wafeltjes van de negerzoenen af. Het schuim en en de chocolade fijnprakken en vermengen met de kwark en de citroesap in een kom. Slagroom in een andere kom stijfkloppen en deze vervolgens voorzichtig door het kwark/negerzoenenmengsel heenscheppen. De taartbodem uit de verpakking halen en de ring van een appeltaartbakvorm erom heen doen. deze hoeft niet sluitend te zijn... Het mengsel op de taartbodem scheppen en het geheel tenminste een uur laten opstijven in de koelkast
Serveertips Je zou de wafeltjes ter decoratie kunnen gebruiken en/of er mandarijntjes op kunnen doen...maar zelfs zonder decoratie smaakt ie heerlijk!
Wat ik op de baisschool wel eens heb gedaan was rotsjes maken. We moesten dan chocolade smelten (au bain marie) en dan in kleine cupjes wat crusli en de gesmolten chocolade doen. Dit laten staan in de koelkast en als de chocola hard is kan het gegeten worden. Het viel altijd enorm in de smaak!